Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سوراخ کردن گوش
سلام دکتر. گوش هم سوراخ میکنید؟
- شیاف استامینوفن
سلامم پسرم هفته دیگه واکسن 4ماهگی داره اما الان تب کرده میتونم شیاف بزارم بجهی قطره براش؟
- شیرنخوردن نوزاد
سلام خسته نباشید نوزاد دختر ۳ ماهه دارم با وزن ۵۸۰۰ که از ابتدا شیرخشک نان ۱ میخورد الان ۱۰ روز میشهکه از شیر خوردن امتناع میکنه و تو خواب به زور ۹۰ سی سی میخوره کلا فاصله شیر خوردنش به ۵-۶ ساعت رسیده شیشه شیرش رو عوض کردم شیرش رو در درجات مختلف گرم و سرد بهش دادم حتی قند هم بعضی مواقع یه کوچولو انداختم تو شیرش فایده ای نداره میشه راهنمایی کنید مشکلی براش پیش نمیااد
- اسهال
- بغل انگشت اشاره بادکرده وقرمز شده
سلام وقت بخیر اقای دکتر پسرم الان دوروزبغل انگشت اشارش بادکرده وقرمزشده امروز صبح یکم چرکی شده یعنی یکم کنج انگشت سفیدک زده پسرم۴ماهش چ کرمی بایدبزنم چرکش خوب بشه
- نوزاد
سلام ببخشید یک نوزاد سه ماه نیمشه خیلی سرفه میکنه دماغش هم کیپ میشه عطسه هم میکنه ترشح ببرون میزنه وقتی سرفه میرنه خیلی زور میرنه لطف کنید راهنمایی کنید
- تب.شیرخشک
- شیرنخوردن
باسلام نوزاد ۴ ماهه من هم شیر منو میخوره هم شیرخشک اما مدتی هست که دیگه شیر منو نمیخوره وبه شیشه عادت کرده میخواستم بدونم الان اگه از شیشه بگیرمش دوباره ممکنه شیر منو بخوره یا با توجه به سنش به شیشه عادت کرده و نمیشه کاریش کرد؟
- ویتامین
سلام اقای دکتر من از شیر خودم به پسر سه ماه و نیمم میدم . برای اینکه سیستم ایمنی بدنم ضعیف نشه برای کرونا قرص جوشان ویتامین c و قرص زینک پلاس میخورم ایا برای بچم ضرر داره
- قطره پدی لاکت
سلام قطره پدی لاکت اگه به صورت مداوم به نوزاد بدیم مشکلی ایجاد میکنه من سه ماهگی برده بودم دکتر بهم این قطره رو داد تا الان که شش ماهشه هر روز بهش پنج قطره دادم من براساس اون چیزی که پشت قطره نوشته بود که باعث میشه ایمنی بدن نوزاد زیاد بشه خوردن قطره رو ادامه دادم مشکلی ایجاد میکنه ؟ دادن قطره رو قطع کنم؟ نوزادم چون گریه میکرد و کم شیر میخورد برده بودم دکتر که بهم این قطره و قطره کولیکز رو داد کولیکز دیگه نمیدم ولی اینو به دلیلی که گفتم ادامه دادم
- رفلاکس نوزاد
باسلام.دخترم تازه ۳ ماهش تموم شده.شباتوخواب خیلی تکون میخورد.سرشومیده عقب توخواب.روصورتش دونه میزدوسرفه میکنه وسکسکه ومقعدش زخم شده.پیش متخصص اطفال بردمش که ایشون تشخیص رفلاکس دادن وآلرژی.به منم رژیم دادن که لبنیات.سویا.ماهی.آجیل.شیرینی وشکلات نخورم تاآلرژی ایجادنشه برای دخترم.به کوچولومم رانیتیدین دادن.خواستم نظرشمادکترمحترموبدونم.باتشکر.
- تغذیه
سلام وقتتون بخیر من دخترم ۵ ماهشه تا دوماهگی شیر خودمو بهش دادم چون سیر نمیشد و گریه میکرد شیر خشک از سه ماهگی شروع کردم بهش دادم الان چن ماهه شیر منو دیگه نمیخوره یک سوالم این بود که ایا راهی هس دخترم باز شیر منو بخوره چون شیرم کمه و دخترم به شیشه شیر عادت کرده هرکاری میکنم شیرمنو نمیخوره و سوال دومم اینه که رشد مغزی نوزادانی که با شیر خشک تغذیه میشن ایا دچار مشکل میشه یا نه چون این موضوع خیلی نگرانم کرده ممنونم از لطف شما
- شیر نخوردن و بیقراری نوزاد
سلام وقت بخیر نوزادی ۵ ماه و ۱۰ روزه دارم حدودا سه چهار روز شده شیر نمیخوره خوابش نمیبره با زور روزی دوعده شیر بهش میدم شبها توی خواب شیر میخواد بیقراره البته ب دلیل کم شدن شیر بهش دوسه روزه فرنی آرد گندم میدم نمیدونم چیکار کنم باید ببرمش پیش متخصص؟
- درمورد یبوست نوزاد
باعرض سلام وخسته نباشید.دختر من سه ماهشه.برا رفلاکس معدش دکتر شاسه امپرازول۱۰تجویز کرده که نصفشو صبح نصفشو شب بدیم.ولی بامصرف دارو یبوست میگیره.حتی یک چهارمم میدیم باز یبوست داره .دکترمون داروشو تغییر داد پنتوپرازول نوشته براش.ولی من تو گوگل جستجو زدم .نوشته بود زیر ۵ سال ممنوعه.لطفا راهنماییم کنید🙏
- جدا کردن جای خواب
سلام. نوزاد یازده ماهه دارم. خیلی به من میچسبه همش. هر جا میرم دنبالم میاد. آشپزخونا برم میاد دنبالم و نمیشینه بازی کنه برا خودش. همش تو فکر اینه من کجام. چشماش دنبال منه. آیا اضطراب جدایی داره؟ برای این بچه ها از چه سنی اتاق خوابش رو جدا کنیم؟
- سرفه
سلام.نوزاد دوماه و نیم دو هفته بعد تولد سرفه میکنه.از روز تولد تا الان عطسه میکنه رفلاکس هم داره.حالا به نظرتون مشکل چیه؟از رفلاکسه یا مشکلات ریه؟
- ریفلاکس یا سرماخوردگی
با سلام، نوزادم 1 ماه و 1 هفته سن دارد. از ابتدای تولد عطسه میکرد، اما دوسه روزی است احساس میکنم بیشتر شده. دچار گرفتگی بینی (بینیش صدا میده اما میتونه نفس بکشه و شیر بخوره) هم شده و گهگاه سرفه هم میکنه اما روی سینش صدا نمیکنه. بعضی اوقات بین شیر خوردن سینه رو ول میکنه و باید آروغشو بگیرم که دوباره شیر بخوره. اکثر اوقاتم بعد شیرخوردن سکسکه میکنه. موقع خواب بودن یا بیداری گاهی شیر به گلوش میاد و بازم سرفه میکنه. گاهی هم بالا میاره پرفشار. میخواستم بدونم نوزادم ریفلاکس معده داره یا سرماخورده یا هردو؟ چکار باید بکنم؟ باتشکر
- تی اس اچ
قطع یا ادامه با عرض سلام و وقت بخیر نوزاد من در روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت که با تکرار ان در ده روزگی تی اس اچ شد 3 و یک دهم و در 29روزگی آزمایش وریدی تی اس اچ 8.09 و تی4 هم 7.66 بود که متاسفانه بعلت عدم دسترسی به پزشک متخصص،پزشک عمومی براش روزی سه چهارم قرص لووتیروکسین50 تجویز کردن و بعد از یک ماه مصرف قرص تی اس اچ شد 0.1 و تی4 هم شد 11 (از همان ده روزگی هم بخش غربالگری نوزادان گفتن نیاز بع هیچ اقدامی نداره و نرمال هست و خیلی از بچه ها ازمایششون دو مرحله ای میشه و اگه مرحله دوم نرمال باشه نیاز به هیچ پیگیری نداره ) و باز دارو را کم کردن و نصف قرص بهش دادم که بعد از یک ماه و نیم قرص خوردن تی اس اچ شد 2.03 و تی4 هم شد 8.07 الان سه ماه و نیمه هست یه پزشک عمومی دیگه میگوید نرمال است و باید دارو قطع شود چون عربالگری هم خوب بوده و از اول نیاز به درمان نداشته است نظر شما چیه؟ (از نظر قد و وزن و دور سر هم خوبه ) با تشکر فراوان از شما
- بیسکویت
سلام آقای دکتر خسته نباشید آیا میتونم به نوزاد که تازه وارد هفته ی دوم هفت ماهگی شده بیسکویت مادر بدم با تشکر
- بی قراری
سلام اقای دکتر وقت بخیر پسرم۶ماهشه شنبه اوردمش پیشتون برای غذای کمکی ازوقتی شروع کردم ب سرلاک دوقاشق اب بامیان وعده سیب کمی میدم بهش گفتین همچیو کم کم شروع کنم ک فعلا همینارو میدم نمیدونم چرا بی قراری داره غروب ک میش بیشترمیش نمیدونم از غذا یا دندون بعدقطره ادزیر بهش دادین اشتهاش خوب بود الان بیشتر شده نمیدونم ازچیه دقیقا

