Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شربت سالبوتامول
سلام پسرم سه ماهشه سرماخورده و تو گلوش خس خس میکنه دکتر بهش شربت سالبوتامول داده آیا این شربت برای طیر دوسال ممنوع هست شربت رو ادامه بدم یا نه؟
- وزن نوزاد
با سلام. نوزاد من پنج ماه و ۲۲ روز هست با وزن ۲۸۰۰ بدنیا آورد. الان ۶۹۰۰ میباشد . در دو ماهه اخیر فقط ۴۰۰ گرم اضافه کرده است. آیا وزن او نرمال است؟آیا وزن گیری در دو ماهه اخیر مناسب است؟
- خیسی کف پای نوزاد
درود بر شما نوزاد چهار ماهه پسر دارم، با وزن ۸ کیلو و ششصد کف پاهاش تقریبا همیشه مرطوبه و گاهی میشه گفت خیسه. مشکلی داره یا طبیعیه؟ من و خانمم هیچکدوم چنین مشکلی نداشتیم تا الان تنها مشکلی که الان در عمل داره اینه که به سختی می خوابه و دیر، ولی مدت خوابش خوبه. البته چند جای پوستش مثل زیر چونه و قفسه سینه و صورتش هم نقاط سفید رنگی هست. اینم گفتم شاید ارتباطی داشته باشه. ممنون از وقتی که میذارین.
- تغذیه کودک رفلاکسی
تغذیه کودک با ترکیب آپتامیل پپتی 1 و آپتامیل 1 انجام میشود،دوقلو هستن -سن دوقلو دختر 7ماه تمام شده. با توجه به اینکه پپتی1 در داروخانه ها موجود نمیباشد جایگیزین برای برطرف شدن حالت رفلکس چه چیزی رو پیشنهاد میفرمایید که موثر باشد. با تشکر
- مدفوع
سلام بچم داره وارد 5 ماه میشه روزی 7 تا 8 بار شکمش کار میکنه علتش چیه خیلی نگرانم 😭
- حرکت کردن
باسلام وقت بخیر به شما دکتر عزیز یه سوالی داشتم پسرم نزدیک شش ماهشه با کمک من میشینه ولی وقتی روی زمین میزارمش جابه جا میشه باپاهاش تلاش میکنه ولی به جلو نمیره کمی به عقب یا به بغل میره به نظرتون رشد حرکتیش ضعیفه؟
- عدم تحمل لاکتوز وحساسیت ب لبنیات وشیر خشک مناسب
سلام.پسر من ۳ماهونیمشه حساسیت ب لبنیات داره و عدم تحمل لاکتوز داره .شیر خودمو میخوره و همش شکمش کار میکرد واسهال بود ازمایش داد گفتن اتهاب روده داره بهش میلکازیم دادن چن روز بهتر شد ولی دوباره اسهال شد بهش شیر خشک نان آ ال۱۱۰ دادن روزی ۴ بارب همراه شیر خودم و قطره میلکازی الان پسرم دل درد داره ایا طبیعیه؟؟
- رفلاکس سرماخوردگی غذای کمکی
سلام آقای دکتر ممنون ازوقتی که میذارید دخترم پنج ماهو دوروزشه یه هفتس که سرماخورده رفلاکس داره ودارومیدم کل یه هفته روازشیرخوردن افتاده سرفه های خلط دارمیکنه وآبریزش بینی داره بهش آموکسی سیلین125وقطره پلارژین میذم آیاشی نخوردنش بخاطرسرماخوردگی میتونه باشه؟واینکه میخوام غذای کمکی شروکنم نمیدونم چی بدم میگن فرنی وحریره بادوم رفلاکس وبدترمیکنه چندباری بهش پوره هویج دادم امانمیخوره چندباریم سیب زمینی امتحان کردم بیرون رویش زیادشد.بااینکه شیرخیلی کم میخوره وادرارش خیلی کم شده ولی هرروزچندین بارمدفوع میکنه این طبیعیه؟گاهی اسهال گاهیم طبیعی
- خس خس وگرفتگی بینی نوزاد بدون
سلام آقای دکتر خسته نباشید ببخشید واسه گرفتگی بینی وخس خس شیرخوار ۶ماهه بجز قطره بینی همون سدیم کلراید۶۵درصد؟؟؟؟؟آنتی بیوتیک هم میشه استفاده کرد؟؟؟؟
- بارداری وکرونا
سلام باردارم وکرونا گرفتم چیکارکنم
- سرفه خشک
سلام خسته نباشین پسرم 36هفته بدنیااومده الان 16روزشه دوروزه سرفه خشک داره قبلش عطسه داشت چیکارش کنم الان دکتربستریش کرده عکس ریشم گرفتم سالم بود
- لیمو ترش
با سلام آیا به سوپ نوزاد هفت ماهه میشه لیمو ترش اضافه کرد
- اسهال و رفلاکس نوزاد
نوازد دوماهه من هروقت رفلاکسش شدید میشه،بعدش اسهال میشه.آیا رفلاکس و اسهال ب هم مرتبط هست؟
- حساسیت به
سلام اقای دکتر. نوزاد من چهل روزه هست تو شش روزگی با دیده شدن خون در مدفوع تشخیص حساسیت به پروتیینگاوی داده شد. سوال من این هست چند مدت بعد نیاز به بررسی مجدد برای اطمینان از این حساسیت هست؟ یا اینکه یه بار که تشخیص داده شد کافیه؟
- رفلاکس
سلام دکترخسته نباشیدپسرم خس خس سینه داره وگهگاهی شیربالامیاره4ماه و25روزشه 7500گرم وزنشه میشه داروبهم معرفی کنید ممنون
- علت لرزش پای نوزاد چیست؟
نوزادسه ماهه ای دادم که درموقع شیر خوردن هردوپایش هر کدام جداگانه چند ثانیه میلرزد گاهی اوقات که با دست میگیرم آرام میشود احساس میکنم لرزش ها چند روزیس بیشتر شده لطفا راهنمایی کنید
- بروز جوش های پوستی بعد از تب
سلام خسته نباشید دکتر جان من پسرم تب داشت بهش پاراکید دادیم بعداز سه روز تب قطع شد اما روز چهارمه دونه های قرمز رنگ مثل سرخک رو صورت و بدنش هست علتش چیه آقای دکتر
- وزن گیری دخترم
سلام خسته نباشید دخترم باوزن تولد ۲۳۷۰و وزن ۶ماه و یه هفته که بود ۶۷۰۰ بهداشت بهم گفت وزنش کمه به نظر شما وزنش چجوریه ؟ بهش چه غذا کمکی بدم که وزن بگیره ؟ از چه قطره های استفاده کنم؟
- سرماخوردگی نوزاد پنج ماهه
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسرم پنج ماهه استش خیلی سرفه میکنه و آب ریزش بینی داره چه آنتی بیوتیک رو براش بدم سینشم خسخس میکنه
- شنوایی سنجی
سلام وقت بخیر دختر سه ماه و نیمی. دارم که شنوایی سنجی سه ماهگی نبردم آیا ضروریه و اینکه الان میتونم ببرم دیر نشده به صدا ها عکس العمل نشون میده و در ظاهر مشکلی نداره

