Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- نوزادم ۱۷ روزم وقتی زیاد شیر می خوره زرد استفراغ می کنه علتش چی میتونه باشه
- بوی بد دهان
سلام دکتر دخترم از امروز صبح دهنش یکم بود میده به نظرتون علتش چی میتونه باش پنج ماه ودو روزشه
- مدفوع ابکی
سلام نوزاد دوماهه ای دارم چندروزه مدفوعش شل وابکی هست وروده هاش صدا میده خودم هم قرص مترونیدازول مصرف میکنم که از عوارضش اسهال هست ممکنه دخترم اسهال شده باشه؟
- اسهال نوزادواستفراغ نوزادهفت ماه
سلام روزتون بخیر دخترم7ماه 7روزش ازروز چهارشنبه شب اسهال شدید شد فقط آب ک هرچی بهش میدادم بلافاصله بیرون میداد بهش یکمی موز دادم ک کلی بالا اورد وبردمش دکتر بهم پدی لاکت. اندانسترون دایمتیکون داد ک اندانسترون رومصرف نکردم روز بعد اسهالش کمتر شد امابازم بود ک بردمش ی دکتر دیگ بهش شربت زینک گلوکونات وپودر اورالیت داد بعلاوه همون داروهای قبل وگفت اگ تاشنبه خوب نشد آزکایش نوشتم ببرانجام بده بیارش دوباره دخترم امروز ک شنبس مدفوعش ازحالت آبکی دراومد یکمی سفت شده وروزی4یا5بارمدفوع میکن واینک شربت زینک هربار میخور بالا میاره وقتی میخام آروغشو بگیرم باآروغ بالا میاره چیکاکنم بنظرتون ببرم برای آزمایش خیلی نگرانم ممنون میشم کمکم کنید واینک درکنار این داروها قطره آهن وویتامین adدخترمم بهش بدم یانه؟
- قرص پشه
سلام اقای دکتر وقت بخیر زدن قرص پشه برای بچه های زیر یکسال مشگلی نداره؟چون خیلی پشه هست توخونه
- نیش پشه
سلام. خسته نباشید. نوزاد شش ماهه را پشه گزیده. برای التیام خارش و قرمزی گزیدگی آن چه پمادی خوب است؟
- آپنه نوزادی
سلام نورو خدا اگه میتونین جوابمو بدین ساکن یکی از شهرهای چهارمحال هستم بچم از روز اول که سزارین شدم هر از گاهی اکسیژنش تا۵۰ میاد پایین تا اکسیژن بزارم براش یا تکون تکونش بدم نفسش برمیگرده همه عکس و اکو و سنوگرافیشو انجام دادن تو بیمارستان و میگن مشکلی نداره ولی هیچ تغییری نمیکنه و بهتر نشده ۳۵هفته بود الان۱۳روزشه و بهتر نشد اصلا بیشتر زمانی ک گریه میکنه اینطوری میشه تو رو خدا جوابمو بدین۰۹۱۳۵۹۱۳۴۳۰ زمانی که خوابه اصلا اینطور نمیشه
- آبریزش بینی
دخترم سه ماهه آبریزش بینی داره کتوتیفن و اسپری بینی هم استفاده کردم اثر نداشت دیشب تا حالا هم سرفه های خشک داره . ۱۱ ماهشه وزنش ۱۰ کیلو
- اندازه سرنوزاد
باسلام. دخترمن 10روزدیگه بدنیا میاد دیشب رفتم سونوگرافی انجام دادم گفت دورسر بچه یکم بزرگه. توبرگه زده 40سانت خواستم ببینم یعنی بچه مشکل داره بااین اندازه طبیعی هست
- مدفوع سبز ابکی نوزاد۶ماه
سلام اقای دکتروقت بخیرخداقوت،نزدیک ب دوماهه دخترم که۶ماهشه مدفوعش سبزه یعنی تواین دوماه یاسبز ابکی بوده یامخاطی وروزبه روزهم پررنگ ترمیشه تقریبایک ماه قبل ازمایش مدفوع انجام شدمعلوم شدعفونت داره بعدش ازیترووپدی لاکت دادم دوباره برطرف نشدوهمچنان مدفوعش رنگ سبزه بازیک هفته قبل ازمایش مدفوع ازش گرفتیم معلوم شدمشکلی نداره،ولی کماکان مدفوعش سبزپررنگوابکیه دیگه مخاطم نیس،بلافاصله بعدازاین ک شیرمیخوره دفع میکنه روزی ۹یا۱۰بار،ممنون میشم راهنماییم کنیدچون واقعانگرانشم،لازمه دوباره ازش ازمایش بگیرم چون دفعه قبل ازشب قبل ک ازمایش گرفتیم روزبعدش ک بردیم شایدفاصله افتاده عفونتش معلوم نشده؟
- بینی
سلام آقای دکتر دختر دو ماهه دارم الان سه روز است ابریزش بینی دارد امشب از بینی اش خون می آید همراه آبریزش بینی تو رو خدا چکار کنم می توانم بهش سیتریزین بدهم یا خیر
- رفلاکس نوزاد
باسلام میخواستم بدونم علائم رفلاکس نوزاد از چندماهگی رو به بهبود میره؟
- سرفه
سلام آقای دکتر بچم سه ماهش سابقه پنومونی داشته در ۴۵ روزگی الان یه هفته هست فقط سرفه داره شربت ازیترومایسین ۱۰۰ وشربت نءوتادین واسپری سالبوتامو لپ وقطر بینی داره چند روز سرفه هاش طول میکشه تروخدا راهنماییم کنید
- یبوست
سلام آقای دکتر ببخشید بچم 6 ماه و بیست روزش هست از سه ماهگی شکمش دیر به دیر کار میکرد مثلا بعضی موقع 4 روز دیگه با پنبه گوش آعشته به روغن زیتون تحریکش میکردم اما مدفوعش نرم بود از چند وقته که غذای کمکی شروع کردم شکمش هر روز کار میکرد ولی چن یه 5 روزی کار نمیکرد مثلا اگه میکرد روزی یه ذره اندازه سرانگشت بعد امروز باز با روغن زیتون تحریک کردم شکمش کار کرد اما خیلی زور زد و مدفوعش سفت بود در صورتی که قبلا نرم بود این واقعا یبوست داره؟ چیکار کنم چیزی هست بهش بدم درست بشه؟ چیزی طبیعی نیست؟مثلا روغن زیتون داخل سوپش کنم؟ممنون میشم جواب بدین
- نوزاد دوماهه
سلام دکتر نوزاد دوماهه دختر که امروز ۱۸ اردیبهشت دوماهشه دقیق ۱۸اسفند در۳۶هفتگی دنیااومده وزن تولد ۱۷۷۰ قدش ۴۶ دور سر۳۱ وزن یکماهگی ۲۴۰۰ و قدش ۴۶ و دورسر۳۳ امروز دوماهشه وزنش ۲۶۰۰ قدش۵۰ و دورسر۳۵ ایا کمه یا نرماله راهنمایی کنید چه کنیم باید؟ شیرخشک ایزومیل میخوره و شیرمادر
- وزن گیری
باسلام دخترمن الان دوماهشه هم شیرخودم رامیخوردهم شیرخشک الان برای واکسن که بردم وزنش 4900بودیک ماهگی هم 4300بودگفتن خوب وزن نگرفته وازخط منحنی پایین آمده قدش هم همینطورشیرخشک نان میخوره به نظرشماوزنش خوبه شیرش وعوض کنم بعدکم خواب هم هست میشه وزن نگرفتن ازخوابش باشه ممنون
- تجویزسیفیکسیم برای نوزاد یک ماهه خوب است یا نه
من پسرم یک ماهه است سرفه میکنه می توانم از شربت سیفیکسیم استفاده کند
- صدای ناهنجار
سلام وقتی نوزاد خواهرم به دنیا اومد گریه که تموم میشد ته گلوش ی صدای ناله هم داشت دیروز خواهرم رو ترخیص کردن ولی بچه رو بستری کردن و علت رو نمیگن بهنظر شما علت چیه؟؟
- نخود فرنگی
سلام بوی. نخود فرنگی هم برای فاویسم مضر هستش
- کم خوابی نوزاد
سلام دکترجان خوبی نوزاد دختر ۴۹ روز داریم شربت آموکسی کلاو بهش میدیم کم خواب شده

