Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- خوردن پنتوپرازول درشیردهی
سلام خوردن پنتوپرازول 40درشیردهی ضرردارد
- از شیر گرفتن کودک
سلام. وقت بخیر من یک پسر 23ماهه دارم که خیلی به شیر (شیر مادر) وابسته ست. حتی شب ها هم تا صبح میانگین 5بار شیر میخوره، در طی روز 3 ، 4 وعده غذا خیلی سبک میخوره و بقیه نیازش رو با شیر رفع میکنه، لبنیات هم اصلا خوشش نمیاد نمیخوره، قدش 85 و وزنش 12کیلو، البته تقریبا تا یکسالگی خیلی توپول و وزن گیری زیادی داشت ولی از یکسالگی به بعد افزایش وزن حداکثر نیم کیلویی داشته، دندونای آسیابش هم فقط جلوترین دندونش دراومده، عقب دندون نداره، حالا با این اوصاف میخواستم بدونم تا زمانی که کاملا با غذاها آشنا بشه و توانایی جویدن داشته باشه از لحاظ روحی و جسمی براش مشکلی پیش نمیاد دیرتر شیرشو بگیرم؟ البته مرکز بهداشت هم به من گفتن چون غذا خوب نمیخوره باید حتی زودتر از دوسال شیر رو ازش میگرفتی... ممنون میشم راهنماییم کنید
- شربت
سلام خسته نباشید شربت کیندر برا کودک هفت ماهه خوبه..چه مزایایی داره. خیلی ممنون
- زخم پا
سلام پای کودک از موتور افتاده و زخم شده یک روز از روش گزشته پاش باد کرده و کرم زدیم حالا پاش داره میسوزه چی شده؟
- تیروئید لب مرز در بارداری
تیروئید لب مرز چیه خوبه یا نه در بارداری
- شیرنخوردن نوزاد
سلام خسته نباشید.نوزادی دارم ۴ماهه با وزن تولد ۲کیلو و نهصد گرم قد ۴۹..ازوقتی اومد دنیا به زور شیر میخورد اصلن بیدار نمیشد شیربخوره چشماش همیشه خواب آلود بود تاحالا که شده ۴ماهش به ما عذاب میده به هیچ وجه درطول روز شیر نمیخوره سینمو میبرم نزدیکش گریه میکنه فقط شبادر عمق خواب میخوره الان وزنش ۶کیلوو ۲۰۰گرمه..آیا من چیکارکنم باورکنین خودم دارم ازبین میرم حتی الانم چشماش خواب آلوده.شیرخشکم نمیخوره فقط دستش میخوره گردنم خوب نگرفته ازبس شیر نمیخوره
- تاول پوستی
سلام دگتر پسر من سرماخوردگی گرفت بعد دوروز انگشتای پاش تاول زد مشگل چیه
- تب
برا بچه ۱۱ ساله ۳۴ کیلو چه مقدار استامینوفن برا پایین آوردن تب لازمه ؟
- بالاآوردنوخرخرگلونوزاد
بالاآوردنوخرخرگلونوزاد
- امپول کورتون
سلام من یه نوزاد۲۵روزه دارم ویک سال قبل بینیمو عمل کردم والان خیلی ورم داره ایا میتونم دردوران شیردهی امپول کورتن بزنم؟
- شیردهی
باسلام بنده در دوران شیردهی هستم و خیلی لاغرشدم هرروزم لاغرتر میشم میخواسم ببینم ایا باتوجه به لاغرشدنم وضعیف بودنم شیرم ویتامین های موردنیاز فرزندم را داره یا باید بهش شیرخشک کمکی بدم نوزادم هشت ماهشه روزی سه الی چهاربار هم غذای کمکی بهش میدم ولی ازان جای ک غذای اصلیش الان شیر ایا احتیاج هس شیرخشک بدم ؟
- وقت بخیر پسرم اردیبهشت ۱۴۰۰۱سه سالش تمام میشه از دیروز ابریزش بینی و عطسه و از دیشب تب هم داره در ضمن چشمه چپش هم اشک میریزه مدام البته این اتفاق از پریشیب که از حمام برگشت
- پسرم دوسال نیم اسهال استفراغ و شکم درد بردم دکتر بهش شربت سفکسیم داده خوبه برای اسهال یا ن بدترش میکنه الان سه روز اسهالِ لصفاً کمکم کنید چیزی هم نمیخوره
- عفونت ادرار
دخترم دو سال و دوماه سن داره و از روز سه شنبه عفونت ادرار گرفته بردمش دکتر بهش شربت ستیریزن و شربت برای عفونتش داده بیقرار تر شده همش میگه میسوزم چکارکنم
- بیشتر بودن گلبول سفید ۱۶هزار در کودک ۸ ماهه براثر سرماخوردگی
با سلام وخسته نباشید پسرم ۸ ماهه با وزن ۹ کیلو سرماخورده بود و دمای بدنش نوسان داشت دکتر براش ازمایش خون و ادار نوشت ازمایش ادار مشکلی نداشت ولی در ازمایش خون عفونت دیده شد حدود ۱۶ هزار بعد از اون دکتر انتی بیوتیک آموکسی کلاو ۲۲۸ هر ۱۲ ساعت ۵ سی سی تجویز کرد حدود ۸ روز بهش شربت رو دادم آیا دوباره نیاز به آزمایش هست تا ببینیم گلبول سفید کاهش یافته یانه؟ اگر بازهم گلبول سفید رو آزمایش بیشتر نشون داد چی کار کنیم و چه آنتی بیوتیکی براش بدم تا عفونتش رفع بشه راهنماییم کنید
- یبوست نوزاد دوماهه
پس دوماه ام یبوست داره به کمک گلیسیرین دفع داره سه بار هم بردم دکترفایده نداره البته خیلی هم استفراغ میکنه درمان چی هست چیکارکنم درمانده اام
- گلودرد
سلام .خسته نباشید. آقای دکتر پسر یازده ساله من چند روز پیش دچار سوزش گلو شد.به متخصص مراجعه کردیم.بعد معاینه گفتن گلوش کمی چرک داره و چون هیچ علامت دیگه ای نداره جز گلودرد و خلط گلو احتمالا عفونت باکتری هست و آموکسی سیلین خوراکی تجویز کردن.اقای دکتر حالا سوال من این هست برای درمان گلودرد اسپرتوکوک آیا آنتی بیوتیک خوراکی موثر هست یا باید حتما آنتی بیوتیک پنی سیلین تزریقی باشه؟چون میدونید اگه به موقع گلودرد اسپرتوکوک درمان نشه باعث روماتیسم قلبی میشه.ممنون.
- شربت زینک
سلام آقای دکتر من دو ماه پیش بخاطر سرماخوردگی و بی اشتهایی پسرم بردم دکتر ،دکتر وقتی وزنش کرد گفت وزنش کمه و بخاطر بی اشتهاییش بهش زینک گلو کونات داد من طی این دو ماه هر روز بهش شربت زینک دادم فکر میکنم موثر بوده الان شربتش تموم شده میخوام بدونم دادن مداوم شربت زینک خطر نداره یا دیگه متوفقش کنم
- پسرکوچولو
سلام آقذژ دکتر کودک من الان ۸ماه وبیست روزه است اما به حالت چهاردست پامیره ولی به عقب حرکت میکنه واینکهخودش ازدرازکش به نشسته نمیره امامن میشینمش میشینه وبااسباب بازی بازی میکنه غذا وخوابش نرماله وبیقراری نداره واینکه وقتی به پشت هستش پاش ودهنش میبره وبه اسم خودش واکنش نشان میده آیانرمال است
- قطره امپرازول
سلام آقای دکتر. برای نوزاد ۵ ماهه با ۶ کیلو و نیم وزن که ریفلاکس دارد، چقدر باید قطره امپرازول بدهم؟

