Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- کپسول مترونیدازول
آیا کپسول مترونیدازول 20 برای نوزاد 4 ماهه مضر است؟
- سلام پسرم واکسن ۴ماهگیش امروزبود چون سرماخورده میتونم چندروزی نزنم مشکلی نداره
پسرم ۱۰اسفند باید واکسن ۴ماهگی میزدم سرماخورده تا چند روز میشه به تاخیر انداخت واکسن
- آیا گریپمیکسچر باعث یبوست میشود؟
سلام وقتتون بخیر پسر من ۳ ماه و ۲ روزش هست به خاطر دل درد یک هفته بود که بهش گریپمیکسچر میدادمکه دل دردش هم در این یک هفته خوب شد ولی دچار یبوست شد که بعد ۳ روز خوب شد..آیا ممکنه گریپمیکسچر باعث یبوست شده باشد؟اگر بله پس چه شربتی بهش بدم..من ایران زندگی نمیکنم اگر امکانش هست یه شربت برای دل درد که همانند گریپمیکسچر باشد که عوارصش یبوست نباشدمعرفی کنید ممنونم
- تب
سلام آقای دکتردختر4ماه من باورم 5کیلودیروزتب شدید داشت تبش آوردم پایین امادوباره تب میکرد بهش سفیکسیم دارم میدم 5قطره هر12ساعت بنظرشماادامه بدم یاشتباه؟؟؟
- بی قراری شبانه
سلام وقت بخیر نوزاد دوماه و نیمی دارم شبها در خواب بی قراری میکنه و گریه به محض اینکه با روسری حالت قنداق میبندمش ساکت میشه علت چی میتونه باشه
- کار نکردن شکم نوزاد 3ماه ونیمه
سلام خسته نباشین نوزاد پسرم س ماه وبیست روزشه و یک ماهه ک چون شیر خودم خیلی کمه و سیر نمیشدو همش هم بالا میاورد شیر خشک بهش دادم،ولی بخاطر شرایط بدو کرونا نتونستم دکتر ببرمش و با توضیح شرایطش برای دکتر داروخونه،براش شیرخشک گرفتم...اول ببلاک ای ار که خوب بود و ی مدت خورد ولی دیگ نخورد،اپتامیل ک شکمش کار نمیکرد و الان هم بیومیل ای ار ک روزای اول خوب بود ولی الان بازهم شکمش کار نمیکنه...چندبازم در روز شیرخودمو میدم ک خیلی کمه...برای اینکه شکمش کار نمیکنه اذیت میشه و شیاف گذاشتم براش...میدونم ک باید ببرم دکتر حضوری ولی اخه شرایط بده ...ت رو خدا شما پیشنهادتون چیه
- کار نکردن شکم نوزاد سه ماهه و درست شیرنخوردن
پسرم سه ماهشه ۳ روزه مدفوع نکرده همش زور میزنه و گریه میکنه شیر هم درست نمیخوره دوتا میک میزنه و ول میکنه
- مدفوع نوزاد
نوزادم چهارماهشه ازابتدای تولدباوزن ۲۶۰۰متولدشده پایان چهارماهگی وزنش پنج کیلو دورسرش ابتدای تولد۳۵الان ۳۸میباشد بهداشت بردم گفتنددورسرش خوب نیست خیلی اجابت مزاج شل وابکی داره شاید هفت هشت باردرروز ازاولی که به دنیا امده تاالان مثل اب هست
- تب
دخترم یکونیم ساله ، بین ۸تا ۱۰ کیلو وزن داره تب داره فقط یه شربت استامینوفن ۱۲۰ میلی گرم خونه دارم روش نوشته از سه سال ب بالا ،چکار کنم بهش بدم یا نه ؟ و چقد
- سیر نشده بچم با شیر خشک
سلام خسته نباشید من بچم یک سالشه شیر خشک ببلاک میخوره شب شامشو کامل بهش میدم میخوره ولی بازم همش شب پا میشه شیر خشک میخوره هر چقدر شیر خشک میدم سیر نمیشه بازم پامیشه جیغ میزنه شیر میخواد بنظرتون شیرخشکشو عوض کنم یه شیرخشک سنگین تر بدم
- عفونت گلو
- سرفه نوزادان
سلام وقت بخیر ببخشید نوزاد ۵ ماهه دارم دو روزه سرفه داره با فاصله زیاد نیاز هست پیش متخصص ببرم یا با شیر مادر خوردن خوب میشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
- نتیجه غربالگری نوزاد
سلام وقتتون بخیر تست غربالگری دخترم با وجود اینکه نه خودم و نه همسرم فاویسمی نیستیم متاسفانه دخترم فاویسمی هست میخوام بدونم چه کارهایی باید انجام بدم و در دوران شیردهی چه غذاهایی برای خودم ممنوع هست و بعد از 6 ماه چه غذاها و داروهایی برای بچم ممنوعیت داره ؟ ممنونم
- روغن زرد
باسلام اقای دکتر میشه به نوزاد دوماهه روغن زرد داد به اندازه یک عدس چون شنیدم واسه استخون بندی و رشد بچه خوبه
- زردی نوزاد
سلام.فرزند من 1 هفتست در کانادا متولد شده اس .او روزانه 10 بار شیر مادر و به طور میانگین 6 الی 7 بار دستشویی بزرگ و همین مقدار ادرار کوچیک دارد .ولی زردی پوست در نولحی گونه و مقدلری بازو و بالای سینه مشاهده میشور .در اینجا با ازمایش خون عدد 327 بدست امده که بر روی گراف داده شده بر اساس سن بچه شدت ان اندازهگیری میشود .خواهشمندم راهنمایی کنید به چه شکل در مورد وی برخورد کنیم و پسر است و در 38 هفتگی بصورت طبیعی فارغ شده است .وزن نوراد هنگام تولد 3.190 کیلو و در حال حاظر 3.270 کیلو میباشد
- زور زدن نوزادان
سلام نوزادم۴۸ روزشه کش وقوس شدید داره وخیلی زور میزنه؟دلیلش چی میتونه باشه؟
- سرد بودن پیشانی ودست وپا
با سلام وخسته نباشید پسرم که سه ماه و ۶ روزش هست آزمایش کلی داده شد هم از لحاظ خون ومدفوع وادار هیچ مشکلی نداشت ولی یک هفته است که شیرش رو عوض کردیم قبلا ببلاک ۱ حاوی آهن دادم که دو ماه ونیم خورد چون یبوست داشت به جاش ببلاک کامفورت خورد که در مدفوعش خون زیاد دیده شد بعد از اون شیر خشک آپتامیل جینیو اون هم خون در مدفوعش بود بعد آپتامیل پرو نوترو اون هم خون دیده شد بعد دکتر گفت شیری که در اول می دادید همون ببلاک ۱حاوی آهن رو بدید باز هم خون دیده شد آزمایش خون دکتر نوشت هیچ مشکلی نداشت بعد بردیم دکتر دیگه گفت به پروتئین گاوی حساسیت داره بعد آپتامیل اچ آ همراه با زینک سولفات و ویتامین آد خارجی داد الان دیگه در مدفوعش خون نیست و مشکل حل شده ولی باخوردن این شیر خشک رنگ پریدگی و سردی پیشانی، و دست وپا پیدا کرده این شیر رو هم خوب می خوره ولی من خودم که قبلا دکتر مولتی ویتامین پدیا بست داده بود رو هم می دم تا شاید سردی دست وپا و پیشانیش خوب بشه ولی نشده چی کار کنم آزمایش کلی دادیم هیچ مشکلی نداره چی کار کنم اگه شیرش رو عوض کنم چه شیر خشکی بدم که دیگه حساسیت نداشته باشه و پیشانی ودست وپاش سرد نشه و رنگ پریدگی نداشته باشه آزمایش کلی از لحاظ عفونت وتیروئید وغیره داده شده خدارو شکر هیچ مشکلی نداره از خدا می خوام همیشه سلامت باشید پزشکانی همچون شما مایه ی افتخار هستید.
- ادرار نوزاد
سلام آقای دکتر. نوزاد پسر ۴ ماهه دارم. دو روزه که حجم ادرارش مقداری کم شده و بعضی وقتا یکم رنگ گلبهی رو پوشکش میمونه. مشکل چیه؟ قبلا فقط یبار اینطوری شد بیشتر شیر دادم خوب شد.
- بیقراری زیاد نوزاد شش ماهه
سلام وقت بخیر خسته نباشین، ببخشید پسرم یه هفته بعد شش ماهشو تموم میکنه، امروز یه سره گریه و بیقراری میکنه طوری جیغ میزنه که رنگش سرخ میشه، هرروز بهش فرنی یا حریره بادام میدادم امروز دادم نخورد گرسنشم بود یه ذره گوجه ی پخته شده بهش دادم، یه ذره هم از آب آش دادم بهش، به لثه هاش دنتی کید زدم، خیلی گریه میکرد نمیتونم بفهمم چشه؟
- سرایت زونا به کودک
سلام.وقتتون بخیر عموی پسر من مبتلا به زونا شده است امکان دارد این بیماری. بر اثر. هوا وتماس پوستی به فرزند من منتقل شود؟

