Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- زردی نوزاد
با سلام بیلیروبین 4.5 برای نوزاد 25 روزه نیاز به بستری شدن در بیمارستان و استفاده از دستگاه هست؟ممنون از راهنمایی شما.
- رفلاکس نوزاد
بچه ام توی بیمارستان از همون ابتدای تولد و بعد از خوردن شیر دو مرتبه شیر ب گلوش برگشت داده شد و رنگ صورتش ب سمت کبودی رفت وقتی ب پرستار گفتم گفتند اگر باز تکرار شد حتما بگید دیگه ب اون شدت ک تکرار نشد ولی توی این هفته علائمی داره ک با توجه ب مطالعاتی ک داشتم حدس میزدم دچار رفلاکس باشه علائمی مثل:استفراغ ب صورت شیر ک میخوره البته هم از شیر مادر و هم از شیر خشک استفاده میکنم مارک بیومیل پلاس. سکسه های طولانی مدت داره؛شیر تو گلوش میاد و ی حالت ناخوشایندی داره و قوت قوت میکنه اکثراوقات.دائما گرسنه هست و زیاد تقاضای شیر میکنه البته از دیروز کمتر بهش دادم مثلا دیروز ۹ پیمانه شیر خشک خورد.توی خواب زیاد میپره و شبها بیقراری میکنه.امروز ک خوابهاش در حد یک ربع توی روز بود.سرفه و عطسه زیاد میکنه.دست وپاهاش سرد هستند.موقع گریه حالت خمیدگی ب خودش میگیره و پاهاش رو جمع میکنه.دستهاشو دوست داره زیاد بخوره.ی مشکل دیگه هم از بدو تولد تا الان داره اونم اینه ک شبها ک میخوابه دیگه برا شیر خوردن بیدار نمیشه و اگه سعی نکنم از شیر خودم یا شیر خشک بهش بدم تا صبح رو خواب هست.ولی ب زور هم ک شده حتی ۵ دقیقه ای نصف شب بهش شیر میدم خداروشکر زردی نداشت.وزنش موقع تولد۳/۱۸۰ بود و ۲۸ روزگیش ک بردمش بهداشت۳/۷۲۰شده بود.ب نظر شما وزنش خوب بوده یا خیر؟Ñ:دیروز و امروز پسرم ی خواب درست نداشته یک ربع هم نمیشه ک باز بیدار میشه در حالیکه خیلی خسته و خواب الود هستش گریه زیاد نمیکنه ولی ارامش هم نداره توی خواب میپره و ی جوری ترس داره
- شنوایی
- وزن نوزاد
سلام من یه دختر 3 ماهه دارم با وزن 4کیلو و800 گرم و وزن موقع تولدش هم 3کیلو و200 گرم بوده شیر خودم میخوره ولی احساس میکنم وزنش کمه چیکار باید بکنم
- امپول ویتامین d
با سلام دیروز دکتر واسه پسر ۱۰ ماه ام امپول ویتامین دی تجویز کرد تزریق کردم باید دیگه قطره ویتامین ad روزانه بهش ندم ؟ وتا چه مدت ندم قطره ad
- سندرم نوزاد دخترم
یک سمت نوزاد دو ماهه ونیمه من از سمت چپش کوچکتراست اگرسندرم است نام سندرمش چیست وایا در مان دارد تا بدن نوزاد در بزرگی تا به تا نباشد.
- ریسه رفتن
کودکی داریم یک ساله هنگام گریه کردن نفسش بالا نمیاد به طوری که بدنش کلا شل میشود بزور نفسش بالا میاد لطفا راهنمایی کنید
- توروخدازودجپاب بدین تداخل دارویی
سلام مصرف شیاف استامینوفن وقطره پاراکید بافاصله زمانی ربع ساعت برای نوزاد ده ماهه ایا ضررداره برای تب شدید
- قرمزی چشم
سلام خسته نباشید نوزاد ۶ ماهه دارم تقریبا از ۱۰ روزگی عفونت میکنه دکترا میگن مجرای اشکش بسته هس ۵ روزی میشه ک زیرچشمش قرمز میشه.میخاستم بدونم ک مشکل دیگه هس یا ن.بازم دکتر ببرم؟
- نوزاد
تو رو خدا کمکم کنبن دارم دیوونه میشم.دختر ۴ماهه ای دارم که از سر نادانی سه ماهی میشه برای ادرار سوختگی بهش تریا میسیون ان ان زدم.حالا روی ناحیه تناسلیش موهای کرکی بور ولی بلندی رشد کرده.چیکار کنم؟ چه اقدامی لازمه انجام بدم؟ چیکار کنم بریزه موها؟ ممکنه هیچوقت نره؟
- بی اشتهایی
پسر ده ماهه ای دارم که اشتهایی به غذا نداره شربت فروگلوبین بهش میدم.اما فقط شیرخودمو میخوره میشه شربت اشتها معرفی کنید که ضرری نداشته باشه؟آیا شربت ویتاریکس واسش مضره؟
- جوش زدن سینه کودک
سلام من دوتا دختر دوقلو دارم که زیر چشم یکیشون جوش سفید زد و از بین رفت ولی اون یکی قل روی سینش زده از بین نرفته آیا خطرناکه
- شکم درد نوزاد۱۵روزه
با سلام وخسته نباشید،پسرمن۱۵روزه دیشب تا حالا شکمش کار نکرده خیلی هم بخودش فشار میاره،دلپیچ هم داره،گربه میکنه و نمیخوابه،توصیه تون چیه آقای دکتر
- علایم کرونا
سلام دکترعلایم کرونادرنوزادچگونه بایدتشخیص دادواینکه میشه شربت سرماخوردگی به نوزادپنج ماه و15روزداداگه میشه چه اندازه ممنون
- علت گریه نوزاد۳ماهه ونخوابیدن آن
دفع گاز شدید گریه زیاد ویوبوست نوزاد دفع مدفوع هر۲ روز یه بار
- تب
سلام وقت بخیر دختر هفت ماه و نیمی دارم کمی سرفه میکنه و دمای بدنش تا ۳۸بالا رفت بهش شیاف استامینوفن زدم برای سرفه اش چه دارویی بدم
- روزه گرفتن
سلام آقای دکتر دخترم ده ماهشه و از شیر خودم تغذیه میکنه مشکل داره روزه بگیرم
- حساسیت به پروتئین گاوی
سلام بچم ازوقتی بدنیا اومد خون تومدفوعش نبوده الان دوماه نیمش هست چندروز پیش دوبار رگه های خون تومدعوعش بود الان هم سرماخورده بینیش چرک کرده بعدمدفدعش هم خیلی ابکی هست حتی باسرفه یاگریه مدفوع میکنه شبا هم توخواب خیلی میپره ویهو گریه میکنه حالا نمیدونم کولیک هست یا رفلاکس یا حساسیت به پروتئین گاوی .گاهی وقتا هم شبا توخواب استفراغ میکنه که ازتوبینیش میزنه بیرون یه گاهی هم استفراغ تاتودهنش میاد وخودش برمیگرد وقورتش میده شربت پدی لاکت هم بهش دادم ولی تاثیری روش نداشت الان فقط دایمیتکون بهش میدم توروخدا یه راهنمیایی بهم کنید الان چندروزه نه تخم مرغ خوردم ونه لبنیات ونه گوشت گاوالان خواستم ببرمش ازمایش قبلش خودم باید لبنایت بخورم که تومدفوعش نشون بده یالازم نیست بخورم
- پروبیوتیک
سلام نوزاد ۲ماهه ام چند شب است جیغ زده و گریه میکند از قطره پرو بیوتیک استفاده میکنم آیا درست است
- لنف
سلام دکتر وقتتون بخیر خسته نباشید بعد از چه مدت لنف نود پشت سر نوزاد برطرف میشه؟ قبلا ازتون سوال کردم در مورد لنف نود به خاطر سرماخوردگی دو سه ماه پیش دوتا لنف نود ریز پشت سرشه گفتید خودش برطرف میشه میخواستم بدونم بعد از چه مدت برطرف میشه؟باور کنید انقد استرس دارم روزی چند بار چک میکنم هنوز برطرف نشدن تو رو خدا راهنمایی کنید ممنون

