Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- جوشاندن شیر
سلام آقای دکتر من از پاسخ های بی وقفه و کامل و خوب شما بسیار سپاس گذارم واقعا از شما ممنونم امیدوارم خدا بهتان همواره تن سالم و دل خوش بدهد آقای دکتر من از شما پرسیدم که برای تهیه غذای کمکی بچه شیر پاستوریزه چه مدت زمانی باید جوشیده شود و شما گفتید شیر پاستوریزه نیازی به جوشیدن ندارد اما پس چرا در برگه ای که بهداری داده اند نوشته است که شیر پاستوریزه جوشیده شده ؟؟و یا در اینترنت برای تهیه فرنی نوشته است که شیر پاستوریزه را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید؟؟؟
- قطره اهن
اقای دکتر درصدهموگلبین خون یکیشون ۷.۸ ویکی دیگه۸.۴ الانم ۱۰روزدیگه وارد۴ماهگی میشن چه نوع قطره ای بدم؟واینکه رفلاکس معده دارن
- گرمی
صورت گردن نوزاد یک ماه ام گرمی جوش های قرمز ریخته چ پماد بزنمش خوب بشه
- اسهال نوزاد 3 ماهه
با سلام نوزاد 3 ماه تمام فاویسم من 5 روزه مبتلا به کرونا شده توسط دکتر عفونی ویزیت شد و گفتند از لحاظ گلو و ریه و گوش مشکلی نداره فقط تب داشت ک رفع شد بعد از 3 روز الان امروز اسهال گرفته چیکار کنم؟
- وجود مو در چشم نوزاد
سلام وقت بخیر بنده پسر 2 ماه ای دارم که داخل یکی از چشم هایش یک تار موی نازک اما حدود 1 سانتی وجود دارد. این مو گاهی کاملا در وسط مردمک چشمش دیده می شود و گاهی اصلا دیده نمی شود. از آنجایی که این مو از چند روز اول بدنیا آمدنش وجود داشت. راهی برای در آوردن آن بلد نیستم ممنون میشم راهنماییم کنید. و اینکه وجو این مو در این مدت برای بچه مشکلی ایجاد نمی کنه؟ چون نه گریه ای بابت این قضیه داشته و نه ظاهرا اذیت میشه
- ابریزش دهان
سلام و عرض تشکر از شما دکتر باوجدان نوزاد سه ماه من بعد از واکسن دوماهگی دچار کم اشتهایی شده و استفراغ هایش بیشتر شده که گاهی پنیری گاهی شیر است که بالا می آورد لطفا راهنمایی کنید موقع شیرخوردن بایستی حواسش به اسباب بازی پرت شود تا شیر بخورد و فقط شبها به راحتی شیر میخورد هم شیر مادر هم شیر خشک گیگوز میدهم
- تاثیر واکسن کرونا بر شیر مادر
یا سلام. ایا زدن واکسن کرونای مادر. برای شیر خوار مشکلی ایجاد می کند؟
- نفخ دلپیچه
اگه همزماازقطره پدی لاکت شربت کامی کالم به نوازادبدیم وبعدازاستفاده به شدت گریه کنه مشکل چیه
- لرزش نوزاد
سلام آقای دکتر بچه ام چهار ماهه هست چند بار پیش اومده که سر دست و پاها لرزیده کم پیش میاد مثلا دو هفته پیش لرزید و الان هم دست و پاها و چشمش لرزید با توجه به اینکه خیلی گرم نگهش میدارم امکان داره دما کم و زیاد میشه بچه بلرزه؟؟ یا مشکل خاصی هست ؟به نظر شما باید چکار کنم لطفا کمکم کنید
- واکسن
واکس ۴ ماهگی راتاچه مدت میتوان به تاخیر انداخت
- سرفه
با سلام اقای دکتر من نوزاد هشت ماهه ای دارم نزدیک به دو هفته است سرفه داره اب دهانش زیاده گوش هاش رو میکنه از درد چکار میتونم براش بکنم؟
- حساسیت
آقای دکتر شما چه شیر خشکی پیشنهاد میدین پسرم سه ماهشه
- سلام نوزاد من ۲۳ روزش سرما خورده دوتا پاش میلرزه چرا بخاطر سرما خوردگی
سلام نوزاد من ۲۳ روزه است سرما خورده دوتا پاش میلرزه این لرزش بخاطر سرما خوردگی
- وزن نوزاد
سلام خسته نباشید دخترم وقتی بدنیا آمد وزنش ۲/۷۵۰ بود و الان شش ماه داره وزن ۶/۴۰۰ و قد ۶۵ سانت میخاستم بدونم طبیعی هستش ؟ شیرمادر میخورد اما ۲ ماه شیر خشک هم میخوره
- شربت
سلام دکترپسرم ۸ماهشه ودکتر برای یکم که سینش عفونت داره شربت لوپراکس۱۰۰نوشته وقتی بهش میدم تبش بالامیره علتش این شربت نیست؟وهمچنان شربت رابه پسرم بدم بخورا یاقطعش کنم؟
- سرماخوردگی
دخترم شش ماهشه سرفه سنگین و تب داره خلط بینی و گلوش و بسته نمیتونه راحت نفس بکشه اسهالم داره
- شیر خشک ببلاک 1
سلام و خسته نباشید.
آقای دکتر دیروز اومدم مطب در مورد شیر خشک یادم رفت بپرسم که بچم ببلاک 1 میخوره در کنارش شیر مادر. میخواستم بدونم این شیر مشکلی نداره و از کجا باید بفهمم بچه به شیر واکنش نشون میده و باید تغییرش بدم؟ در ضمن در طول روز بعض وقتها بی تابه یعنی همون دل درد داره؟
- مدفوع سبز
سلام آقای دکتر دخترم از ۲ماهگی تا ۴ماهگی دفعش مشکل داست وفقط با شیاف کار میکرد از ۴ماهگی با دستور پزشک لعاب برنج دادم خوب شد تا ۵ماهگی مشکلی نداشت الان یه ماه هست درگیر مدفوع سبز هستم که بعد یه هفته تب میکنه دکتر آزمایش مدفوع نوشت در آزمایش کمی التهاب بود دارو میترونید ازل دادن خوب نشد و اسهال خونی شد دوباره سفکسیم دادن خوب شد باز اسهال خونی شد شیرخودمو قطع کردم وشیرخشک سوپرامیل دادم بعد اون مدفوعش سبز شد و بعد یه هفته تب کردن الان سفکسیم دادم متاسفانه خوب نشدن چکار کنم؟
- خفگی نوزاد
سلام نوزادنارس۴۰روزه من موقع دادن قطره زینک سولفات درگلوی اوپریده وصورت اوبه کبودی رفته وبازدن ب پشت اوبرگشته،میخواهم بدانم ایابرای اودچارمشکل حادی شده است؟مشکل مغزی
- چه شربتی برا نوزاذ 3ماهه ک سرفه میکنه خوبه

