Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- وزن نوزاد
باسلام دخترمن در 38هفته بدنیاامدباوزن3کیلوکه بعدازچندروز شد2800 و از پنج ماهگی رفلاکس داشت که الان خیلی بهترشده وزنش در موقع شش ماهگی 6600بود میخواستم بپرسم ایاوزنش نرماله یاخیر
- شیرخشک
سلام اقای دکتر..امیرعباس که شیر خشک نان براش تجویز کرده بودین از بدو تولدش بخاطر رفلاکس نسبت به شیر خشک های دیگه داش نان گذاشین که خوب بود بعد بخاطر اسهال استفراغش تو بیمارستان دکتربراش ببلاک LF گذاشت گفت تادوهفته هم یه وعده شیرنان ی وعده ببلاک ال اف بعد گفتین که اگه بازشکم روی داشه باشه باز بدم یک هفتع دیک الان من حدود ی ماهه همین دوتا رو میدم تا میخام ببلاک روقطع کنم نان رو بدم باز شکمش شل کار میکنه چیکارکنم چه شیری بدم بش ؟ببخشید که راحت حرفیدم
- اگزمای نوزاد سه ماهه
سلام ببخشید نوزادم یکماهه که اگزمای شدید گرقته صورتش و پاهاش از ران تا مچ پاش صورتش ملتهب و خشک و ترک میخوره و اب زرد و خون میاد بیرون دکتر بردم یه کرم دستساز داده میزنم پوستش خیلی نرم شده ولی همچنان خون و اب زرد و قرمز قرمزه علت چیه چرا خوب نمیشه ۱۲ روزه دارم پمادش میزنم سه بار در روز خواهشا بگید اب زرد ها چیه عفونته دکترش میگفت چون اگزمای شدید داره اینجوریه خیلی نگرانم حدود دو هفته پیش دکتر رفتیم و این کرم داد ولی بهبودی حاصل نیمشه پاهاشم اینجوریه
- نگه داشتن غذا و قورت ندادن
سلام دکتر ،پسر هشت ماه دارم که غذای کمکی مثل فرنی یا سوپ یا هر غذای که میدم را قورت نمیده و داخل دهان نگه میدارند حتی برای نیم ساعت هم شده نگه میدارند تا من روی پاش بزنم تا گریه کنه و قورت بده با اولین قاشق تا اخرین قاشق همین کار باید تکرار بشه تا قورت بده ولی با شیر خشک خوردند مشکلی نداره چهار دست و پا میروند تو هیچش مشکلی ندارم الا با غذا خوردند اوایل غذای کمکی اینطوری نبود قشنگ قورت میداد ولی الان نزدیگ دو ماه هست که اینطوری شدند دکتر متخصص هم بردم گفتند مشکل خاصی ندارد شربت سانستور با اهن دادند ولی بازم قورت نمیده
- سلام وقت بخیر پسر من نزدیک10ماهشه9500گرم تب داره بدنش مدام داغه قطره پاراکید خریدم براش چقدر باید بهش بدم؟ چندقطره؟
- غده در پشت سر نوزاد
سلام دخترم نه ماهه هست... به تازگی متوجه تعدادی دانه در زیر پوست سرش شدم حدود دو تا دونه در دو طرف سرش .. اندازشون مثل دونه لپه بود و وقتی فشارش میدادم حرکت میکرد ایا خطرناکه ؟
- میزان مصرف سفیکسیم ۱۰۰ برای کودک ۹ ماهه چند سی سی در روز است
پسرم ۱۱ماهشه و برای سرفه سفیکسیم دادن حدود۹کیلو هست چقدر باید بدم بهش؟
- استفاده از شربت پانادول
باسلام در زمان واکسن بجای استامینوفن میشه از شربت پانادول انگلیسی استفاده کرد .و کدام بهتر است .ممنون از لطفتون
- بیدار نشدن برای شیر خوردن
سلام ، کودکم به تازگی سه ماهش تموم شده، تقریبا تا دو ماهگی شبها دوبار برای شیر بیدار میشد و اگر هم نمیشد خودم این کار را میکردم اما بعد از اون دیدم اصلا بیدار نمیشه یعنی گریه و بیداری نبود ولی شاید وول خوردن داشت من هم شبر نمیدادم و خودم بعد از 4،5 ساعت بعد نیمه شب بیدار میشم و شیر میدم ، بعد از اون صبح هم مدام وول میخوره و نق میزنه تا بیدار شه و در واقع برای دفع در حال زور زدنه ، در مورد شیر شب و کلا فواصل شیر دهی و تعدادش در طول روز راهنماییم کنید ، من هنوز رو برنامه و روال خاصی شیر نمیدم و گاهی سردرگمم در ضمن تا ماه پیش وزن گیریش خوب بوده این ماه هنوز چک نشده با تشکر
- فلش دوربین
سلام اقای دکتر دخترم دوماهش هست تا حالا نا خواسته دو مرتبه بافلش ازش عکس گرفته شده ایا برای بینایش مشکلی پیش میاد من نمی دونستم که فلش برا چشم نوزاد ضرر داره خیلی نگرانم لطفا راهنمایی بفرمایید
- شیر خشک
سلام.و ادب.آقای دکتر میشه ایستاده یعنی سر شون بزاریم نوزاد ۴ ماهه و شیر خشک بدیم؟
- دختر بچه نوزاد یک ماهه نفخ داره
- رشد سر کودک
من پسرم میکروسفال هست آیا برای رشد سرش درمانی وجود داره؟ الان یک ماه و نیم هست و سونو سر اختلالی نشان نداده،با تشکر
- بی قراری نوازاد
سلام خسته نباشید دخترم ۲ ماه و۵ روزشه خوابش خیلی سبکه وخیلی بی قراری میکنه شبا هر نیم ساعت بیدار میشه ودوساعت طول میکشه تا دوباره بخوابه در طول روز هم خیلی کم میخوابه میتونم براش شرلت بی بی سد بگیرم
- نحوه مصرف پودر نکسیپد
من دخترم ۳ ماهش بعصی وقتا خیلی زیاد بالا میاره و گاهی پنیری و حالت استفراغ وزنش ۶۲۰۰ آقای دکتر این پودر و تجویز کردن ۱/۴ بسته... میخواستم بدونم هر چند ساعت باید بدم؟ و در چه مقدار شیر باید حل کنم؟ به طور معمول دخترم هر ۲ ساعت ۶۰ cc شیر میخوره... ( چون دیدم بعضی سایت ها نوشته با اب جوشیده نیم ساعت قبل شیر میدن ولی نوزاد که آب نمیخوره !!!) و آیا با دارو کولیکez تداخل داره؟ یا منعی برای مصرف هردو نداره؟؟؟
- بسته بودن مجرای اشکی
دخترم از زمان تولد مجرای اشکی بسته بود دکتر بردم باکتی ماید دادن گفتن روزی سه بار ماساژ بده اگه ترشح زرد اومد قطره بریز تا دوماه همین کار کردم که همیشه ترشح زرد بود بعد از دوماه قطع کردم که دایم چشم چرک میکنه الان پنج ماهشه میخواستم ببینم باکتی ماید طولانی مدت روزی سه مرتبه استفاده کنم اشکال نداره چون دکتر گفتن تا 8 ماه صبر میکنیم بعد میل میرنیم ولی نگفتن قطره رو چند وقت استفاده کنم؟ ممنون از پاسخگوییتون
- خرما
سلام وقت بخیر دختر هفت ماهه ای دارم که چند روزه خرما و سرلاک خرما میخوره وسط پاش جوش دون دون قرمز زده هر چی پماد آد و کالاندولا میزنم خوب نمیشه علتش میتونه حساسیت به خرما باشه
- فعالیت زیاد نوزاد
سلام ،وقتتون بخیر نوزاد دختر 9 ماهه دارم که وزنش 8 کیلو و قدش 70 هست . همه غذا ها رو کامل نمیخوره ، کم غذا می خوره ولی شیرخشک رو نسبت به غذا بهتر میخوره . در طول روز 3 یا 4 ساعت و در شب هم 9 ساعت میخوابه جدیدا در طول شب و خوابیدن خیلی تکون میخوره و گریه میکنه خیلی تحرک و فعالیت داره به صورتی که تا از خواب بیدار میشه شروع می کنه اینور اونور رفتن تو خونه و اصلا توی بغل و یک جا چند دقیقه نمیشینه ، میخواستم بدونه طبیعی هست اینقدر فعالیت؟
- شیرخشک نان کمکی ی پسرم میدم دوماهه هستش الان توی شهرمون موجود نیست میشه بیومیل پلاس بدم چون شیرمکمه باید بخوره مخصوصا اخرشبا
- بیقراری نوزاد

