Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تغذیه کمکی
سلام آقای دکتر من بچه ام فردا ۱۶۰ روزه میشه میخوام تغذیه کمکی با فرنی رو شروع کنم آیا برای فرنی شیر پاستوریزه و استریلیزه جوشیده شده استفاده کنم؟مقداری شیر جوشیده را همراه با آب بپذم درسته؟؟چون میگن نباید به بچه زیر یک سال شیرگاو داد و برای من هم سخته شیر خودمو بریزم
- یبوست
سلام دخترم الان یه هفته است شکمش کار نکرده ۶ ماهش تازه شده ۲۰ روزی هست بهش فرنی میدم درواقع از وقتی که شروع کرده ب خوردن قطره آهن خیلی بد شکمش کار میکنی هر دوسه روز ی بار ولی الان ی هفته است شکمش کار نکرده ومدفوعش سفت هم شده.چ چیزی پیشنهاد میکنید ممنون
- نشستن
سلام آقای دکتر آیابچه نارس دیر تر میشینه. اینکه ننشستن تا چه سنی خطرداره وباید پیگیرشدواینکه از چند ماهگی پسربایدبدون حمایت بشینه
- رفلاکس پنهان
سلام آقای دکتردخترم سه ماه وبیست وسه روزداره رفلاکس پنهانم داره وبهش اس آمپرازول ۱۰پودری میدم روزی دووعده بامقدارکم دوهفته ای اسهال بودوالان روبه بهبودیه قبلاداروشوخوب میخوردورفلاکس تحت کنترل بوداما سه روزی هس که تامزه دارو ومیفهمه حالش بدمیشه حالت تهوع میگیره عوق میزنه وهمه محتویات معدشوجهشی بالامیاره درموردویتامینم همینجوریه امافرقش اینکه ازویتامین حالت تهوع نمیگیره اماهمونم باعث میشه بالابیاره چکارکنم الان؟
- کم خونی
سلام آقای دکتر پسر سه ماهه ای دارم در یکماهگی آزمایش کلی دادیم که همه چیز کاملا نرمال بود دوماهگی هموگلوبینش اومده بود 6.4 بهش خون زدن اومده8.4یک روز درمیان یه اسیدفولیک 1میلی میخوره. به نظرتون باز به خون نیاز داره یا با اسید فولیک رفع میشه
- سرماخوردگی کودک سه ماهه
سلام من بچه ام الان پنج روزه ک سرما خورده و سرفه های خیلی شدید داره ک نمیتونه بخوابه و استفراغ میکنه بردمش پیش دکتر اطفال یه قطره بینی داد و یه شربت برا تقویت سیستم ایمنی بدنش و یه شربتی ک چرک خشک کن هست ولی اصلا فایده نداره باید چ کنم
- سلام استامینوفن پاراکید را برای نوزاد۵کیلویی چقدر بدهم
- اندازه دور سر نوزاد پسر
سلام. نوزاد پسر ۶۲ روزه ای دارم.وزن تولدش ۳ کیلو و ۱۴۰ و قدش ۵۲ و دور سرش ۳۴ و نیم بود. الان وزنش ۵ کیلو و ۷۰۰ و قدش ۶۰ و دورسرش ۴۱ شده. بهداشت بهم گفتن دور سرش زیاده. نگرانم نظر شما چیه؟تورو خدا زودتر جوابمو بدید؟
- غذا نخوردن نوزاد 8ماهه
- سرلاک
سلام آقای دکتر پسر من 8ماه و هفت روزشه میتونم بهش سرلاک گندم و میوه یا سرلاک گندم و خرما بدم؟ رو خود جعبه سرلاک نوشته 8ماه
- اوق کردن
سلام.پسرم 20ماهشه.پسرم هر وقت که بویی به مشامش برسه که خوشایندش نباشه اوق میزنه.بعضی اوقات بویی هم نیست ولی اوق میزنه.میترسم که حاد بشه.میخواستم علتشو بپرسم.ممنونم اگرجوابمو بدین.
- مدت مصرف سرلاک
سلام اقای دکتر وقت بخیر سرلاکو میش تاکی بعدبازشدن استفاده کرد؟ چون تازه ب کمکی افتاد پسرم زیاد نمیخوره بعدمیخواستم بدونم بعدباز کردن تاچندوقت قابل استفاده
- قطره سدیم کلراید
سلام، پسر من ۵۶ روزه شه دوهفته پیش برای سرماخوردگی دکتر بهش قطره سدیم کلراید داد من استفاده کردم وقتی تمام شد دیدم هنوز بینیش گیره خریدم بازم براش ریختم، تا حالا سه تا قطره خریدم و واسش ریختم، آیا ادامه بدم؟ عوارض نداره؟ آخه هنوز ترشحات پشت حلقی داره و بینیش صدا میده.
- زمان شروع غذای کمکی
سلام آقای دکتر وقت بخیر بچه من 5.5ماهشه شیر خشک پپتی جونیور خیلی کم میخوره به پروتئین شیر گاو حساسیت نشون داده خواستم بپرسم غذای کمکی رو کی میشه شروع کرد بچم لاغر شده ممنون از شما
- نوع شیرخشک بچه
بچه من سه ماهشه اپتامیل میدم اسهال میسه دل پیچه وگاز معده داره کدوم شیرخسک بدم هم وزن بده هم اسهال نداشته باشه بیومیل پلاس یا سوپرامیل یا نان ممنون.تشکر
- فلج مغزی
سلام خسته نباشیددخترم هفت ماهشه غلت نمیزنه و گردن نمیگره دستش سمت اشیا برای گرفتن نمیبره دکتر گفت ک مغزش دستور نمیده راجبش تحقیق کردم نوشته شده بود فلج مغزی ولی هیچکدام از قسمت های بدنش فلج نشده ایا نگران کنندس راه درمانش چیست
- شربت زینک
سلام دکتر برای اسهال پسر ۵ ماهه ام شربت زینک نوشته روزانه ۵ سی سی الان دوازده روز هست میخواستم بدانم تا چه مدت باید این شربت رو بهش بدم
- سرفه نوزاد
نوزاد سه ماهه دارم که بعضی وقتها پشت سر هم سرفه می کند مخصوصا شبهاپیش متخصص بردم گفت ریه اش عفونت نداره و براش یه قطره گیاهی نوشت که یک هفته استفاده کردم سرفه اش بیشتر هم شدههمچنین براش فاراموکس ۴۰۰ تجویز کرده که تابحال بهش ندادمبا توجه به اینکه دکتر گفت ریه اش تو معاینه سالمه به نظر شما آیا شربت فاراموکس بهش بدم؟
- بی اشتهایی
سلام وقت بخیر پسرم ۱۰ ماهش هست خیلی کم اشتها میشه راهنمایی کنید چکار کنم که اشتهاش خوب بشه
- صبحانه نوزاد ٦ ماه
سلام آقاي دكتر دختر من ٦ ماهو ١٤ روزشه و از ٥ ماهگي غذاي كمكي رو شروع كردم و چند روزي ميشه صبحانه شير برج درست ميكنم يه مقدار هم ٤ مغز و گلاب ميريزم و دخترم درست داره ولي مركز بهداشت ميگه اصلا شير نده بهش آلرژي ميگيره آخه روزي كه شير برنج ميخوره شكمش خوب كار ميكنه

