Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- قطره آهن
آقای دکتر بچه ام شیش ماه و دو روزشه .قطره خارجی گرفتم براش روزی چند قطره بدم .وزن تولد ۴۱۰۰ اما الان وزنش شیش و ششصد هستش
- کولیک
نوزادم۵ماه و۸روزشه کولیک داره باشیرشک نان۱تغذیه میشه ایاشیرخشک قطع کنم وغذا کمکی شروع کنم یاخیر
- دل درد
سلام خسته نباشید دخترم شکمش کارنمیکنه
- سرما خوردگی نوزاد ۵ ماهه
سلام آقای دکتر .پسرم ۵ ماهشه زیاد سرفه میکنه ..دماغشم به شدت کیپ شده ..چه شربتی برای سرفه بهش بدم
- فاویسم در نوزاد تازه متولد شده
پسرم الان ۱۵ روزه که متولد شده . زردی داشت و بستری بود در غربالگری مرحله اول فاویسم او مثبت بود و بعد گفتن در چهارماهگی (۱۲۰)روز دیگه باید آزمایش تکمیلی بده. اطلاعاتی در مورد تغدیه در فاویسم کسب کردم الان سوال من این است که میتونم شیر خشک در کنار شیر خودم بهش بدم . و چه شیر خشکی مناسب هست؟؟؟سوال دوم این که احتمالا داره در آزمایشگاه چهارماهگی منفی بشه. ممنونم
- پوره سیب زمینی
سلام آقای دکتر من دخترم ۲ هفته که داخل هفت ماهه میتوانم بهش پوره سیب زمینی بدهم؟؟شیر دوست ندارد به جای شیر میتوانم فقط با کره درست کنم؟؟ روزی چند بار بدهم؟
- تیرویید
با عرض سلام و خسته نباشد نوزاد من در غربالگری تیروئید روز پنجم تولد تی اس اچ 5 داشت که گفتن باید تکرار بشه و در روز دهم تولد تی اس اچ 3ویک دهم داشت که گفتن طبیعیه من خودم در 29روزکی نورادم ازش آزمایش وریدی تیروئید گرفتم که تی اس اچ شد 8.09 و تی4 شد 7.66 که هردو هم در رنج نرمال آزمایشگاه معتبر بودن که برای هر دو مورد تا 16 طبیعی بود میخواستم بدونم آیا نوزادم کم کاری تیروئید داره و نیاز به درمان دارد؟ با تشکر و سلام مجدد سوال را پرسیده بودم محبت کردین باسه دادین که درصورت تداوم یبوست و سایر علائم کم کاری تیروئید دوباره آزمایش را تکرار کنیم نوزاد من تا حالا یبوست نداشته و هیچ یک از علائم کم کاری را هم نداره نتیجه ازمایش بنظر شما کم کاری تیروئید رانشان میدهد یا طبیعی است؟ باتشکر
- شربت
سلام اقای دکتر امروز واکسن ۶ ماهگی دخترمو زدن چند ساعت یه بار استامینوفن بدم ممنون
- یبوست نوزاو
سلام آقای دکتر پسر من ۴۰روزش الان ۵روزه که شکمش کارنکرده آب قند بهش دادم شکمش رو هم چرب کردم مادر هم آلو خورده (طبق دستور شما کارهارو انجام دادیم) اما باز متاسفانه شکم بجه کارنکرده چکار باید بکنم البته باید بگم چند روزه داریم کارهای بالا رو انجام میدیم با تشکر
- در مورد قد
سلام آقای دکتر دخترم 11ماهشه قدش68هس برا مشکل قدش دارویی چیزی هس
- ا میکرون
سلام وقت بخیر دختر هشت ماهه ای دارم که دمای بدنش تا ۳۸ بالا میره شیاف۱۲۵زدم براش امروز بردم دکتر گفت ا میکرون داره شربت آموکسی سلین نوشت براش ولی مقدارش و چند. بار بهش بدم رو نگفته الان چقدر بهش بدم و تا چند روز ادامه بدم
- اسهال
سلام من دخترنه ماهه ای دارم4 روز اسهال داست بهش پدی لاکت دادم الان مدفوعش سفته ولی5 تا6 باردفع داشته حال عمومیش وشیرخوردنش خوبه شیرخشک نان اچ آ2 میخوره راهنمای میکنین
- سرلاک
سلام وقتتون بخیر آقای دکتر من نوزادم ۴ماهشه بخاطر رفلاکس دکتر گفت غذا رو براش شروع کنم من اشتباه کردم وسرلاک دادم یه قاشق چای خوری ولی برا بچم سنگین بود همش گریه میکنه چیکارکنم
- سلام پسرمخیلیسرفهمیکنه
سلام آقا دکترپسرم خیلی سرفه می کنم تب دارم خس خس سینه دارد باید چی داری بدم بهش بی زحمت بهم بگین ممنون میشم ده ماهاست
- لباس
سلام آقای دکتر من بچه ام ۱۰۵روزشه و خیلی شدید گرمایی هست و عرق میزنه اما دست ها و پاهاش اکثر اوقات سرد هستن به علت دست و پا زدن زیاده فکرکنم اما سوال اینه که در این فصل بهار چه لباس هایی به تن بچه باید پوشید؟؟آیا فقط تیشرت کافیه؟؟من یه رکابی و آستین بلند میپوشم در منزل عرق میزنه و کلا تنش گرم میشه چی بپوشم؟؟
- پرده گوش
ایاباجیغ زدن اطرافیان روی سرنوزاد پرده گوش نوزاد ممکن است که پاره شود؟یاباصدای زیاد آهنگ در مجالس؟علایمش چیست؟
- تغذیه
سلام خسته نباشین تو هشت ماهو هستش یعنی ۱۸ میره تو نه ماه میتونم اب عدس با تخم مرغ و سیب زمینی بدم
- شیر خشک ببلاک ببجونیور
سلام آقای دکتر آیا شیرخشک ببلاک ببجونیور رو نوزاد 7 ماه و نیم میتونه استفاده کنه؟؟ آخه بچه من به پروتئین شیرگاو حساسه و شیر آپتامیل پپتی جونیور میخوره اما آپتامیل پپتی جونیور الان خیلی کم شده و پیدا نمیشه آیا این شیر رو میشه جایگزین کرد؟؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید با تشکر از بزرگوازی شما
- عوارض شربت سفکسیم
سلام ببخشید آقای دکتر نوزادی دارم که هفته قیل به دلیل عفونت گوارشی تحت درمان با شربت سفکسیم و دی سیکلومین شد الان سه روز است که تحت درمان است ولی مخاط سینه و بینی اش زیاد شده به حدی که شیر خوردنش هم مشکل شده آیا این مشکل از عوارض شربت سفکسیم یا دی سیکلومین است یا خیر
- عدم وزن گیری نوزاد
باسلام نوزادم پنج ماه ودهروزشه وزنش ۵۵۰۰هست چکارکنم وزن بگیره خیلی لاغره وزن ابتدای تولدش ۲۶۰۰هست فرنی به زور بهش روزی دووعده میدم اندازه یک قاشق شیرخودمم روهم میخوره

