Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سرلاک
سلام وقتتون بخیر آقای دکتر من نوزادم ۴ماهشه بخاطر رفلاکس دکتر گفت غذا رو براش شروع کنم من اشتباه کردم وسرلاک دادم یه قاشق چای خوری ولی برا بچم سنگین بود همش گریه میکنه چیکارکنم
- زورزدن مداوم نوزاد یکماهه
- لک سیاه
سلام اقای دکتر. نوزادم سی و ش روزه هست. قسمت بالای مقعد زیر استخوان دنبالچه یه لک سیاه رنگ هست که روش تعدادی موی سیاه زبر بلند هست. این چه عارضه ای هست ؟
- تب و سرفه و آبریزش بینی و اسهال نوزاد7ماهه
پسرم هفت ماهش هست سرماخورده تبش میره و می یاد سرفه خلط دار داره آبریزش بینی و اسهال هم داره و گریه وبیقراری میکنه و بی حوصله هم هست دارو بهش آزیترومایسین ،دیفن هیدرامین وقطره پلارگین دادیم بهتر نشده
- حساسیت به پروتیین گاوی
سلام اقای دکتر. نوزاد چهل و سه روزه دارم که با دیده شدن خون در مدفوع تشخیص حساسیت گاوی دادن. من فقط لبنیات رو به گفته ی دکتر قطع کردم. گوشت گاو میخورم از کجا بدونم که ممکنه خون مخفی تو مدفوع بچه باشه ؟ اصلا بحثی به نام خونمخفی در مدفوع صحت داره ؟
- سلام من مادر یه کودک ۱۴ روزه هستم بچم روزی حدود ۱۰ بار عطسه میکنه
سلام من یه مادرم که نوزاد ۱۴ روزه دارم و نوزادم حدودا روزی حدود ۱۰ بار عطسه میکنه و خودم هم گلو درد دارم چیکار باید بکنم؟ بعضی مواقع هست که احساس میکنم نوزاد دلدرد داره آیا شربت میکسچر میشه برای نوزاد ۱۴ روزه استفاده کرد ممنون از پاسخگویی شما
- واکسن ۲ ماهگی
سلام اقای دکتر بنده در هفتم مهر ماه زایمان کرده و نوزاد نارس ۱۵۰۰ ب دنیا اوردم امروز ۲ماهه بود وزنش ۲۷۰۰ میشه واکسن ۲ ماهگی زد؟
- تشخیص حساسیت به اشتباه
سلام و خسته نباشیدنوزاد سه ماهه ام رو بخاطر اگزمای درماتیت آتوپیک به دکتر بردم، ایشون بدون انجام آزمایش، گفتند که به پروتئین گاوی آلرژی داره و براش پپتی نوشتند، تا اینکه با مراجعه به پزشکی دیگر و انجام تست کالپروتکتین، خون مخفی ، کشت مدفوع، GI track و وجود مواد احیا کننده و سایر پارامترهای لازم برای تشخیص آلرژی یا وجود ویروس یا انگل یا باکتری مشخص شد که پسرم سالمه و آلرژی به پروتئین گاوی نداره، شیر خشک مخصوص بچه های آلرژیک هنوز تموم نشده و دو قوطی ازش دارم، اشکال داره اونا رو مصرف کنه ؟ آیا به اندازه شیر خشک معمولی ارزش غذایی دارن تا وقتی تموم شد براش معمولی بخرم؟
- اولین سوپ
سلام آقای دکتر ۱ماه پیش اومدم پیشتون گفتین از این ماه سوپ رو شروع کنم برای پسرم. توی سوپ سیب زمینی و هویج و لوبیاسبز با مرغ بریزم یا گوشت گوسفند باید بریزم؟ ۶ماه و دوهفته داره .
- خارش و التهاب لثه در نوزادان
سلام آقای دکتر وقت بخیر
برای درد و خارش و التهاب لثه در نوزادان چه چیزی باید به نوزاد داد آیا دادن مرتب استامینوفن ضرری براش نداره؟
برای نوزاد چهار ماهه بعد واکسن میشه از شیاف استامینوفن استفاده کرد؟ شرایط استفادهاش چطوره؟
- فتق کودک
دخترم ۳۶ روزشه نافش خیلی بالا اوده بیشتر از یک گردو مخصوصا موقع جیش کردن و گریه کردن چیکار میشه کرد و کی خوب میشه
- کم اشتهای
سلام آقای دکتر خسته نباشی پسرم ده ماهش هنوز دندون درنیورد دوهفته هم است که اصلا غذانمیخوره شیرم خیلی کم میخوره خیلی عصبی شده لطفا راهنمایی کنید چکارکنم
- سلام نوزاد هشت ماهه من الان دوروزه بینیش خیلی کپ شده و آبریزش بینی داره چه شربتی بهش بدم؟
سلام نوزادهخشت ماهه من الان دوروزه بینیش خیلی کپ شده و آبریزش بینی داره چه شربتی بهش بدم؟
- اختلال خواب نوزاد ده ماهه
سلام نوزاد ده ماهه دارم که دچار اختلال خوب شده دقیقا از اواخر ۵ ماهگی . از بدو تولد تا ۵ ماهگی خواب خوبی داشت ولی الان شبا مثلا وقتی ۱۰ میخوابه ۳نصفه شب با جیغ و گریه بیدار میشه بدونه اینکه چشماشو باز کنه بعد که چشماشو باز کرد تا ۷ صبح بیداره عموما خواب روزش کمه و کلا تو خواب خیلی میپره یا گریه میکنه حتی خواب روز دندون ۲تا پایین و ۲تا بالا داره و خوبم غذا میخوره و شب بیدار میشه برای گرسنگی نیست چون امتحان کردم شیر نمیخوره
- فاویسم
نوزاد سه ماهه فاویسم دارد نزدیک خونه ما مزرعه باقالی هستش مشکلی براش پیش نمیاد درو پنجره رو میبندم
- آب ریزش بینی
سلام پسرم یک سال ۴ ماهشه همش حالت سرماخوردگی داره چندبار بردم دکتر ابریزش بینی خوب نمیشه شربت لوراتادین اسپری بینی با شربت زینک داد خوب نشد
- دولیکوسفالی
با سلام. اقای دکتر شکل سر نوزادم دولیکوسفالیه. آیا با رشد نوزاد فرم سر نرمال میشه؟
- استفراغ
سلام نوزادی۳ماهه دارم که ازیک ماهگی به بعدهر روز استفراغ میکند گاهی روزی یک بار گاهی ۲بار.استفراغش هم خیلی زیاده به حدی که تمام لباس های خودش ومنوکثیف میکنه،شیرهم زیاد نمیخوره خودم هم ازترس این که استفراغ کنه بهش شیرکم میدم.دلیل استفراغش چیه من مسائل بهداشتی روهم رعایت میکنم
- گیر کردن آب در گلو
گیر کردن آب در گلو نوزاد 2 تا 3 با در روز
- پوست
سلام من نوزاد 35 روزه دارم صورتش باگردنش به طور فجیحانه قرمز ی داره با جوش ریخته چیکارکنم چی بزنم داره هی زیاد میشه لبنیاتم نمیخورم

