Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- مشکل روده بزرگ
پسرم دوسالشه دل دردداشت کلونوسکوپی گرفتم گفت التهاب داره با برجستگی ریز در روده بزرگ
- قطره پدی لاکت باعث بدتر شدن اسهال می شود
- یبوست کودک ۲ ساله
- کیدی لاکت
با سلام و عرض ادب و تبریک به مناسبت سال نو دکنر برای کودک یکسال و دو ماهه من پودر کیدی لاکت تجویز کرده و من پنج ساشه بهش دادم و الان توی نت دیدم که برای دو سال به بالاست و خیلی نگران شدم لطفا راهنمایی کنید
- بی اشتهایی
باسلام دخترم الان 8ماهش تموم شده باوزن 7200و وزن موقع تولد 2400 ولی اصلا اشتهایی به غذانداره شیرمنو نمیخوره شیرخشک اپتامیل 2بهش میدم شیرخشکم کم میخوره نگران وزن گیریش هستم چیکار کنم زینک سولفات ایرانی ام بهش میدم تاثیری ندارا چی بهش بدم که اشتهاش خوب بشه
- سلام زورزدن بچه یک ساله
- استفراغ کودک مربوط به سرماخوردگیه یا رفلاکس؟
با سلام ببخشین دختر 2 ساله ای دارم که از دوماهگی تشخیص رفلاکس دادند و تقریباً تا 13 ماهگی دارو خورد دیدم علایم نداره قطعش کردم حدود یک ماه هست که شبا اونم فقط یکبار بعد چند تا سرفه استفراغ میکنه اوایل استفراغ کرد بعد اسهال بردم دکتر عمومی کودکان گف احتمالاً ویروس هست دارو داد دمیترون و پدی لاکت بود که یک هفته اونارو دادم خوب بود بعد دوباره مثلا در هفته دو سه بار استفراغ میکرد و تازگیا سرماخورده و استفراغ هم داره بردم دکتر متخصص کودکان گفتن که هم سرماخوردگیه که ریخته ریه اش و سرفه میکنه هم رفلاکس داره که شاید عود کرده دارهای تجویزی نئوتادین پروسپان و پنتومید 20 بود حالا آقای دکتر آیا این داروها رو بهش بدم؟ بیشتر برای پنتومید نگرانم میگن برای کودکان بالای 5 سال هست.آقای دکتر رفلاکس کودک تا کی ادامه داره آیا درمان میشه؟حالا کدام درسته رفلاکس یا سرماخوردگی؟
- قرص سفکسیم ومقدار آن
سلام ببخشید دختر من ۵ ساله ۱۵ کیلو وزن داره کمی تب داره گلو درد ترشحات بینی وتک سرفه داره شربت نمی خوره قرص سفکسیم میخوره چقد بهش بدم چون من یه بچه کوچک دیگر دارم نمیخوام اون هم مریض بشه
- سلام دختر من خیلی بی اشتهایی هر موقع که بخواد غذا بخوره بخوره اوق میزنم ممنون میشم راهنمایی کنید
- تشخیص اوتیسم
سلام خسته نباشید کودک من 13 ماهه است . چند روزی است که احساس می کنم یک سری کارها را نمی کند الان در این سن هنوز زوده یا نه باید انجام دهد؟ کارهایی که انجام نمی دهد: «با دست به چیزی اشاره نمی کند ( به این معنا که بده) . سرش را به معنی بله یا خیر تکان نمی دهد. هنوز چیزی را بخواهد نمی گوید: مثلا بگه (آب، می می، به به) . بابا و مامان نمیگه - به تنهایی راه نمی رود اما با کمک مبل راه می رود از مبل بالا می رود و چراغهایمان را روشن و خاموش می کند» ولی خب کارهایی که انجام میده: «مثل اینکه با دست به چیزی اشاره کنیم نگاه میکنه انگشت اشاره ام را تعقیب میکنه تا به شی برسه. حلقه هایش را در جا حلقه ای روی هم میزاره. عروسکش رو بهش بدم چند ثانیه دستش میگیره دوباره به خودم میده. موقعی که بخواهیم بیرون از خونه بریم با بقیه بای بای میکنه- دستورات رو اجرا میکنه (مثلا بگم توپ رو بده به سمتم پرت میکنه- بگم بیا بغلم میاد). موقع پوشیدن شلوار پایش را بالا میاره- کتاب ورق می زنه . کارهای تقلیدی رو انجام میده ( کلاغ پر- اتل متل توتوله) ارتباط چشمی داره- برای جلب توجه با اطرافیان دالی بازی میکنه- آیا احتمال اتیسم هست؟ بچه ها تا سنی موقت دارند به اشیا اشاره کنند؟
- سوال
سلام اقای دکتر خسته نباشید نوزاد هشت ماهه ام یه هفتس وقتی چیزی میخواد و یا حتی میخواد بغلش کنم شرو میکنه خودشو دستاشو میلرزون تا چیزی ک میخوادبهش بدیم و حالتی ک انگارداره حرص میخوره میخواستم ببینم این حالت طبیعی یا عصبی هسش خیلی نگرانشم باتوجه ب شرایط کرونا هم نمیتونم ببرمش دکتر ممنون میشم راهنمایی کنید میترسم این حالت براش بمونه ایاعصبی یا طبیعی هسش
- برای خلط سینه مناسبه؟
سلام دخترم سرمای شدید خورده گلوش چرک کرده اب ریزش بینی ام داره وقتی سرفه میزنه سینش خلط داره و میسوزه و باعث میشه گریه کنه دخترم ۱۱ ماهشه و ۱۱ کیلوهست از این دارو میتونم بهش بدم؟روزانه چند سی سی ممنون ازتون
- سلام آقای دکتر دخترم نه ماهش هست چقدر ویتامین دی بهش بدم چون اصلا تو افتاب نمیبرمش
- دل درد بچه ها
سلام دکتر خسته نباشید ببخشید پسرم سه سالشه بیشتر وقتا یبوست داره بعضی وقتا هم میگه دلم درد میکنه نگرانم بچگی عسل زیاد میخورد ربطی نداره؟
- کهیر کودک
سلام دکتر خسته نباشید پسر من دفعه اول که کهیر زد چرک خشک کن خورده بود ایندفعه من خودم چرک خشک کن خوردم و بچه کهیر زده چهار روزه از بین نمیره چند روز طول میشه از بین بره
- گریه نوزاد
دختر ۹۴ روزه ام دو روزی است که برای خوابیدن گریه میکند یعنی از صبح که بیدارمیشه تا شب هربار که خوابش میگیره و میخواد بخوابه مدام گریه میکنه و دستاش رو میخوره و آروم نمیشه، چکاری باید انجام بدم و علتش چیست؟
- موهای زاید
با سلام.دخترم ۴ ماهشه. پزشک برای رفع قرمزی پوست پماد دیپروکل تجویز کرد.میخواستم بدونم آیا استفاده از این پماد ممکنه باعث شود تا اطراف ناحیه تناسلی نوزاد مو رشد کند؟
- دندان
سلامبرای بیقراری و درد دندان در آوردن چند سی سی و چند بار استامینفون میتونم بدم 16 ماهه و 10.200 وزن
- سلام دخترم الان چهار ماهش هست 7کیلو ونیم هست ایا وزنش خوبه
- زينک
سلام آقاي دکتر گرامي قطره زينک سولفات چند دقيقه بعد از غذا يا شيردهي بايد به کودک يک ساله داده شود؟؟

