Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- درمورد پادرد
سلام دختر من ۴ ونیم داره هرروز گریه میکنه که کف پاهام صافه خیلی اذیت میشه باید جوراب بپوشه یا با چیزی بپوشونم یا اینکه بمالم خیلی گریه میکنه حالا تازگی دستاش هم اینجوری شده میشه بی زحمت راهنمایی کنید چکار کنم، ممنون .
- وجودکتون درازمایش ادرار
سلام پسر۴ساله ام تب ۳۹ونبم داشت و شروع سرماخوردگی بود ک درازمایش ادرارکتون+زده وپزشک گفت قند داره درصورتی ک دندون بچم چندهفته است عفونت کردا واصلا جیزای شیرین نمیخوره ممکن از تب بوده یا حتما ازمایش خون واسه دیابت انجام بده؟!
- پاسخ بهسفیکسیم
پسرم دوازده سالشه روز یک عدد سفکسیم ۲۰۰ عفونت سینوسش رو خوب میکنه ؟
- میزان استفاده از آموکسی سیلین
سلام دخترم دو سالشه خلط گلو وسرفه داره ده کیلو وزنشه میزان مصرف آموکسی سیلین ۱۲۵ چقدره
- اهن
سلام دخترم دو سال و دو ماهه،در ازمایش خون اهنش 69 بوده که بنظر قدری پایینه،خواستم بپرسم چه مدت و چند قطره اهن نیاز داره؟
- واکسن و عفونت ادراری
با سلام روز شنبه(دو روز پیش) واکس یکسالگی دخترم رو زدم. امروز با توجه به بوی ادرار دخترم به عفونت ادراری مشکوک شدم. آیا با توجه به تزریق واکسن جواب کشت ادرار درست خواهد بود؟ و همچنین در صورت مثبت بودن جواب آزمایش مصرف انتی بیوتیک تداخلی با دوره ی واکسن یکسالگی نداره؟ و مشکلی پیش نمیاد؟ ممنون
- بوی بد دهان …
سلام آقای دکتر پسر دو ساله دارم از پنج ماهگی وقتی از خواب بیدار میشه خیلی دهنش بوی بد میده دلیلش چی میتونه باشه؟.
- سرفه
سلام پسرم ۱۵ ماهشه با وزن ۱۰.۲۰۰حدود ده روزی هست فقط دو یا سه بار در روز سرفه میکنه در حد پنج شش ثانیه هربار ، سرفه خلط دارهیچ علائم سرماخوردگی هم نداره فقط همین سرفهباید چیکار کنم ؟
- چشم
با سلام دخترم۸سالشه الان ۲ماه است خیلی چشماش پلک میزنه شدید بردم چشم پزشک ضعیفی ۱ونیم است مشکلی نیست عینک نوشت .من خیلی ناراحتم سرفه های کوچیک از ته گلو داره یعنی ممکنه از اعصاب باشه.ممنون میشم جواب بدید
- یبوست
سلام خسته نباشین.دختر من 2سال و2ماه داره و چند وقتیه که یبوست گرفته وشکمش دیر کار میکنه،بردمش دکتر شربت باریج،قطره پارافین خوراکی وشیاف گلیسیرین تجویز کردن.4روز قطره پارافین و دادم ولی روز 5ام از مقعد دخترم مایع روغنی نارنجی خارج شد ومن پارافین مقطع کردم.الان که 2روز از این میان میگذره بازم از مقعد دخترم روغن خارج میشه،چ تو دستشویی چ در حالت عادی که لباساشو کثیف میکنه.میخواستم بپرسم چیکار باید بکنم؟توروخدا جواب بدین.نگرانم
- سرماخوردگی
سلام دکتر عزیز...پسر من پانزده ماهشه..زیاد سرفه خلط دار میکنه ایا شربت سفکسیم براش خوبه..
- قرص کلیدینیوم سی
- سلام دکتر دخترم چهار ماهش تموم شده اولش تب داشت بعدش سرفه میکرد از امروزم که اسهاله دکترم برده بهتر نشده
- قرص استامینفوند۳۲۵
سلام برای کودک ۳ ساله با وزن ۲۱ کیلو می شه از قرص استامینوفن ۳۲۵ استفاده کرد ؟
- عمل تنگی مجرا
پسر ۵ ساله ام عمل تنگی مجرا انجام داده ، می خواستم بدانم چند درصد این عمل ها امکان برگشت دارد ؟ دکتری می گفت اگر ادرار کودک خارج از کاسه توالت ریخته شود یعنی تنگی مجرا الان پسر من صاف ادرار می کنه ، نازک هم نیست ، اما گاها علی الخصوص صبح ها هنگام ادرار ، ادار به بیرون از کاسه توالت ریخته میشه ، حجم زیاد و پر فشار (البته خودم فکر کنم چون شب تا صبح برای دستشویی بیدار نمیشه این جوریه) در اواسط روز اگر به فاصله ۳ ساعت بره ادرارش خوبه اما موقعی که ساعت های زیادی نمیره دستشویی بعد ادرار پرفشار میشه و بیرون از کاسه توالت ریخته میشه نوک مجرا بعد از عمل برش زیادی خورده بود اما حالا چند میلیمتر از آن بسته شده (حدود ۴ ماه گذشته ) نوک مجرا همانند قبل سوزنی نیست ادرارش هم به همان صورتیه که توضیح دادم این طبیعی است ؟
- اسهال۱
سلام واحترام پسرم ۳ سالش ۱۲ کیلووزن. عصربالا آورد هرچی تومعدش بودتخلیه شد.تا یکم آب میخوره بیشتر بالامیاره..هیچیم نخورده شکمش خالی ازصبح هم اسهال دوسه بارشدتبممیکنه.بردم دوتادکتر.یکی گفت رودل کرده یکی گفت ویروس شربت سفکسیم استامینوفن وپودردادن وشربت ضدتهوع قبل غذابخوره. فقط میگه آب میخوام..چکارش کنم دوروز هیچی نخورده
- بیدار شدن کودک چہار سالہ در طول شب
دختر ٣ سال و ٩ ماہ من از نوزادی عادت بہ بیدار شدنہای بسیار مکرر در طول شب داست و ہمچنان سہ یا چہار بار رو دارہ کہ با گریہ و جیغ ہم ہمراہ ہست. وقتی من پیشش میرم اروم میہ ولی تا ترکشمیکن دوبارہ بعد مدت کوتاہی میپرہ. تا جاییکہ خیلی مواقع من مجبور میشم پیشش تو تختش بخوابم. خستہ شدم از بی خوابی خودم و بیدار شدنہای دخترم چہ کنم
- انگل
سلام دکتر . پسرم ۱۰ ساله هست یه مدتیه که انگاری انگل گرفته ولی حدود دوماهی اذیت نمیشد فقط خارش داشت الان دوباره اذیت میشه یهویی ،شرایط آزمایش هم فراهم نیست،با قرص مبندازول تهیه کنم خوب میشه ؟؟مرسی
- سرفه
دخترم ۸ سالشه سرفه در طول زمستان داره مخصوصا بعد سرماخوردگی سرفه هاش ادامه داره شبا نمیتونه بخوابه چی بهش بدم؟
- مسواک زدن
سلام اقای دکتر وقت شمابخیر بچه یکسالو ۳ماه دارم میتونم براش ازخمیردندان بچه استفاده کنم؟چون غذاهمش لای دندونس گیرمیکنه

