Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- مصرف دارو نوزاد ۶ ماهه
سلام آقای دکتر نوزاد ۶ ماهه سرما خورده خلت سرفه خس خس داره آموکسی سیلن دادن مصرف می کنه میل به غذا هم کم شده پوشک هم کمتر خیس می کنه ۲ روز مصرف دارو دادم اکی هست یا نه
- سرماخوردگی
پسرم ۸ سالشه سرما خورده برا سینه اش شربت پلارژین رو چه مقدار در روز بهش بدم ؟
- مریضی کودک یه ساله
سلام پسر یک ساله ام سرفه خلط دار میزنه دکتر نبردم بهش سفکسیم ۱۲۵ میدم یه سی سی خواستم ببینم مشکل نداره
- صدای مفصل
نوزاد دخترم 4ماه رو تموم کرده چند روزی میشه دست و پای خودش رو تکون میده صدای مفصلاش میاد میخواستم بدونم چیزی بدی نیست
- تشکر
با سلام و عرض ادب برای چندمین بار میخواستم بابت پاسخگویی سریع و دلسوزانه و بی چشمداشتتون ازتون تشکر کنم اجرتون با خدا🙏🙏
- سینوزیت
سلام پسر ده ساله ای دارم که با کوچکترین سرما بینیش میگیره وعفونی میشه،عکس انداختم گفتن سینوزیت داره طرف چپ بیشتر وبد نفس میکشه موقعه خواب طوری که از صدای خروپف بد نفس کشیدنش کسی نمیتونه بخوابه یک دوره ۴۰ تایی اموکسی کولا خورد ولی دوهفته نشد دوباره مریض شد چی کنم من خسته شده پسرم از ابن وضعیت
- سینه خیز 9ماعه
سلام بچم 9ماهشه خودش رو رو سینه میندازه ولی نه جلو میره نه عقب غلت میزنه چیکار کنم بنظرتون؟
- سرماخوردگی نوزاد۹ماه
سلام آقای دکتر من بچم 9ماهشه و سرما خورده شربت فلوپد خریدم ولی فاویسم داره اشکال ندارع بهش بدم
- سلام برای عطسه ی کودک همراه با ابریزش بینی یا گاهی گرفتگی بینی چه شربتی میتونم استفاده کنم ممنون
- خط کف دست نوزاد
نوزادم ۴۰روزشه دوتا دستش یک خط صاف داره با یک ۸زیرش ایا مشکلیه؟
- اگه قطره آدباشیرمادرمخلوط شودوبه نوزادیک ماهه بدیم مشکل ایجادمیشه
با سلام و عرض ادب خدمت پزشک گرامی می خواستم بدونم آیا میتوان قطره آد را با شیرخشک مخلوط کرد و به بچه داد؟
- زانو
با سلام.پسر من دو سال ونه ماهش هست.چند ماهی هست متوجه شدم که وقتی عصبانی میشه یا به قولی لج میکنه ،زانوهاش به طرف پشت خم میکنه.به صورتی که غیر عادی به نظر می سه.مثل این هست که سر زانوها در راستای هم نیستن واستخوان پایینی کمی عقب تر هست.یه بار مراجعه کردم به پزشک گفت مشکلی در راه رفتن و دویدن نداره.پس اونم مشکلی نیست.میخواستم راهنمایی کنید
- در خصوص سلفه های تک سلفه ای مخصو صا در شب کودک ۸ ساله
سلام.حدود یک ماه از سرماخوردگی پسر ۸ ساله م میگزرد ولی هموز با تک سلفه های شبامه خواب از سرش پرانده به نظر میرسد ویروسی شبیه به آلرژی باشه لطفا راهنمایی بفرمایید
- سفکسیم ۲۰۰
سلام .خسته نباشید .قرص سفکسیم ۲۰۰ برای بچه ۷/۵ ساله روزی یک عدد ،چند روز باید مصرف شود ؟ در ضمن آمپول سفتریاکسون ۱ گرمی با سرم تزریق شده به خاطر گلودرد و زبان توت فرنگی و حالت تهوع و تب ۳۹ درجه .ممنون میشم اگر جواب دهید.
- کاهش اشتها بعد از سرخک
سلام دخترم ۱۱ ماهشه ماه پیش سرخک گرفت..تا قبل از مریضیش همه جور غذایی میخورد..سوپ..زرده تخم مرغ..موز و سیب..بعد از اینکه سرخکش خوب شد دیگه هیچ کدوم از این غذاها رو نمیخوره فقط برنج و ماست و پنیر خامه ایی...دخترم به پروتئین شیر گاو حساسیت داره..لطفا راهنماییم کنید..یک ماه مریض بود الان کاملا خوب شده
- ابریزش بینی
سلام اقای دکتر برای ابریزش بینی نوزاد سه و نیم ماهه چه دارویی باید بدم سیتریزین میشه داد 7کیاوعه
- فلفل خوردن کودک
اگر کودک زیر یک سال از روی زمین فلفل سبز تند بخورد مشکل و عوارضی برای کودک به وجود می اید؟
- چنگ زدن کودک به پیشانی و پشت گوش و رگ قرمز همیشگی داخل چشم
سلام لطفا کمکم کنید خدا خیرتون بده انشاالله .دخترم دو سال و چهار ماهشه. تقریبا از دو سه ماهگی چنگ به پشت سرش (یعنی پشت گوش هاش سه ، چهار سانت اونورتر) میزنه و رگ قرمز به شکل مارپیچ داخل چشمش پیدا شد.که جدیدا چشم دیگش هم یه رگ پر رنگ مثل اون یکی چشمش پیدا شده . و رگهای داخل هر دو چشمش بیشتر هم شده اما باریک تر هستن ، انتهای بعضی از اونها لکه طوسی رنگ داره . و البته لکه طوسی تنها و بدون رگ هم داره. واسه دندون در اوردن خیلی اذیت میشد و به شددددت کلافه و عصبی میشد و چنگ به سرش میزد که گاهی با مسکن هم آروم نمیشد و حتی خوابش هم نمیبرد . و از چهار ماهگی تند تند و بدون وقفه دندون در میاورد و الان کاملن دندونهاش. یعنی توی دو سالگی ۲۰ تا دندونهاش کامل شدن. چیزی که نگرانمون کرده و چندین دکتر جواب قانع کننده و راه حلی کار ساز بشه ندادن اینه که ؛ وقتی یکی از دندونهاش دیگه وقت جوونه زدنش بود ، یه مایع کرم رنگ و شبیه چرک یا عفونت خارج میشد از محل سفیدی دندان که زیر لثه دیده میشدو فکر میکردم دندونشه که دیگه وقت در اومدنشه اما یه مایع چرک مانند بود و بعدش دندون پیدا میشد .و یه تکه زائده گوشت مانند شبیه بافت لثه هم خارج میکردم براش.واسه همه دندونهاش این فرآیند بود . یک پزشک گفت لثه ش التهاب داره و با دارو دادن باز هم تاثیری نداشت و یک پزشک دیگه گفت طبیعیه و کیست رویشی هست. و یکی هم گفت گوش هاش میخارن و حساسیت داره( آخه لکه های صورتی روی پوستش دیده میشه گاهی اوقات مخصوصا با خوردن کیوی که با خوردن کیوی کل صورتش لکه صورتی زیادی زد که تقریبا نیم سانت بودن هر کدونشون و همونطور که ذکر کردم چنگ به پشت گوشهاش و تقریبا پشت سرش، و خود گوشهاش هم میزنه) همش هم چشمها و بینیش رو میخاروند که الان کمتر این کارو میکنه. جدیدا هم خیلللللی دست به دو طرف پیشانی(یعنی مابین ابرو و موهای سرش میزنه) و توی خواب یکم بیقراره و خوابش سبک شده و چنگ به پشت سرش میزنه توی خواب .و دست به لپ هاش هم میزنه و میگه درد.ولی دندون هاش سالمن فقط یکم لکه قهوه ای وسط دندون های آسیاب ش دیدم. لطفا بگید طبیعیه این مدل دندون در اوردن و رگ داخل چشم هاش و دست زدن به پشت گوش و پیشانیش؟و باید چیکار کنم؟ نصف بیشتر این دو سال و چهار ماه ، بیقراری داشته دخترم دکتر جان لطفا یه چیزی بگین که واقعا دیگه خوب بشه خدا خیرتون بده .نمیدونم حساسیته ، التهابه ، عصبیه ، چشمهاش ضعیفه ، یا چیه . هر کسی یه چیزی گفته اما مطمئنم که خودش خیلی اذیت میشه و اون قسمت های سرش که چنگ میزنه درد داره.مرسی
- سرفه
سلام اقای دکتردخترم 5 ماه نیم هست سرفه خلطی داره که شب ها بیشترمیشه دکتریه شربت دیفین هیرامین با یه ازیترومایسین داده. گفت بهترنشدعکس بایدبگیرم خیلی میترسم اقای دکتر میشه راهنمایی کنیدممنون. درضمن من بخورتوخونه ندارم
- نوزاد
سلام آقای دکتر به بچه ام شربت کوریزان دادم یک سیسی الان از صب گیحه چکار کنم

