Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- عفونت
سلام خسته نباشید من بچم پنج ماهش تمام شده و سوزش و تکرر ادرار گرفتم اگ فنازومکس بخورم اشکال داره؟
- خس خس سینه
سلام بچه ی من پنج ماهشه سینش خس خس نداره ولی مثل ذوق کردن صدا میده ایا دود سیگار براش ضرر داره
- سرفه خلط داربدون تب
سلام اگه شاید کتوتیفن و شربت دیفن هدرامین کمپاند و باهم به نوزاد 2/5ماه که نزدیک به 3ماهش است یبدیم چه اتفاقی میفته
- استفراغ
سلام خسته نباشیددخترم سه ماهشه همش استفراغ پنیری میکنه روزی پانزده الی بیست بارآروغشوچه بگیرم چه نگیرم استفراغ میکنه درضمن تودوماهگیش بردم دکترداروی ریفلاکس نوشت خوب نشد
- دوز مصرف سفکسیم۱۰۰
سلام . دکتر به دخترم سفکسیم ۱۰۰ داده مقدار مصرفشو نگفته دخترم ۱۰ ماهشه ۹ کیلو وزنش . علائمش هم تب سرفه خشک . ابریزش.
- ایاخوردن اهن بیشترسرین سولفات عوارضی دارد
سلام ببخشیدمن به دخترم مولتی ویتامین دادم تابرم آب بیارم قطره آهن روبرداشته ریخته بودزمین نمیدونم خورده بوددهنش بوی اهن میدادویه جوری احساس خفگی داشت برش گردوندم خوب شد میشه کمکم کنی چی کارکنم
- زردی در نوزاد
اگر بچه ۸ روزه زردی بالای ۲۴ داشته باشه ولی سریع برای درمانش اقدام کرد روی مغز و کبدش اثر میزاره؟
- بی قراری نوزاد ۷ماهه
سلام وقت بخیر . پسر ۷ماهه ای دارم که الان حدود ۳ماه هست دائم بی قراری میکنه و غر میزنه. دائم باید یا بغلش کنیم یا باهاش حرف بزنیم و سرگرمش کنیم تا غر نزنه به طوریکه حتی ۵دقیقه هم نمیشه بذاریمش روی زمین.اوایل خیلی آروم بود و اصلا بی قراری نداشت .دلیل این بی قراری چی میتونه باشه
- رنگ مو
سلام خسته نباشید من نوزاد پسر پنج ماهه فاویسم دارد امروز ۱۹ اوردم مطب پیشتون یادم نبود ازتون بپرسم رنگ مو مشکلی داره یا نه عروسی برادرمه نیاز به رنگ مو دارم حتما داخل خونه نمیذارم اریشگاه میرم
- پوست
سلام اقای دکتر صچرت پسرم دون دون قرمز زده مرتب دستش ب صورتشه،میشه کمکم کنیدو واسه موهاش از چه شامپویی استفاده کنم،سه ماهشه
- عدم دفع مدفوع نوزاد دو ماهه
سلام نوزاد من الان دو ماهه شیر مادر میخوره تا بیست روزگی تا روزی شش بار دفع داشت در بین چند بار از شیر خشک استفاده کردم بردم دکتر آزمایش تیرویید نوشت tsh 9,19 بود دوباره بعد از چند روز بردم برای آزمایش t4 و tsh نرمال شده بود دکتر دارو نوشت گلیسیرین استفاده مقعدی دو سیسی و شربت لاکتوز از یبوست کاسته شده ولی هنوز در دفع مشکل داره با تحریک مقعد دفع داره راحت میشه و بی فراریش میرممیشه راهنماییم کنید
- رشد قد نوزاد هنگام تولد
با سلام.ببخشید آقای دکتر، خانواده ام به من در بارداری گفتند که رژیم غذایی بگیرم چون داشتم خیلی اضافه وزن پیدا می کردم، بعد که بچه متولد شد، قدش 40 سانتی متر بود.آیا اگر رژیم نگرفته بودم، رشد قدش هنگام تولد بیشتر میشد؟ وزنش هم 2 کیلو و 50 گرم بود.آیا اگر وزن گیری بهتری قبل از تولد داشت، برای بعدا در سن رشد جوانی به نفعش بود؟ و رشد نسبتا بهتری نسبت به این وضعیت پیدا می کرد؟آیا من متضرر شدم؟
- سلام دکتر پسرم واکسن دو ماهگی زد جاش متورم و قرمز و بعدش کمی کبود و سفت شد بعد یک هفته هم جوش چرکی کوچک دراورد وجوش خودش سرباز کرد و تخیله شد حالا بعد دو واه می خوام واکسن چها ماهگیش بزنم یه کمی جای واکسن قبلش سفته ایا مشکلی هست ومانعی برای تزریق واکسن چهارماهگی نیست
- سفکسیم در شیردهی
با سلام من چند روزه به علت عفونت سفکسیم مصرف میکنم از زمان شروع این قرص کودک 3 ماهه ام تعداد بیشتری در روز مدفوع میکند و مدفوع او زرد و شل شده آیا این وضعیت کودکم به مصرف این قرص ربط دارد؟؟
- قطره بینی
سلام خسته نباشید برای سرماخوردگی و آبریزش بینی نوزاد سه ماهه چه قطره ی بینی خوبه باتشکر
- بزرگی سر نوزاد
دختر بچه که وارد سن ده ماهگی شده است. دور سرش در بدو تولد ۳۷ سانت بوده و الان که ۵ روز از ۹ ماهگی ان گذشته دور سر ۴۸/۵ سانت میباشد. لطفا راهنمایی لازم را مبذول دارید.
- وزن گیری نوزاد
باسلام خسته نباشید برای نوزاد دوماهه باوزن ۴/۵چه نوع شیرخشک بهتره برای وزن گیری الان یکی درمیان هیپ۱ ونان ای ار میدم بهتراز ای ار چیه ریفلاکس معده هم داره ولی باتوجه به اینکه میگن شیرخشک چاق میکنه ولی بچه من اصلا تپلی نیست
- تعداد قطره آهن
سلام آقای دکتر دختر من با توجه به آزمایشی که داده یک مقدار کمخونی داشت دکتر گفت بجای ۱۵ قطره بیست قطره آهن بده من هم قطره آهنشو عوض کردم و قطره لبپوسفر گرفتم حالا چند میل باید بدم والا یک میل این قطره خودم حساب کردم ۱۵ قطره هم نمیشد
- گریه کردن دخترم
سلام نوزادم تازه واکسن شیش ماهگیشو زدم هی تو خواب از اون روز ب بعد نیم ساعت نیم ساعت گریه میکنه شیرش میدم گولو بهش میدم ولی باز نیم ساعت دیگه شرو میکنه گریه کردن دندون اصلا در نیورده
- قطره پدي لاكت
سلام آقاي دكتر براي كار كردن شكم دخترم كه سه روزه مدفوع نكرده قطره پدي لاكت تاثير داره ؟شما چي پيشنهاد ميكنيد ٥ ماهه هستش از وقتي غذاي كمكي شروع كردم اينطور شده شما فرموديد يه چند روز قطع كنيد الان دو روزه غذا نميدم ولي همچنان بي فايدست

