Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- فاویسم
اقای دکتر سوال قبلیم در مورد استفاده از تب بر برا نوزاد فاویسمی پرسیده بودم کفتین استامینوفن ولی بازم احتمال مشکل هست. سوالم اینه هیچ داروی تب بر ایمنی برا این دسته از نوزادان نیست؟
- شربت زینک سولفات
اقای دکتر فرمودین که به نوزاد ۹ ماهه من روزی دو سی سی واسه کم اشتهایی بهش شربت زینک سولفات بدم بازم مولتی ویتامین و قطره اهنشم بدم ؟
- تعریق کف پای نوزاد
سلام من پسرم ۵ ماهشه کف پاهاش عرق میکنی گاهی هم کف دستاش علتش چیه
- مکنیوم
سلام وقتتون بخیر جناب ببخشید نوه ام تو شکم مادر مدفوع کرده و خورده و زود بردنش نو ان ای سیو تو دستگاه با اکسیژن نفس میکشه معده رو شستشو دادن ولی به بچه شیر نمیده با سرنگ میده خوب میشه بعدش مشکل پیش نمیاد
- اسهال نوزاد
سلام
نوزاد پنج ماه و نیمه ای دارم که الآن ۶ روزه اسهال است. ابتدا دفعات دفع هر یک ساعت و نیم تا سه ساعت بود در سه روز اول. بعد به هر پنج یا شش ساعت رسید اما مقدار خیلی کمی خون هم در مدفوعش بود. هر چند بار دفعش خون دیده میشه و هنوز خوب نشده. چون ممکن بود حساسیت به پروتئین گاوی باشه هم خودم نخوردم و چون سرلاک برنج و شیر رو بهش میدادم( به خاطر اینکه رفلاکسی هست زودتر شروع کردم از اتمام پنج ماهگی) اونم حذف کردم اما هنوز خوب نشده. لثه پایینش متورم هست اما هنوز دندان در نیاورده. بی حال نیست بازی میکنه و میخنده اما من نگرانم. لطفا کمک کنید.
- سلام آقای دکتر شربت پدیزان برای چی خوبه
- چشم
سلام آقای دکتر دختر دو ماهه دارم الان سه روز آبریزش بینی دارد فرمودید قطره بزنم و بخور بگذارم بهتر شد عصری چشمش اشک میزند و قرمز است باید چکار کنم خواهشا راهنمایی بفرمایید
- ميزان خواب
سلام خسته نباشید نوزادم4 ماه24روزشه چند هفته هست که شبا هر1ساعت بیدارمیشه برای شیردر روزتاشب 5الی6 ساعت میخوابه ایاامکان داره که شیرمادر مقوی نباشه که نوزاد این قدر بیدارمیشه؟چه راهکاری پیشنهاد میدهید
- خوردن مکنیوم
من خواهرم زایمان کرده ولی بچه رو بردن دستگاه معده شستشو دادن به خاطر خوردن مدفوع خطرناکه
- دفع زیاد نوزاد
سلام دختر من ۱ ماه ۴ روزش ۲ کیلو ۳۰۰ گرم وزنش ،،شیرخشک آپتامی یک و pdf میخوره فقط ،،دفع مدفوع زیاد و بوی تندی داره. گاهی سبز و گاهی زرد و شل هستش علتش چیه ؟؟
- تغذیه مادر
سلام . آقای دکتر بچم 2 ماهش داره تموم میشه شیر خشک و شیر مادر میخوره میخوام بدونم بازم نباید گوشت گوساله بخورم؟چون گوشت گوسفند دوست ندارم
- واکسن انفولانزا
سلام آقای دکتر خسته نباشین میخواستم سوال کنم دختر 9 ماهگی دارم میخواستم بدونم واکسن انفولانزا میتونم بهش بزنم و اسم واکسن هم بهم معروفی کنین حتی دخترم هم پیش شما پرونده داره
- ملاج
سلام آقای دکتر چراملاج پسر هفت ماهه من مثل نبض میزند باتشکراز شماخداخیرتان بدهدکه جواب مارومیدهیدچون شرایط زنیدگی سخت شده ومادران رااز راه دور راهنمایی میکنید
- لکه سالمون
با عرض سلام وخسته نباشید چهار ماه میشه صاحب دختری شدم که بین دوابرو و پشت پلک ها لکه صورتی رنگ هست از بدوی تولد والان پشت پلک ها خیلی کم رنگ شده وبین دوابروش هم یه خورده کم رنگ شده .میخواستم بپرسم واقعا تا یک سالگی محو میشه ؟ چون واقعا نگرانم
- داروهای هفت ماهگی
سلام . خداقوت داروهای مورد نیاز نوزاد هفت ماهه چیست؟
- بغل انگشت اشاره بادکرده وقرمز شده
سلام وقت بخیر اقای دکتر پسرم الان دوروزبغل انگشت اشارش بادکرده وقرمزشده امروز صبح یکم چرکی شده یعنی یکم کنج انگشت سفیدک زده پسرم۴ماهش چ کرمی بایدبزنم چرکش خوب بشه
- سرماخوردگی
سلام دخترم یک ساله نیم،سرفه همراه باخلط داره ازچه داروی استفاده کنم .ایاشربت سفیکسیم 100ضرر نداره
- غذا
سلام دکترپسرم تازه رفته تو۸ماهچندروزبردمش بهداشت وزنش وقدش اثلاتغییری بعدیک ماه نکرده چیکارکنم غذاهم بهش میدم لطف کنیدوراهنماییم کنیدچکارکنم؟
- واکسن
سلام وقت بخیر، به فرزندم برای برفک دهان نیستاتین میدم، باید شنبه واکسن چهارماهگی بزنه، تداخل نداره مصرف نیستاتین با واکسن؟
- قطره بی بی سد
با سلام نوزاد من دو ماهه است و بسیار بی خوابه با توجه به داشتن فابیسم میشه از بی بی سد استفاده کرد؟

