Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- تهوع
سلام،کودک نه ماهه من رودل کرده و هرچی خورده رو بالا آورده و میلش به غذا کم شده و حتی آب هم تو معدش نمی مونه،چه کار می تونم بکنم براش
- از شیر گرفتن کودک
با سلام و احترام آقای دکتر دخترم دوسال و دوماهش داره میشه ولی همچنان شیر مادر میخوره و به شدت وابسته است بهترین روش گرفتنش از شیر چه راهی است
- اشتها
سلام پسرم جهار سال و نیم داره خیلی کم اشهاست شربت زینک و اپتایزر فایده نداشت شما براش ازمایش کلی نوشتین کم خونی و ویتامین د کم داشت لطف میکنید یه شربت اشتها خارجی معرفی کنید ، ممنون
- سلام دکتر برا دخترم که ۹کیلو وزن داره شربت سفکسیم نوشته من چقدر باید بهش. بدم
- دارو
سلام . برا کودک دو ساله با وزن ۲۰ کیلو چند عدد شیاف ۱۲۵ در موقع تب باید استفاده کرد . ؟
- جوش در ناحیه ختنه گاه
سلام آقای دکتر بچه ام دو سالش ی هفته ای جوش در ناحیه ختنه گاهش در اومده این ناشی از چیست و هنگامی که بهش دست میزنم اجازه نمیده ظاهرا در محل جوش در داره پماد بتا او ان ان استفاده کردیم جواب نداد نظر شما چیست
- واکسن کووید مادران شیرده
با سلام و احترام من به دخترم که ۲۱ماهشه شیر میدم آیا میتونم واکسن بزنم و اینکه چه واکسنی بهتره ؟
- فرم سر
سلام پسر یکسال وچهارماهه ای دارم ک ازابتدا فرم سرش خربزه ای بود عادت داشت همش ب پشت سر میخوابید الان پشت سرش کلا صاف شده آیا راهی برای گرد شدن سرش هست
- سلام خسته نباشید می خواستم در مورد افتادن بچه سئوال کنم پسرم هفت ماهس از یه جایه ثابت کمک گرفته بود وایستاده بود یهویی افتاد زمین و پشته سرش خورد به زمین خیلی گریه کرد بعد هم خوابید به نظر شما این خطر محسوب میشه یا نه و ۳ساعت یا شاید بیشتر خوابید
- استفراغ كودك
پسرم يكسال و سه ماه داره ديشب اخر شب برا اولين بار خيلي استفراغ كرد و شير اورد بالا و تا صبح ناله ميكرد و امروز احساس ميكنم تب داره و اسهال اينو بگم شير خشكي است تورو خدا بگين چيكار كنم شوهرم شبكاره ميترسم حالش بدشه
- پسر من ۲ سالش گوشش بلبلی با چسب گوش درست میشه
- تداخل شیر خشک بادارو
سلام میشه شربت سرماخوردگی کودکان وآبریزش بینی با شیر خشک قاطی کنم وبه بچه یکسال ونیمه بدم؟
- مصرف مولتی ویتامین
سلام پسرم ۷ سالشه کلاس دوم سال گذشته مرتب مریض شد به نظرتون می تونم ازمولتی ویتامین پاستیلی براش استفاده کنم ازخوردن شربت امتناع می کنه واین که آیا روزانه بایدمصرف بشه وتاچه مدت وزنش سی وپنج کیلو وقدش بالای ۱۳۰
- سرفه
سلام وقت بخیر . پسرم ۵ سالشه ۱۶ کیلو وزنش. سرفه زیاد داشت چهارشنبه هفته پیش آوردمش پیش شما براش آزیترومایسین نوشتید فرمودید سه روز صبر کنم اگه بهتر نشد شروع کنم. قرص مونته لوکاست و شربت دکسترومتورفان هم نوشتید. من از شنبه ازیترومایسین دادم ۵ روز. الان ۵ روز تمام شد امام خوب نشده. تعداد سرفه ها کم شده اما بازم سرفه می کنه. و وقتی سرفه میکنه انگار سینه اش صدا میده. چیکار کنم؟ خودش خوب میشه؟
- مصرف انتی بیوتیک
سلام بچه من ۵ ساله و ۱۴ کیلو وزن داره عفونت گلو داره و متاسفانه هیچ شربت انتی بیوتیکی مصرف نمیکنه الان دکتر گفته قرص سفکسیم ۲۰۰ روزی نصفی بهش بدم براش مشکلی نداره مصرف قرص
- سرفه بعد از مصرف سفکسیم کودک ۵ساله
بچم ۵ سالشه شربت سفکسیمش دادیم تموم شده حالا دوباره سرفه میکند وکمی تب دارد شربت گایافنزین و کتوتیفن هم میدم ولی بازم سرفه میکند
- سوپ نوزاد
باسلام و عرض ادب ,ببخشیدمیشه تو سوپ نوزاد۷ماهه اب لیموترش ریخت ؟موز وسیب رو چه مقدار مجاز هیتیم به نوزاد بدیم؟
- دل درد
فرزند ۴ ساله بنده در مسافرت با توجه به نتایج آزمایشات ویدال عفونت شبه حصبه پیدا کرده بود بعد از چند روز بستری مترونیدازول و سفیکسیم مصرف میکرد الان چند روز مصرف دارو تمام شد ولی هنوز بعد از ۲۰ روز موقع اجابت مزاج یه مقدار خفیف از ناحیه شکم میگه درد دارم میخاستم بدونم این درد به خاطر عوارض دارو هاست یا هنوز ویروس کامل دفع نشده از بدن یا باید باز هم دارو مصرف کنه با تشکر
- آلرژی
وقتی سرمامیخوره خس خس میکنه به زورنفس میکشه
- هیپوترمی در نوزادی میتونه در اینده عوارض داشته باشه؟
با سلام خدمت شما ببخشید من دخترم الان ۴ سالشه و هیچ مشکلی نداره فقط وزنش پایینه که خیلی پیگیری کردیم و کلی ازمایش ازش گرفتن اخر سر گفتن میتونه ژنتیکی باشه و چون قدش خوب رشد میکنه خیلی مهم نیست. دمای بدنش هم معمولا حدود ۳۶/۵ هست. ولی در دو ماهگی بعد از واکسنش و دادن قطره استامینوفن یه بار حس کردم صورت و بدنش سرده و بی حاله ولی هیچ نشانه ای از لرز و تغییر رنگ و ... نداشت. دمای بدنشو که اندازه گرفتم خیلی پایین بود و کم کم بیشتر هم پایین اومد تا اینکه گرم پوشوندمش و شیر دادم دمای بدنش دوباره بالا رفت. متاسفانه چون اطلاعی در مورد هیپوترمی نداشتم و چون بعد از حدود نیم ساعت دمای بدنش به حد نرمال رسید نبردمش اورژانس. دقیق یادم نیست ولی فکر کنم دمای بدنش حدودا ۲۹ درجه یا حتی پایینتر بود! الان که در مورد هیپوترمی خوندم خیلی نگران شدم که ایا ممکنه اون اتفاق باعث اسیب به کلیه یا قلبش شده باشه؟؟ کلا باید کاری انجام بدم و چیزی رو درموردش چک و پیگیری کنم؟ اینم بگم که بخاطر کم وزنی خیلی ازمایش ازش گرفتیم و سونوگرافی کامل از جمله کلیه هم داده. اینا کافی هستن؟ برای قلبش ولی چون مشکلی نداشته چکاپی انجام ندادیم. خواهش میکنم پاسخمو بدین خیلی نگرانم.

