Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- استفراغ
با سلام ، آقای دکتر پسرم حدودا 5سالشه دیشب استفراغ کرد و نیمه شب هم مجددا دچار استفراغ شد کمی سر و سینه ش گرم میشد که استامینوفن دادم ممنون میشم در مورد دارو و خوراک راهنماییم کنید
- بسته بودن مجرای اشکی
سلام خسته نباشید مجرای اشکی پسرم از موقعی که به دنیا آمده بسته ای الان 5ماهشه دکتر چشم بردم اول قطره آزیترومایسین داد خوب نشد دوباره بردم باکتری ماید دادمیریزم گفت اگه خوب نشد بیار میل بزنم زیاد قی نداره فقط یکم اشک داخل چشمش جمع میشه راهنمایی کنید چکار کنم ماساژ هم میدم
- حمام کودک
سلام دکترجان ببخشید پسرم یک سال و سه ماه هست چندروز سرما خورده میشه ببرمش حمام
- مولتی ویتامین
سلام وقت بخیر مولتی ویتامین ایموتیس خوبه به بچه بدم پاییز و زمستان تاثیری در سرماخوردگی داره
- مقدار مصرف سفیکسیم ۱۰۰
کودک۵/۵ساله باوزن ۲۳کیلوگرم پزشک شبانه روزی سفیکسیم ۱۰۰را۵سی سی یک بار در روز نوشت که هفت روز است مصرف میکند به نظر شما این مقدار درست است وتاچندروزباید مقدار دارو را ادامه دهم علت مراجعه نیز استفراغ و سرگیجه وکمی تب که برای استفراغ شربت اندانسترون هر۸ساعت یک قاشق مرباخوری تجویز کردندکه فقط یک روز به پسرم دادم در مورد مصرف سفیکسیم راهنمایی میفرماید که تاچندروز مصرف شود وآیادیگرنیازی هست که مقدار دارورا تغییر دهم؟
- سلام چشم بچه دو ماهشه چشمش قی میکنه چقدر استفادهکنم
- تب و گلو درد و سرفه های شدید
دختر دو روزه که تب داره، امروز گلو درد شدید داره، و صداش در نمیاد، سرفه خلط دار میکنه، گلوش میسوزه
- دندان نیش
سلام پسر 21 ماهه دارم چندروزه اسعال شده دندان نیش هم داره درمیاره یعنی بخاطر اونه؟
- مخلوط شیرخشک وشیرگاو
میخواستم ببینم میتونم شیرخشک وشیرگاو روباهم مخلوط کنم به پسرم بدم الان22ماهشه واینکه اگه بله چه مقدار؟
- سلام اقای دکتر میتونم قرص کلیدینیوم سی به دختر ۸ سالم بدم
- تداخل شیر خشک بادارو
سلام میشه شربت سرماخوردگی کودکان وآبریزش بینی با شیر خشک قاطی کنم وبه بچه یکسال ونیمه بدم؟
- هموروئید
سلام آقای دکتر .لطفا کمکم کنید . بچم دو سال و شش ماهشه . از دو تا شش هفت ماهگی یبوست شد و فقططط اول صبح ها موقع تعویض پوشک دفع مدفوع داشت و سر ساعت معینی . و رنگ مدفوعش سبز پر رنگ بود ، کمتر اوقات هم سبز روششن بود. و حالت مدفوع ش هم مثل پماد و ضخامتش اندازه انگشت اشاره بود تقریبا. تا پنج ماه حدودا اینجوری بود بعد خوب شد . حدود یکساله متوجه شدم که مقعدش اکثرا قرمزه ، حالت مدفوعش هم معمولا شبیه انسان بالغه نه شل نه سفت. آقای دکتر شرح حال مهم ترش اینه که ؛ جدیدا علاوه بر قرمزی مقعد ، کبودی و رگهای آبی هم میبینم اطراف مقعدش و به علاوه یه جاهایی از پوست (تقریبا داخل)مقعدش کنده شده ، انگار خودش با ناخن کنده . و حالت مدفوعش هم دقیقا مثل آدم بالغ ه و گاهی به ضخامت (۴ cm) هست .و همش همچین صدایی از خودش در میاره با دهن بسته ( اِه اِه اِه) .سه چهار ماهه که دارم از پوشک میگیرمش ولی نمیگه ادار یا مدفوع داره مگر کمتر اوقات و خودم باید ببرمش دستشویی و مدفوعش رو همیشه داخل شلوارش انجام میده و میدونه مدفوع داره اما چند بار میبرمش دستشویی مدفوعش نمیاد و بعدا یهویی ازش خارج میشه .انگار دست خودش نیست .و بعد دفع مدفوع گریه میکنه و درد داره و میگه سریع بشورمش .موقع شستنش هم وقتی با صابون و شامپو میشورمش درد داره و بیقراری و گریه میکنه . دکتر جان دخترم از همون اوایل بیقرار بود و معدش رفلاکس داشت و توی خواب گاهی اذیت میشه و نفسش تنگ میشه البته الان بهتره .نمیدونم مشکلش چیه یکی میگه حساسیت یکی میگه طبیعیه ولی هنوز بیقراره . داخل چشم هاش هم رگ قرمز زیاد داره و لکه طوسی و همیشه مالش میده چشم و بینیش رو که چشم پزشک گفت ضعیف نیست . به نظر شما هموروئید داره ؟ این مدل مدفوع یعنی غیر طبیعیه برای بچه دو سال و نیمه ؟ تا حالا هم سه بار نصف شبها استفراغ کرده و اسهال شده در حالیکه چیز بدی هم نخورده بوده.هر چی که فکر میکردم مهمه رو عرض کردم لطفا کمک مون کنید .
- تخم مرغ محلی
سلام و خداقوت دخترم ۱۴ ماهشه میتونم بهش تخم مرغ محلی بدم ؟
- بدخوابی در کودکان
سلام آقای دکتر پسرم یک سال و نیمشه از همون اول تولدش خوابش خوب نبود هنوز هم شبا هر یک ساعت بیدار میشه شیر میخوره دوباره میخوابه.. غذا هم خوب نمیخوره وزنش هم ده کیلوئه.. در طول روز اما سه، چهار بار فقط شیر میخوره.. چیکار کنم شبها طولانیتر بخوابه؟
- وزن گیری بچه
با سلام وخسته نباشید خدمت شما پسر من دوسالگی بر حسب حرف بهداشت قدش ۸۲ و وزنش ده ونیم بود که خودم قدشو گرفتم ۸۵ بود ولی پسرم چند ماه فقط شیر خودمو میخورد اصلا غذا نمیخورد از شیر گرفتمش از اون موقع چهل روز میگذره بچه وزنش به یازده وچهارصد رسیده به نظر شما پسرم مشکلی داره یا بخاطر بد غذا بودنش بوده در ضمن خودمم بچگی از لحاظ قدی ریز بودم ولی الان قد من و شوهرم ۱۶۳ و ۱۸۰ هست به نظر شما جای نگرانی هست البته بچه ام قطره اهن و اد و به زور میخورد بیشترشو میداد بیرون لطفا جواب بدید خیلی نگرانم امکان دکتر رفتنم ندارم
- سلام وقت بخیر خسته نباشید ببخشید یه سوال داشتم دخترم دوماهویاز ده روزشه شبها وقتی خوابه همش توخواب خودشو پیچ میده هرپنج دقیقه یکبار گریه نمی کنه و لی بی قرار دلیلش
- طریقه مصرف شربت ستادین دی بی برای کودکان دوسال به بالا
باسلام آقای دکتر میخواستم در رابطه با طریقه مصرف شربت ستادین برای کودک سه سال ونیم بپرسم درضمن این شربت برای آبریزش بینی موثر است باتشکر
- سرفه کودکان
سلام فرزندم هفت ساله است سرما خورده بود خوب شد، ولی یک ماهی است سرفه شدید و خشک دارد چند تا دکتر بردیم همه رقم شربت نوشته که موثر نبوده است.راحلش چیست.ممنون
- سرماخوردگی
سلام اقای دکتر پسرم ۲سالشه فقط یک روز تب کرد یکم بینیش کیپ هست کیپ بینی جوری نیست که نفس کشیدنش سخت باشه تو صداش تغیر ایجاد کرده چه داروی بهش بدم که بهتر شه ممنون از شما
- سلام دخترم دوسالشه تب کرد بردم دکتر تب 39درجه داشت، براش سفتریاکسون زدن داخل سرم وشربت مترونید ازول وبروفن بعد ازخوردنش تبش قطع شد حالا بعد دوروز دوباره بدنش گرم شده ولی حالا آبریزش بینی داره وگلوش خشک شده، احساس میکنم گلوش عفونت داره چیکار کنم بنظر شما
سلام دخترم دوسالشه تب کرد بردم دکتر تب 39درجه داشت، براش سفتریاکسون زدن داخل سرم وشربت مترونید ازول وبروفن بعد ازخوردنش تبش قطع شد حالا بعد دوروز دوباره بدنش گرم شده ولی حالا آبریزش بینی داره وگلوش خشک شده، احساس میکنم گلوش عفونت داره چیکار کنم بنظر شما

