Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- وزن کودک
سلام خسته نباشید. پسرم 4 ماهشه وزنش 6700.وزن تولدش 3400 ميخواستم بدونم میشه غذای کمکی را شروع کنم تا بهتر وزن بگیره درضمن رفلاکس داره. شیرخشک ببلاک ar میخوره
- دفع زیاد نوزاد
با سلام پسرم یک ماهشه، تعداد دفع مدفوعش زیاده ،حدودا ۷ یا ۸ بار، گاهی به ده بار هم میرسه، کشدار و مخاطی هم هست. ففط شیر مادر میخوره. دلدرد هم داره. آزمایش مدفوع ساده انجام دادیم مشکلی نداشت. آیا انجام تست ph,کالپروتکتین نیازه؟ راه حل چیست، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
- حساسیتبه پروتین
سلام. بچه من ۹ماه ۱۰روز هست حساسیت به پرواین گاوی دارد. الان میتونم کم کم به سوپش کوشت کوسفندی اضافه کنم
- نوزادم خوب شیر نمی خوره واز نافش صدای باد میاد
سلام پسرم سه ماهشه خیلی گریه میکنه موقع شیر خوردن راحت نیست و از نافش هوا میده
- کار نکردن شکم نوزاد 3ماه ونیمه
سلام خسته نباشین نوزاد پسرم س ماه وبیست روزشه و یک ماهه ک چون شیر خودم خیلی کمه و سیر نمیشدو همش هم بالا میاورد شیر خشک بهش دادم،ولی بخاطر شرایط بدو کرونا نتونستم دکتر ببرمش و با توضیح شرایطش برای دکتر داروخونه،براش شیرخشک گرفتم...اول ببلاک ای ار که خوب بود و ی مدت خورد ولی دیگ نخورد،اپتامیل ک شکمش کار نمیکرد و الان هم بیومیل ای ار ک روزای اول خوب بود ولی الان بازهم شکمش کار نمیکنه...چندبازم در روز شیرخودمو میدم ک خیلی کمه...برای اینکه شکمش کار نمیکنه اذیت میشه و شیاف گذاشتم براش...میدونم ک باید ببرم دکتر حضوری ولی اخه شرایط بده ...ت رو خدا شما پیشنهادتون چیه
- اسهال زرد رنگ و تکه های لزیجی
دخترم یازده ماهشه حدود پنج روزه اسهال زرد رنگ چرب و ابکی داره، هیچی تو معدش نمیمونه و سریع تخلیه میشه، گاهی تب داره و استفراغ میکنه گاهی، شیرمادر کمی و شیرخشک گیگوز استفاده میکنه،
- الرژی تنفسی
سلام اقای دکتر دختر من ۱۰ سالشه و الرژی تنفسی داره دکتر براش اسپری های پودری و سالبتامول تجویز میکنه هر دفعه.میخواستم بدونم مصرف چندین ماه از این اسپری ها روی رشد و بلوغش مشکلی پیش نمیاره.و اینکه برای رفع گرفتگی بینی بهترین دارو چیست.ممنونم
- کم وزنی
سلام آقای دکتر کرم بین عزیز.قبلا هم مزاحمتون شدم . امیدوارم حال دلتون همیشه خوب باشه .همیشه دعاگوی شماهستم . آقای دکتر پسرم الان ۲۱ ماهشه و وزنش ۱۱ کیلو و قدش ۸۴ هستش. خیلی لاغر به نظر میرسه . از زمانیکه گفتید قطره مولتی ویتامین آدزیر بهش بدم فک کنم یک سالی گذشته . وحدودیکماه هم هست که از شیر گرفتمش . ولی هنوز وزن خوبی نداره البته بنظرخودم . بنظر شما باید چیکار کنم آقای دکتر . آیا لازمه که بهش بازم مولتی ویتامین بدم یا این مولتی ویتامین و عوض کنم ؟ این رو هم بگم خیلی پسر شیطونیه . ممنون میشم بازم محبت کنید جواب بدید. سپاسگزارم 🙏🙏🙏💐
- سلام پسرم 7سال و 3ماهشه از بچگی تب به همراره تشنج داره ولی اگه تب کنه دیازپام بدم تشنج نمیکنه قرص لوتیراستام دکتر مغز و اعصاب داده ولی میترسم استفاده کنه بچم نظر شما نوار مغز هم گرفتم گفتن مشکل کوچیک داره حالا مشکل چیه نمیدونم
- سلام یبوست نوزاد سه ماهه
سلام آقای دکتر پسرم سه ماهشه اوایل شیر مادر زیاد نبودشیرخشک کمکی میخورد که الان دوهفته شیر خشک زیاد نمیخوره وچهارروز مدفوع نکرده لطفا ی راهنمایی بکنید ممنون
- تب
سلام اقای دکترخسته نباشید..دخترم ۲سال ۱۰ ماه داره ۱۳ کیلووزنشه...۵روزپیش تب گرفته بودشربت دادم خوب شده بود ولی دیشب دوباره تب داشت .ممنونم ازشما
- شیر خوردن نوزاد در شب
سلام آقای دکتر. بچه ام دو ماه و ۶ روزشه و وزنش هم ۶/۲۰۰. بهداشت هم بردم گفتن وزنش خیلی خوبه. از حدود ۱۰ روز پیش کم کم ساعت خواب شبش طولانی تر شد و الان حدود ۵ یا ۶ ساعت رو کامل میخوابه و برای شیر بیدار نمیشه. منم بیدار میشم میبینم خواب خوابه. این چند ساعت رو شیر نخوره اشکال نداره؟
- میکس کردن غذا
سلام دکتر خسته نباشید دختر من یک سالو ۶ ماهشه اصلا غذای درشت نمیخوره باید کامل میکس هرچی میخوره دو روز امتحلن کردم غذاشو میکس نکردم فقط له کردم نخورد ک نخورد چکار کنم؟۹ تا هم دندون درآورده
- غذا
سلام قابلمه درست کردن غذای نوزاد چه جنسی باشه بهتر است ؟
- سلام آقای دکتر لطفا جوابم بدین من دختر ۲۳ماهه دارم ده رؤزقبل.ساعت سه صبح دمابدنش۳۷/۵بوداستامینوفن دادم بعدش دما کمتراز۳۷بودالان بعداز ده روز ساعت پنج صبح حس کردم تب داره دمابدنش۳۷/۵بود الان این نگران کننده هستش باید ببرم دکتر؟
- راه نرفتن کودکم
سلام خسته نباشی من پسرم یک سالشه ولی هنوز نه دندون دراورده نه راه میره تازه دیواررومیگیره وایمیسه باید چیکارکنم
- سرماخوردگی
سلام خسته نباشید دخترم هفت ماهشه دوروزه سرما خورده به دکتر خودش دسترسی ندارم آبریزش بینی و سرفه داره باتوجه به اینکه دوماه پیش سرما خورد با همین علائم دکتر براش سفکسیم ۱۰۰ پلارژین وقطره بتامتازون داد دوباره همونا رو تهیه کنم ؟؟ مقدار مصرفشون چقدر باشه؟
- استامینوفن سوسپانسیون پاراکید
سلام خسته نباشید کودک ۴ ماهه با وزن ۷و۶۰۰ چه مقدار استامینوفن پاراکید باید بخوره ؟
- سلام. ببخشید من دوباره مزاحم شدم. دیروز ازتون سوال کردم که بچم رنگش زرد شده. گفتین که آزمایش خون بدم. یه چیزی یادم رفت بگم. اینکه بچم الان حدود یکماه اوایل یه تب شدید کرد. ولی تبش تو ۲۴ ساعت خوب شد. دوباره بعد تب سورفه های خیلی شدید داره الان. هر کجا هم بردیم همین شربت های معمولی رو برامون تجویز کردن. اعم از اکسپکتورانت و دیفن هیدرامین و چرک خشک کن و همین چیزا. هیچ تاثیری نداره اصن. بچم اصن شبا نمیتونه بخوابه. همش سرفه میکنه. هر چند دقیقه سه چهار بار پشت سرهم سرفه میزنه. اینقدر هم شدید هست که میگه سینه ام درد میگیره. خود درمانی هم کردیم .یعنی عسل رو میگفتن که خوبه برای سرفه بهش دادیم. ولی چند دقیقه ایی خوب بود دوباره همون حالت براش تکرار میشد. البته آزمایش رو فردا انجام میدم. ولی الان چه کار کنم که سرفه اش بر طرف بشه. خدا بهتون عمر بده
- غذا
سلام آقای دکتر بچه 20 ماهه غذایی که توش پنیر پیتزا داشته باشه میتونه میخوره یا نباید بخوره؟

