Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شیرنخوردن کودک
سلام آقای دکتر خسته نباشین .من پسرم تازه هشت ماهه شده .یه هفته ای میشه شرخشکش رو خوب نمیخوره بازور میدم بهش اونم یکی دوپیمانه .توفروردین هم کرونا گرفته بود یک ماه طول کشید تا خوب بشه .والان هم دماغش یجورایی گرفته هست یکم .میخواستم بدونم علتش ازاون هست یا از چیزه دیگه هست ؟
- میزان مصرف دارو
سلام وقت بخیر من بچم ۲ سال ونیمه .تب داشت دکتر براش ازیترومایسین وسیفکسیم ۱۰۰ داده فراموش کردم چند سی سی باید بدم بهش .دخترم ۱۳ کیلو هستش ممکنه بگین مقدار مصرفی این داروهارو
- سرفه خلطی
سلام عرض ادب وخسته نباشید اقای دکتر پسرم۱۶ماعشه ده روز پیش مریض شد ازیترو خورد سه روز الان سرفهای خلطی داره وانگار گلوش خلطی موقع نفس گشیدم خرخر میکنه چی واسش تجویز میکنی واینکه ده روزه چیزی نمیخوره خیلی کم اشتهاشدهدشاید به زور در روز یه تخم مرغ بخوره
- قرمزی مقعد
سلام اقای دکتر بچه 19 ماهه دارم . در حال دراوردن دندانهای نیش هست و چندروز هم اسهال داشت و خوب شد الان مقعدش دونه های قرمز زده زینک زدم کالاندولا زدم نمیره دونه ها . دکتر گفته بود وقت دندان نیش مدفوع و ادرار اسیدیه و بخاطر همینه درسته؟ چیکار کنم برطرف بشه ؟توروخدا کمک کنید
- بی خوابی و بدخوابی کودک
سلام وخسته نباشیدجناب دکتردخترم بیست وهشتوماهشه...الان دوسه هفتست که خیییلی بدخواب شدقبلاهاخیلی خوب میخوابیداماالان مثلاازصبح که بیدارشدتاااده شب نمیخوابه بعدکه یه دوساعت خوابیددوباره بیدارمیشه تاپنج شیش صبح ودوباره مثااتانه میخوابه...یعنی کلاتوبیست وچهارساعت پنج شیش ساعت هم نمیخوابه...آیااین نشون ازمشکلی میتونه باشه
- آبمیوه بعد از غذا
سلام
بعد از غذا به کودک آبمیوه بدم مفیده یا خیر؟
پسرم شش سالشه.
ممنون
- حالت تهوع کودک
سلام خسته نباشید اقا دکتر من دخترم ۲۱ ماهش گوشش یکم عفونت کرده و معاینه شد دکتر گفت که گلوش هم در اثر گوش ملتهب شده دکتر دارو آموکسی کولا و شربت دفین هیدرامین تحویز کردن و مدفوعش دیروز شل و به رنگ سبز لجنی بود امروز شکمش کار نکرد دیگه ولی اوق میزنه حالت تهوع داره غذا نمیخوره صبح یکم شیر اورد بالا دلیلش چیه؟؟
- فرورفتگی سر
سلام آقای دکتر خسته نباشید علت فرورفتگی تو بعضی قسمت های سر کودک چیست؟ وزن تولد۳۴۰۰ وزن الان۶ ۵ماهشه.
- اضاف وزن
سلام آقای دکتر پسرم ۲۶اسفند تشنج کرد بیمارستان ۱۷شهریور بستری بود تا ۳فروردین موقع بستری ۱۳ کیلو بود .قرص فنوباربیتال میخورد تا ۱۴فروردین بعدش دکتر امین زاده قطع کردن.۲۴ فروردین هم یکساله شد بردم برای واکسن وزنش ۱۴.۳۰۰ شده بود.قدش ۸۰ ۶ماهگی اومده بودم پیشتون ویزیت وزنش ۹۴۰۰ بود قدش ۶۸. اینکه توی فروردین ۱کیلو اضافه شده بخاطر داروهایی هست که گرفته؟شیر مادر ميخوره و غذا کلا شیرخشکی هم نبوده.
- شستن شیشه شیر
سلام وقت بخیر اقای دکتر من ندونسته همیشه شیشه شیر دوقلوهام رو ی حالا دوسال دارن با مایع ظرفشویی شستم حالا مطلبی شنیدم که میگن هر چقدر هم شیشه شیر رو ابکشی کنیم مایع از روش پاک نمیشه حالا به شدت نگرانم وافسردگی واضطراب وجودم رو گرفته ونگران سلامتی فرزندانم هستم لطفا راهنماییم کنید که چکار کنم خیلی میترسم که بچه هام جونشون در خطر باشه خواهش میکنم راهنماییم کنید چکار کنم خداوند شما وخانواده محترمتان را سالم درپناه خودش حفظ کنه 🙏
- آبریزش
سلام بچه پنج سال و نیمه دارم در صورت ابریزش بیتی شربت سیتریزین بهتره یا نئوتادین؟
- در مورد اسهال کودک ۵ساله
سلام خسته نباشید پسرم ۵سال با ۱۳ونیم کیلو وزن است ۳روز اسهال داشت دکتر بردمش شربت متونیدازول داده گفته ۵روز مصرف کنه وشربت زینک که گفته هر ۱۲ ساعت ۳سی سی بهش بدم به نطرتون شربت زینک دوزش کم نیست تو ۵ روز
- خوردن ویتامین
سلام اقای دکتر خسته نباشید.دخترم 26 ماهشه بردمش خانه بهداشت بهم گفتن ویتامین نده دیگه ویتامین احتیاجی ندارد.....ویتامین بهش ندم مشکلی نداره چون قطره اهن هم نمیدم ..اگه بدم چه ویتامینی بهش بدم .ممنونم
- آلرژی به پروتئین گاوی
با سلام پسر من ۱۱ماه و۲۸روز داره و دو روز دیگه واکسن یکسالگی داره از یکماهگی حساسیت به پروتئین گاوی داشت من بعد شروع غذا تا الان براش محصولات گاوی رو امتحان نکردم تخم مرغ هم تا الان بهش ندادم شنیدم واکسن یکسالگی برای بچه هاییکه حساسیت به تخم مرغ دارن خطرداره با توجه به اینکه من تست نکردم و نمیدونم آلرژی وجود داره یانه باید چیکارکنم
- حرف زدن کودک
سلام خسته نباشید پسر من ۲سال و پنج ماه دارد.تعداد زیادی کلمه بلد است بیش از ۱۰۰ ولی جمله فقط آب بده را میگوید.فعل هم مثلا بیا برو بده نیست.چند کودک هم سن او در فامیل جمله بندی خوب دارند.پسرم باهوش است و دستوراتی مثل برو دم دستشویی یا لیوان را بیار و مشابه اینها را انجام می دهد.این که نسبت به کودکان فامیل هنوز جمله بندی نمی کند جای نگرانی دارد؟با سپاس از شما
- زمان
سلام وقت بخیر.بچم یک ونیم سالشه دایم براشیرخوردن بهم میچسبه..شربت آهن.مولتی ویتامین وکلسیم بهش میدم چقدرفاصله با غذا یا شیرخوردنش بایدباشه ک جذب بشن؟
- لذت جنسی
پسرم سه سال وچهارماهش تموم شده الان بیشتراز۴ماهه داره توخونه جلوی من ومامانش باکمک بالشتک خودارضایی میکنه.میگم نکن میگه دوست دارم .وقتی مانع میشم گریه ودعوام میکنه.خواستم راهنماییم کنید.ایابچه تواین سن لذت جنسی رودرک میکنه؟
- کودکم۲۰ماهه است چندسی سی بهش شربت ازیترومایسین ۲۰۰بدم ۱۱کیلووزن داره
- تب
سلام وقت شما بخیر...پسر۶,ساله ای دارم که براثرتب تشنج کرد دکترمغزواعصاب بردم نوارمغزش سالمه...ارثی نداریم سابقه ای هم نداره...فقط یه قرص دیازپام ۵,دادتادوروز موقع تب بدم تاده سالگی خیلی نگران ومضطربم....میترسم یه موقع مدرسه باشه تب کنه وتشنج کنه چیکارکنم.
- مطب
سلام آقای دکتر فردا مطب باز هست ،؟ ممنون

