Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- فاویسم
سلام از دخترم بدو تولد ازمایش گرفتن گفتن فاویسم داره پدرش هم داره ولی گروه خونی دخترم ب من رفته الان هجده ماهشه امکانش هست که دیگه فاویسم نداشته باشه چون میگن ب ازمایش بدو تولد نمیشه اعتمادکرد
- وزن و قد
باسلام پسرم با قد ۵۱ و وزن ۳و۲۰۰ به دنیا امده الان ۱۸ ماهشه وزنش ۸و۴۰۰ هست و قدشم ۷۱ بیماری خاصی نداره فقط خیلی بد غذا هست خواستم بپرسم میتونم بهش شربت ایمونیس یا ویتا گلوبین بدم که اشتهاش باز بشه قبلا براش سانستول زینک پلاس .پدیا بست .ویتوکید .ویوا کید .نئو زینک و نیتروژن و فولیمکس استفاده کردم فایده ای نداشت طبق ازمایشی که دوماه پیش ازش گرفتیم کم خونی داشت و کلسیم بالایی داشت .
- مورچه قرمز
با سلام مورچه قرمز داریم توی خونه که دخترم ۲ سال ۴ ماه و یکی دیگر از دختر هام ۸ سالشون هست مورچه گزیدتشون تمام بدنشون قرمز شده و میخاره و فردا باز دانه های جدید میزنه و بزرگ میشه و میخاره باید چه کار کنم
- تب
سلام وقت بخیر. پسرم ۳ سال و دو ماهشه ۱۳ و ۸۰۰ وزنشه. از سه شنبه ظهر تب داره. تبش تا ۳۸ و نیم درجه هم رفته. هر ۴ ساعت شیاف استامینوفن ۱۲۵ میذارم. اما تبش خیلی پایین نمیاد. فقط دوبار تا حدود ۳۷ رسید. بقیه دفعه ها بالای ۳۷ و نیم بود. بینیش هم گرفته و وقتی میخوابه تنفسش صدا داره. چیکار کنم؟ آنتی بیوتیک لازم داره؟
- ملاج
سلام دکتر وقتتون بخیر پسرم یک سالشه ملاج بالای سرش هنوز یه کم نرمه و گاهی نبض داره به نظر شما ایراد نداره؟ تا چند ماهگی کاملا سفت میشه؟ ممنون از راهنمایبتون
- یبوست
سلام اقای دکتر من مسافرت اومدم دخترم ۲سالو ۴ماهشه یبوست گرفته واسه درمانش چی باید بدم
- گرفتگی بینی
پسرم یکسال و نیم هستن و چن روز پیش سرفه و گرفتگی بینی داشتن که بهش دارو دادیم و برطرف شد اما حالا دوباره گرفتگی بینی داره و دور چشماش قرمزه و فقط شب ها به علت بی خوابی بهش دیفین هیدرامین و استامینوفن باهم میدیم بنظرتون درسته؟لطفا راهنمایی کنید خاهشا
- خمیازه کشیدن
سلام دکتر پسر من درطول روز چند روزی است که زیاد خمیازه میکشه چیکارکنم البته چند سال پیش عمل قلب داشته الان به نظرم غیر طبیعی است البته ازنظر غذایی گوشت ومرغ نمیخوره
- دختر ۵ ساله با وزن ۲۴ کیلو شربت آموکسی ۱۲۵
- سرماخوردگى
پسرم ١٠ ماهه هستش وزنش ٩ كيلو هستش الان دسترسي به دكترش ندارم از صبح سرفه ميكنه شربت كوريزان بديم؟؟؟؟
- تب بالای 38 درجه
فرزندم سه ساله است و کلیه منفرد و آنهم برگشت ادرار دارد . از بدو تولد آنتی بیوتیک مصرف میکند . هم اکنون سفالکسین 250 ، سه سی سی هر شب مصرف دارد . وزن 11.750 است . از دو شب پیش تب بالا ( 38 درجه ) دارد . کلینیک بردم پزشک آزمایش ادرار نوشت . گزارش اولیه ادرا ر نمایانگر آنست که Blood/Hgb = Trace و کتون مثبت است . بقیه آیتم ها منفی و Color=yellow /Appearance=clear و گراویتی 1030 و PH=3 حال با توجه به تعطیلات کرونایی و وجود خون در ادرار و کتون بالا ، دستور چیست ؟ پیش دکتر کلینیک بردم میگه مشکلی نیست ؟؟؟؟؟؟؟چه کار باید انجام بدم؟
- دوز سفکسیم ۱۰۰ برای کودک ۴ ساله با وزن ۱۳ کیلو
برای کودک ۴ ساله ام که وزن ۱۳ کیلو داره دوز سفکسیم ۱۰۰ چقدر هست؟
- صدای روده
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر،پسرم یک سالشه الان مدتیه که خصوصا موقع شیرخوردن همش روده هاش صدا میکنن و خودشو جمع میکنه واسه اجابت مزاج هم خیلی زور میزنه از نوزادی کولیک وریفلاکس داشت که تو ۶ماهگی کولیک کامل برطرف شد وریفلاکسشم خدارا شکر خیلی بهتر شده میخواستم بپرسم علتش چی میتونه باشه واینکه واسه صدای روده نفخ چه دارویی میتونم بهش بدم؟؟؟؟
- اختلال خواب
با سلام و احترام دخترم سیزده ماهشه اصلا نمیتونیم خوابشو تنظیم کنیم ما چون شب بیدار هستیم اونم مثل ما شده چیکار باید بکنیم مثلا اگه دوازده بخوابه چهار بیدار میشه دیگه نمیخوابه یا اکثرا دو سه میخوابه
- مدفوع نکردن نوزاد
دخترم الان سه ماهه هست ۵ روز هست مدفوع نکرده البته روز های قبل هم ۲ روز یکبار مدفوع میکرده شربت لاکتوز هم میخوره
- حرف زدن کودک
سلام دکترعزیز پسرم دوسال و دوماههش حدود ۶۰ کلمه میگه واسم اعضای خانواده خودم و شوهرم و اطرافیان شنواییش هم عالیه و مشکلی نداره تمام دستورات خوب انجام میده ولی جمله فقط درباز کن رو میگه وخیلی از جملاتش نامفهوم هستن بیشتر صدای قلقل واینا بین حرفاش میاد ولی اون ۶۰ تا کلمه و جمله ی درباز کن رو بدن ایراد میگه مشکلی نداره
- هیدروکسی زین
سلام اقای دکتر پسرم بعضی مواقع صورت یا سرو مقعدش رو میخارونه ازمایش داد سالم بود . دکتر گفت میتوتی هیدروکسی زین بدی میخوام بدونم خوبه بدم و چقدر بدم بهش تا انتهای شیشه؟
- رشد کودک
باسلام..دخترم با وزن ۳۵۰۰ بدنیا اومد ..یازده ماهگیش وزنش کردم ۸۳۰۰..بنظرتون وزنش خوبه؟بچه یازده ماهه استاندارش چن کیلو باید باشه؟
- حساسیت بعد از تب
سلام آقای دکتر دخترم شش سالشه چند روز پیش تب داشت .وقتی تبش خوب شد .دو روز بعد کف پا وباسنش دونه های قرمز سر سفید وبقیه بدنش لکه قرمز ریز داره.اشتهاش کم شده و غذا نمیتونه بخوره گلوش درد میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید.
- مصرف شیر خشک
سلام آقای دکتر ببخشید من یه دختر دو سال و دو ماهه دارم.میخواستم بدونم میتونم شیر خشک رو با شیر پاستوریزه با هم ترکیب کنم و بهش بدم؟ اگه میشه چه شیر خشکی استفاده کنم

