Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- سفکسیم
سلام ببخشید دخترم چند دوره اسهال شدید همراه تب داشته و دکتر بردم گاهی گفتن گوشش عفونت داره گاهی گفتن ویروسه. سری آخر اسهال خونی خفیفی داشت که آزمایش نشون داد عفونت داره و دکتر گفت عفونت روده است و براش سفکسیم تجویز کرد البته چون دخترم شربت نمیتوته بخوره سفکسیم ۲۰۰ روزی یکم از نصف بیشتر تجویز کرد.۷ روز قرص رو خورد و الان سه روزه دیگه قرص نمیدم و امروز اسهال و مشکل عرق سوزی داشت البته بدون تب.آیا با ۷ روز مصرف یعنی عفونت رفع نشدع که بازم اسهال شده؟؟نیاز به آزمایش انگلی هست ؟ ممنونم
- سیاه شدن دندانها
سلام دکتر دختر من یکسالو پنج ماهس و قطره آهن لیپوزفر میدم بهش و مولتی ویتان .دندنهای بالاییش که ۴ تاهستن سیاه شده آخه این قطره آهن سیاه نمیکنه که آیا پوسیده شده؟البته دخترم چند بار تو شب شیر میخوره آیا باعث پوسیدگیش میشه هرکاری کردم نشد خیلی بی قراری میکنه شیر ندم و بعدش هم آب نمیخوره که مشکل ساز نشه چاره چیه؟
- شیرخشک مناسب
نوزاد دوماهه که شیرمادر میخوره، گاهی شیرم خیلی کم میشه و نوزادم گرسنه می مونه. با توجه به اینکه نفخ و دلپبچه داره و مدفوع مخاطی و گاهی شیر بالا میاره، چه شیرخشکی براش مناسبه؟ ببلاک یک دادم یبوست شد و نفخ شدید
- حساسیت و عفونت چشم
سلام وقت بخیر.من تازه فهمیدم که پسرم۲۲ماهه ام به البالو و زرد الو حساسیت داره-الان بدن و صورتش به صورت لکه های قرمز حساسیت در اومده-یکی از این لکه ها پست پلکش هست که کمی متورم شده و قرمز و شربت فکسوفنادین کودکان دو سی سی بهش دادم نیاز هست ببرم دکتر وچه اقدامی دیگری باید انجام بدم ممنونم
- تب و گلو درد
دخترم ۸ سالشه و فراموش کردم مقدار مصرف ازیترومایسین ۲۰۰ چقدر بود
- تشنج
سلام پسرم دوهفته پیش تشنج کرد دکتر علت پیدا نکرد و گفت امکان داره از گازگرفتگی باشه قرص فنوباربیتال 15تجویز کردن و گفتن تا دوهفته بخوره الان سه روز دیگ میشه دوهفته قطع کنم مشکلی ب وجود نمیاد?بعد اینک پسرم سرماخورده میترسم بش داروی دیگ ای بدم ک با اون قرصه تداخل دارویی نداشته باشه و مشکلی پیش نیاد ولی دیشب پسرم تب داشت و فقط تونسم با پاشویه تبشو ازبین ببرم راسی پسرم ده ماهش شده چیکا کنم نوار مغزم نوشتن واسش ک سه روز دیگ باس ببرم
- خارش دست وپا
الان ۲ هفته میشه شب و نصف شب دست پاش میخاره دونه ریز قرمزمیزنه پماد کالامین هم زدم فایده نداشته
- عفونت گوش کودک
سلام دختر من سه سال داره و ۱۳ کیلو وزنش هست گوش درد گرفته و یخواد آموکسی کلاو ۶۴۳ استفاده کنه لطفاً دوز مصرفش رو برای هر وعده به صورت سی سی بفرمایید
- سرما خوردگی
سلام آقای دکتر پسرم 1/5هست،صبح تا حالا سرفه میکنه باید چه دارویی بهش بدم ؟
- امگا۳
ببخشید یک سوال دیگه هم داشتم امکانش هست برای بچه ۹ ساله قرص امگا۳ بدون جیوه معرفی کنید آخه روی امگا۳ کودکان نمینویسه بدون جیوه برای همین نمیدانم چه قرصی بگیرم.
- وزنکمکودک
سلامجنابدکتر.پسرم۱۱ماهشه.وزنش۷ونیمکیلویه.اشتهابهغذاشکمه.شیرمادرمیخورهمولتیوآهنشهرروزمیدمتاثیرینداره.بهدکترمتخصصدسترسیندارممنطقهمحرومیم.امروزبراششربتزینکپلاسگرفتم.روزیچندقطرهبراشبدم؟.آیابراش مفیده؟عوارضهمدارهیانه؟.ممنونم
- غذانخوردن کودک
سلام دکترخسته نباشیدپسرم ۳سالو۶ماهشه خیلی ضعیفه واشتهاش نسبت به قبل خیلی کم شده چه شربتی بهش بدم تاغذاش خوب شه؟ممنون بابت راهنماییتون
- نوزاد
سلام دکترمیشه شیرخشک اپتامیلو با ببلاک کامفورت قاطی کرد اپتامیل بچم یبوست میشه جزاونم چیزی نمیخوره پزشک براش کامفورت تجویز کرده اونم نمیخوره اصلا همیشه هم شکمش سفته و گریه میکنه و زورمیزنه پیشنهادشماچیه برای رفع یبوستش فقط اب قندبدیم کارمیکنه با ترنجبین
- کم خونی
با سلام واحترام جناب آقای دکتر خواهرزاده ی من دو سال ونیم داره وبعد از گرفتن آزمایش ساده CBCمتوجه کم خونی شده وطبق دستور پزشک یک ماه دونوبت فروگلوبین 5 سی سی مصرف کرد اما بعد یک ماه با بالا رفتن ذخیره ی آهن باز هم MCHC,MCV,MCHCاش پایین است دکتر گفت ممکنه تالاسمی داشته باشه ؟درست گفته ؟ باید چه کار کرد ؟ممنون از شما
- دوز شربت پاراکید
سلام پسرم ۴ سالشه و تب داره شربت پاراکید چند سی سی بدم؟
- شیر
بچه ام ۱/۵سالشه ۱ هفته میشه کلا شیر نمیخوره چه کاری باید انجام دهم
- زردی کف دس وپا
برای زردی کف دست پا کودک ۶ساله چیکارکنیم چه داروی پیشنهاد دارین
- سرماخوردگی پیاپی
با سلام دختر ۴ سال و دو ماهه دارم.۱۵ کیلو و بدغذا .امسال از مهر ماه رفته مهد کودک.هر دو هفته یکبار علائم سرماخوردکی داره. میگیره خوب میشه باز میگیره....یک بار فقط آنتی بیوتیک دادم بقیه موارد با درمان خانگی و اسپری بینی درمان کردم.اگر ممکنه بفرمایید چه کار کنم کمتر مریض بشه.
- بی خوابی
دخترم یازده ماهودوهفته س شباگا ازخواب بیدارمیشه به هیچ وجه دیگه خوابش نمیبره دوسه ساعتی بیدارمیمونه
- واکسن
سلام خدمت شما آقای دکتر . وقت شریف شما بخیر ، پسرم تحت نظر شماست و دوازدهم شهریور ماه ، یعنی دو روز دیگر بابد واکسن هجده ماهگی اش را بزنیم. آقای دکتر میشه لطفا اگر توصیه ای دارید بفرمایید، مثل همیشه قطره ی پاراکید را براش تهیه کردیم. آیا باید شربت دیگری تهیه کنیم و اینکه استامینوفن را قبل از تزریق واکسن بزنیم یا بعد از تزریق شروع کنیم یک دنیا سپاس و قدردانی از شما دکتر گرامی

