Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- اسهال
سلام دکتر.دخترم یه سال ویه ماهشه حدود چهار روزه هر چی میخوره به صورت مدفوع دفع میکنه یعنی روزی چهار پنج بار مدفوع میکنه ولی امروز دیگه اسهال شده ونفخ داره وسکسکه میکنه.گفتم ببینم علتش چیه؟
- مدفوع نکردن نوزاد
دخترم الان سه ماهه هست ۵ روز هست مدفوع نکرده البته روز های قبل هم ۲ روز یکبار مدفوع میکرده شربت لاکتوز هم میخوره
- غذای کمکی برای نوزاد که الژی و رفلاکس دارد
- آزمایش مدفوع R.B.C0-1 و W.B.C 0-1
دخترم پنج سالشه دل درد داشت آزمایش مدفوع داد R.B.C0-1 و W.B.C 0-1 آیا خطرناک است
- استفاده از شربت تئو فیلین جی برای کودک چهار ساله که سرفه های خیلی شدید دارو و به داروهای گیاهی ضد سرفه و دیفن هیدرامین موثر نبوده
وقت شما بخیر ، بیمارم دختر چهار ساله ام هست که امروز روز ششم بیماری هست روز اول با گلو درد شدید و دو ساعت تب با شربت سرما خوردگی و ضد تب کوریزان کنترل شد ، شربت سرماخوردگی را ادامه دادم ، دو روز هست با سرفه های خشک خیلی شدید و طولانی و ابریزش بینی ، به دکتر مراجعه کردم اموکسی کلاو و دیفن هیدرامین تجویز کردند ، برای سرفه اصلا موثر نیست و داروهای کیاهی هم اثری نداشتند ، با توجه به سابقه حساسیت برنشی که کودک من دارد ،قبلا تئوفیلین جی استفاده کردم و موثر بوده ، لطف کنید بفرمایید میتونم دوباره استفاده کنم ، وزن بیست کیلوگرم چند سی سی دوز اولیه و برای چند روز استفاده کنم ممنون از راهنمایی شما
- سرماخوردگی وسرفه خلط دار باتب
دوروزه دخترم سرفه های خلط دار شدید داره از دیروز ظهر هم تب بالای ۳۸ داره آبریزش بینی اش شفافه کمه .عطسه نداره براش تب بر هر ۴ ساعت میدم بینی اش هم با سرم میشورم آنتی بیوتیک میتونم بدم مثبت سفیکسیم ۱۰۰
- مقدار دوز مصرفی آزیترومایسین ۲۰۰
دوز مصرفی و ساعات آزیترو مایسن 200. 12ساله. وزن31کیلو. عفونت گلو و تب از دیروز شروع شده . تجویز دکتر بوده فراموش شده.
- خلط گلو
سلام خسته نباشید...پسرمو دیروز آوردم مطب.۲سال و ۷ماهشه.تب داشت و فرمودین سرما خورده و علامت دیگه ای نداشت ولی امروز متوجه شدم خلط داره...دارو هم تایلوفن وقطره بینی و سیتریزین دادین و آزیترومایسین هم گفتین اگه خوب نشد بهش بدم حالا آزویترو براش تهیه کنم و بدم ؟هر چن ساعت چ مقدار؟
- تب و سرفه
سلام دوباره آقای دکتر صب پرسیدم برا دخترم در مورد شربت آزیترومایسین گفتین مقدارش خوب فقط سرفه هاش حالت دو رگه ای شده همین سریال را بهش بدم بنفشه و سرماخوردگی کودکان ؟؟؟ دارو دیگه نمیخواست برای سرفش که حالت لرزش پیدا کرده و دورگه ای شده با اصطلاح صب گفتم دخترم ۱۸/۵و پنج ساله نیمه ممنون ازتون ،🌷
- شربت پدیابست
سلام دخترم ۲ سال و ۷ ماهشه وزنش ۱۰ و۲۵۰ است شربت پدیابست اپتابت بهش بدم مشگلی نداره
- سلام وعرض ادب آیا سفیکسم صد برای کودک۶سال مناسبه
دخترم ۶سالشه با وزن ۱۸کیلو آیا سفیکسیم ۱۰۰مناسبه براش؟ ودستور مصرفش را هم بفرمایید به چه صورت هست؟
- تیروئید
با سلام و خسته نباشید دخترم چهار سال و دو ماهشه یکی دو بار گفت سرگیجه دارم بردمش دکتر براش ازمایش خون و تیروئید نوشت سی تی اسکن هم براش نوشت سی تی رو انجام ندادم گفتم چون سنش کمه شاید براش ضررداشته باشه تو آزمایشش کم خونی بود و پرکاری تیروئید برای کم خونه بهش دارو داد ولی برای تیروئید نه باراول TSH.03 بود بار دوم 0.2 میخواستم ببینم نگران کننده هست و اینکه نیاز به دارو داره
- انگشت پای قاشقی
سلام اقای دکتر. پسرم بیست ماهه هست. ناخن انگشت بزرگ های پاهاش قاشقی شده . مشکلی هست؟
- آموکسی سیلین
سلام دکترعلت اینکه قطره های پروبیوتیک مثل پدی لاکت بایولاکت روتفلور زوی یبوست بچم تاثیرنداره چیه چی بهش بدم توصیه هاتونو خوندم ماساژ ایناتاثیرنداره اب قندم میترسم بدم دکتر بچه دیابت نگیره لطفا راهنمایی کنید
- سلام دختر من ۲ ساله هست از چشمش چرک میده میشه قطره استفاده کنم چقدر ممنون
- مدفوع چرب و زرد
سلام خسته نباشید دختر یک ساله من یه هفته هست که بیحال و کم تحرک شده کف دست و پاهاش هم زرد شده اب ریزش بینی هم دارد و مدفوع چرب و زرد رنگ پیدا کرده اوایل تب و رفلاکس هم داشت میشه راهنمایی کنید مشکل چیه؟
- سلام دخترم در اثر عفونت ریه تب تشنج کرده بود که بیستروز هم بستری بود نوار مغز گفتن مغزش سالمه دکترش هم فنوباربیتال ۱۵ صبح وشب تجویز کرده بودن گفتن یک ماه بعد قطع کن الان بعد یک ماه کم کم کمش کردم ونصف فنو باربیتا ل شب ها بهش میدم بعضی موقعها که خوابه احساس میکنم یکم تند نفس میکشه ودست وپاشو تکون میده البته کم میخواستم میتونه از کم کردن فنوباربیتال باشه؟
- قطره اهن
سلام اقای دکتراسم قطره اهن برای دختردوساله چی بدم بهتره تشکر
- تغذیه کودکان
با سلام پسر ۲۲ ماهه ای دارم که دچار سرماخوردگی شد و بعد از اون هیچ غذایی جز شیر نخورد قبلش خیلی خوب غذا میخورد روزی ۴ وعده غذا میخورد و الان که ۱۰ روزه از سرماخوردگیش میگذره به حالت قبلش برنگشته خیلی نگرانم خیلی ضعیف شده چکار باید بکنم؟
- واکسن و ..
سلام دکتر من واکسن ۱ونیم سالگی دخترم زدم بعد دوماه تاخیر چون نبود روز چهارشنبه صبح و آبریزش داشت اونروز تب و...نداشت الان تبش دیگه قطع شده ولی همچنان بینی هاش کیپ هست از دهن نفس میکشه ایا میتونم دارو بدم و چی بدم؟؟گفتم شاید واکسن زدم نتونم دارو بدم فقط بینی هاش گرفته و از دهان نفس میکشه و میریزه بیرون عطسه میزنه ۲روز پیش واکسن زدم

