Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- َشیر خشک
با سلام خدمت پزشک محترم به نظر شما برای نوزاد نارس و کم وزن چند وعده شیرخشک در روز کنار شیر مادر لازمه و چند سی سی باشه؟
- ادامه سوال قبل
راجب شیرخشک رایانه ای پرسیده بودم الان میتونم شیرخشک ابتامیل۲ بدم؟۹ماه داره
- حساسیت نوزاد
سلام آقای دکتر دوماه پسرم شیر اپتامیل پپتی میخوره علائم حساسیتش برطرف شده تا کی این شیرو باید ادامه بدم؟ طی دوماه فقط ۵۰۰ گرم اضافه کرده میشه به جاش شیر گلدن گات بدم؟ ممنونم
- ویتامین ا د
سبلام ببخشید من یک نوزاد بیستو هشت روزه دارم ما اشتباهی قطره ویتامین اد رو اشتباهی بهش دادیم یعنی بجای 25 قطره هفتاد قطره دادیم فکر میکنید عوارضش رو بچه زیاد بوده
- وزن پایین
سلام وقت بخیر پسر من با وزن 3.340به دنیا اومده و الان چهار ماهشه و وزنش شده 6.490 که تو نمودار وزنش نزولی شده و از نمودار سبز به نمودار زرد رسیده ولی قد و دور سرش طبیعیه و فقط شیر خودم و میخوره میخواستم بدونم این کاهش وزن خیلی بده و من چیکار باید انجام بدم
- سلام
سلام وروزبخیر خدمت شماآقای دکتر پسرم 36هفته ونارس دنیااومدالان نه ماه نیم سن داره بچه بسیارآرام وخوش اخلاقی هستش آقای دکتر وزنش موقع تولد2700الان10و300گرم است الان میشینه وبااسباب بازی بازی میکنه دست از وسایل میگیره هرچند به سختی ولی بلند میشه دد ببه میگه اگر چیزی داشته باشه تودستم میزاره سینه خیز مثل کماندو میره روی چهاردست وپا میمونه وخودش تاب میده خودش بادست غذامیخوره وبه اسمش وصداواکنش میده اما خودش از حالت دراز کش به نشسته درنمیاد البته اگه روی بالش باشه میتونه اما دراز کش نه واین من نگران کرده آیاطبیعیه واینکه تاکی باید چهاردست وپا بره البته
- کوبیدن سر
سلام خسته نباشید من یه پسر ۹ماهه دارم که الان حدود یک ماه هست که مدام دوست داره سرش را به جایی بکوبه،بعضی وقتا به زمین به دیوار .... چند روزه یدونه دندون پایین و دوتا هم بالا دراورده،تا حالا دندون درنیاورده بود میخوام بدونم این کوبیدن سر ممکنه برای در دندون درآوردن باشه یا دلیل دیگه ای داره؟چکار باید بکنم
- زورزدن
سلامآقایدکترمننوزادمچهلروزشهیکروزهکمدفوعنکردهخیلیبخودشمیپیچهوگریهمیکنهایامشکلخاصیداره؟
- پسرم یک ماهشه موقع خواب خیلی زور میزنه وبیدار میشه
سلام پسرم یکماشه خیلی زور میزنه موقع خواب وبیدار میشه
- یبوست نوزاد ۶ ماهه
سلام پسرم از ۲۴روزگی شکمش هر یک هفته ۱۰ روز بعضی وقتا ۱۲ روز کار میکرد ولی نرم و معمولی حالا که ۶ ماهش شده و غذای کمکی رو شروع کردیم هم هر ۵ روز یک هفته شکمش کار میکنه میخواستم ببینم راه درمانی هست؟
- افت قند خون نوزاد
سلام خواهر زاده بنده قند خونش ۲۷ شد و کبود شد و حالت تشنج گرفت و به بیمارستان منتقل شد و بعد از سرم سریع بالا رفت و بستریش کردن . سوالم اینه که میگن افت قند خون موجب فلج مغزی میشود آیا نوزادی که این حالت شد دچار آسیب های مغزی میشود ؟
- ویتامین آد
سلام آقای دکتر. وقتی نوزاد ویتامین آد میخوره مادر میتونه ویتامین D مصرف کنه؟
- آزمایش مدفوع
سلام آزمایش مدفوع پسرم Stool ph 6 Color & consistency Brown-soft W.B.C 1-2 R.B.C 0-1 باقی گزینه ها همه not seen و Negative نرماله؟ البته پدی لاکت خورده بوده. تو نتیجه آزمایش تاثیر داره؟
- گلو درد
سلام وقت بخیر گلوم خیلی میاره و سوز میزنه چه شربتی میتونم بخوره که بچه ام شیر میخوره مشکلی نداشته باشه دخترم ۸ماهشه
- کار نکردن شکم نوزاد 3ماه ونیمه
سلام خسته نباشین نوزاد پسرم س ماه وبیست روزشه و یک ماهه ک چون شیر خودم خیلی کمه و سیر نمیشدو همش هم بالا میاورد شیر خشک بهش دادم،ولی بخاطر شرایط بدو کرونا نتونستم دکتر ببرمش و با توضیح شرایطش برای دکتر داروخونه،براش شیرخشک گرفتم...اول ببلاک ای ار که خوب بود و ی مدت خورد ولی دیگ نخورد،اپتامیل ک شکمش کار نمیکرد و الان هم بیومیل ای ار ک روزای اول خوب بود ولی الان بازهم شکمش کار نمیکنه...چندبازم در روز شیرخودمو میدم ک خیلی کمه...برای اینکه شکمش کار نمیکنه اذیت میشه و شیاف گذاشتم براش...میدونم ک باید ببرم دکتر حضوری ولی اخه شرایط بده ...ت رو خدا شما پیشنهادتون چیه
- سرماخوردگی نوزاد سه ماهه
سلام بچم سه ماهشه سرماخورده بردم دکتر شربت آزیترومایسین وکتوتیفن داد دادم بهترنشد سرفه زیادمیکنه وبالامیاره ممنون میشم راهنماییم کنید
- شیر خوردن نوزاد
نوزاد چهل روزه من شب ها ب محض خوردن شیر من گریه می کنه و خودشو جمع می کنه....وقتی کمرشو مالش می دم آروم تر میشه وزن گیریش خوبه ...نمی دونم مشکلش چیه
- رفلاکس
سلام دکترخسته نباشیدمن روزی نصف قرص اس امپرازول20به پسر4ماهم بدم اگه پودرشوبخوام بدم طریقه مصرفشووچه وقت بهش بدموتوضیح میدیدممنون میشم
- هیدروکسی زین
سلام خسته نباشید، دخترم یه ماهو ۲۳ روزه هست نفخ شدید داره، سرفه و عطسه میزنه گلوش هم خور خور میکنه تب نداره،دکتر برای نفخ کولیک ایز ، کولیف و رتفلور نوشت هر هشت ساعت از هرکدام ۱۰ قطره و برای عطسه و سرفه هیدروکسی زین نوشت هر هشت ساعت پنج میل اس امپرازول و شیر خشک ببلاک ای آر هم تجویز کرد که یبوست بی حد شدید گرفت وزن دخترم ۴.۶۵۰
- گریپ میکسچر
سلام آقای دکتر برای نوزاد 5 ماهه با وزن 7.200 برای رفع دلدرد و بیقراری چه دارویی استفاده کنیم؟ و چقدر شربت گریپ میکسچر بدیم؟

