Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرفه نوزاد ۸ماهه
سلام دخترم 8ماهشه سرفه های خشک داره تببش قطع ووصل میشه چه دارویی میتونم بدم
- سنگ کلیه نوزاد سه ماهه
سلام خسته نباشید.پسر من سه ماهه و سنگ کلیه داره ودکتر بهش محلول داده تا دفع بشه.شیر من هم خیلی کمه و سیر نمیشه و من مجبورم بهش شیر خشک بدم.از داروخانه پودر گالاکتومید گرفتم تا شیرم زیاد بشه و دیگه بهش شیرخشک ندم.میخواستم بدونم اگه من بخورم برای سنگ کلیه پسرم خطری نداره؟سنگش از نوع اوریکه.ممنون.
- تب نوازاد
بچه ام ۴۳روز. تب کرده، ناله میکنه، بردیم دکتر بهش سفالکسین ۲۵۰ هر ۶ ساعت ۳ سی سی و سیترازم هر ۱۲ ساعت ۱ سیسی و استامینوفن ۱۵MLهر ۴ ساعت ۶ قطره داده . یک بار بیشتر مصرف نکردیم .میشه لطفا راهنمایی کنید که این دارو ها برای نوزاد خوب است یا نه ؟ یک دکتر هم گفته باید بستری بشه یا نیاز به بستری بچه هست؟
- انتقال بيماري
سلام مجدد و خسته نباشي چندتا از فاميلامون كه قراره عيد ملاقات كنيم باهاشون متاسفانه هپاتيت بي دارن نگران دخترم هستم چون هنوز واكسن ٦ ماهگيشو نزده اون ها نيز رعايت نميكنن آيا فعلا با همون واكسن اول كه بدو تولد ميزنن كفايت ميكنه چون دوره سومش ١٢ فروردينه ممنون
- تی اس اچ
قطع یا ادامه با عرض سلام و وقت بخیر نوزاد من در روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت که با تکرار ان در ده روزگی تی اس اچ شد 3 و یک دهم و در 29روزگی آزمایش وریدی تی اس اچ 8.09 و تی4 هم 7.66 بود که متاسفانه بعلت عدم دسترسی به پزشک متخصص،پزشک عمومی براش روزی سه چهارم قرص لووتیروکسین50 تجویز کردن و بعد از یک ماه مصرف قرص تی اس اچ شد 0.1 و تی4 هم شد 11 (از همان ده روزگی هم بخش غربالگری نوزادان گفتن نیاز بع هیچ اقدامی نداره و نرمال هست و خیلی از بچه ها ازمایششون دو مرحله ای میشه و اگه مرحله دوم نرمال باشه نیاز به هیچ پیگیری نداره ) و باز دارو را کم کردن و نصف قرص بهش دادم که بعد از یک ماه و نیم قرص خوردن تی اس اچ شد 2.03 و تی4 هم شد 8.07 الان سه ماه و نیمه هست یه پزشک عمومی دیگه میگوید نرمال است و باید دارو قطع شود چون عربالگری هم خوب بوده و از اول نیاز به درمان نداشته است نظر شما چیه؟ (از نظر قد و وزن و دور سر هم خوبه ) با تشکر فراوان از شما
- اولین سوپ
سلام آقای دکتر ۱ماه پیش اومدم پیشتون گفتین از این ماه سوپ رو شروع کنم برای پسرم. توی سوپ سیب زمینی و هویج و لوبیاسبز با مرغ بریزم یا گوشت گوسفند باید بریزم؟ ۶ماه و دوهفته داره .
- سرما خوردگی نوزاد سه ماه
سلام دختر 3ماهه سرما خورده سرفه های شدید وبینی کیپ شده وخیلی کم شیر میخوره، ازیترومایسین ودیفن هیدرامین وقطره سدیم دکتر تجویز کرده ولی 4 روزه بهتر نشده
- شیر خشکal110
سلام اقای دکتر خسته نباشید پسر من الان ۳ ماهه هست وفقط شیر خشک al110 بهش میسازه که متاسفانه در بازار موجود نیست و با پزشک که مشورت کردم گفت شیر خشک ببلاک lf بهش بده ولی این شیرخشک هم بهش نمیسازه دچار یبوست و دل پیچه میشه بنظرتون چکار کنم چه شیر خشکی بهش بدهم
- دهن
سلام اقای دکتر دخترم پنج ماهشه زبونش با لباش از داخل قرمز شده از چی میتونه باشه جای نگرانی داره چی بدم خوب بشه
- دل درد
سلام اقای دکتر نوزاد من ۲۴ روزشه برای نفخ شدید قطره کولیکید تجویز کرده بودید ولی اثر نکرد قطره دیگه چی میتونم بدم بهش؟ اینفاکول رو شما تایید میکنید؟
- سرفه نوزاد۴ماهه
سلام آقای دکتر دخترم از دیروز سرفه میزنم صرفش مثل کسی که خروسک گرفته هست وبینیش هم خور خور میکنه امکان داره آنفلوآنزا گرفته باشه خواهر آنفلوآنزا داشته
- یبوست نوزاد 2ماهه
- شیر دادن
سلام خسته نباشین دختر من چهارماهه هستش احساس میکنم لاغر هست و وزنی نداره یعنی وزنش کمه آیا شیر لیدی میل باعث وزن گیری دخترم میشه
- دل درد و بی قراری
سلام جناب دکتر نوزاد من نزدیک به چهل روزه هست وزن و قد همه چیز نورماله فقط ابتدا شیر خشک نان میدادیم به نظر میامد سیر نمیشه بعد دکتر اپتامیل داد بعد خودش عوض کرد کامفورت داده اما مسئله اینه که باوجود اینکه بعداز خوردن عاروق میزنه ولی تقریبا همش دل درد داره و بی قراره ومخصوصا توی روزها دایما گریه میکنه چی دستور میدهد سپاس
- حساسیت ب اموکسی سیلین
سلام اقای دکتر دخترم تب داشته ک ب ۳۸.۵ هم میرسید با قطره کنترل میشد هرر۸ ساعت یبار بهش میدادم دوسه روز تب کردو خوب شد بردم دکتر گفت احتمالا اززگوشش.براش اموکسی سیلین داده ولی این دارو بهش دادم رو صورتش حالت لک های صورتی ضاهر شده الان باید چبکار کنم این دهرو چند روز ادامه بدم یا چیزی میش جایکزینش کرد؟؟؟لثه دخترم خیلی ورم کرده همه چیز رو گاز میزن ایا ممکن این تب برا لثه هاش بوده باش؟اگر برای گوشش هست چرا پس در طول روز گریه نمیکن شبا یکم اذییت میش
- استفراغ
سلام کودک ۹ماهه دارم امشب بعداز اینکه زرده تخم مرغ بهش دادم آخر شب استفراغ کرد بعدش شیر خودم بهش دادم بازم بالا آورد در ضمن از روز قبل هم روی کام بچه مقدارکمی برفک دیدم علت بالا آوردنش چیه احتمال داره تخم مرغ باعث استفراغش شده باشه باید چیکارکنم؟
- تغذیه
سلام آقای دکتر من دخترم داخل ۹ ماهه براش بیسکوییت مادر رو با موز و آب جوش و کره آب شده مخلوط میکنم میان وعده میدم بخوره اشکالی ندارد؟؟
- درخواست ارائه راهکار برای درمان زردی نوزاد ۱۵ روزه که وقتی زیر دستگاهه میاد پایین ولی بیرون بیاد میره بالا
سلام دختر من روز دوم تولد زردیش رو ۱۳ بود ۲۴ ساعت بستری شد اومد رو ۸ ترخیص شد بعد سه روز حس کردیم دوباره زرد شده دستگاه اجاره کردیم ۴۸ ساعت متناوب زیر دستگاه بود..بعد ۴ روز متوجه شدیم که مجدد زرده...بردیم آزمایشگاه خصوصی گفتن عدد زردیش ۱۹ هست(از دست) بعد یساعت بردم بیمارستان اونجا بعد ازمایش گفتن روی ۲۳ هست...بعد دوروز اومد روی ۱۴...دستگاه رو سینگل کردن مجدد رفت رو ۱۷....باز دبل کردن رفت رو ۱۵....چرا این اعداد اینقدر بالا پایین میشه؟عفونتی نداره..ازمایشاتش پاکه...گروه خونیش مثل مادرش o مثبت هست...روزی یکبار دفع مدفوع و چند بار دفع ادرار زیاد....درمونده شدیم بخدا علت چی میتونه باشه؟شیرخشک و شیر مادر رو باهم میخوره...۴۰ هفتگی به دنیا اومد و بصورت طبیعی با وزن ۳۸۰۰
- دست
سلام کف دست پسر هفت ماه و نیمم ترک زده و خشکه انگشتاش هم ترک خورده
- کمبودوزن
سلام خسته نباشیدببخشیدپسرم یکسالشه وقتی بهش زینک میدم دیگ اصلاغذانمیخوره دهنشوقفل میکنه چیکارکنم ؟؟

