Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- بیماری نوزاد
سلام وخسته نباشید نوزاد 6روزه دارم مدفوعش خیلی شل وآبکی تعداد دفع در روز تقریبا 3بار ایا اسهال می باشد قبل از دوروز بستری بود ممکن است به خطر انتی بیوتیک که مصرف میکرد باشه وخودم نیز سفالکسین می خورم ایا ممکن است چنین تاثیری بر روی نوزاد داشته باشد
- سرفه نوزادسه ماهه
سلام اقای دکتر دخترم الان چندروزه سرفه های خشک مبکنه چیکارکنم خیلی عمیق سرفه خشک میکنه
- ساعت خواب نوزاد
سلام آقای دکتر خیته نباشید دختر من یازده ماهشه توی ۲۴ ساعت ۱۳ ساعت میخوابه کلا سوالم ابنه که شبا راس ساعت یازده خوابه ولی خواهرم خیلی تاکید میکنه که هورمون رشد از ساعت نه تاده ترشح میشه ومن تازه ساعت یازده بچم میخوابه آیا این درسته و میزان خوابش و ساعت خوابش رو تغییر بدم ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر🙏
- پرو سوال رفلاکس
۴ ماهش دخترم از بس اب دهنش میره جلوی لباسش خیس هر ۵ دقیقه لباس عوض میکنم
- شیرخشک
بچه من 11ماهشه اول بهش شیرسرخودبهش دادیم گریه میکرد شکمش رد بردیمش دکتر ازش ازمایش گرفت گفت تومدفوعش خون دیده شده گفت به شیرگاوالرژی داره بعد گفت اپتامیل پپتی تایک سالگی بهش بدین بعدا شش ماه به دلیل نداشتن پپتی 1بهش2دادیم اشکالی نداره بعدم الان که11ماهشه پپتی هردو نداشتن بهش جونیورمیدیم الان جونیورهم تموم شده چه شیری باید بهش بدم یکباراپتامیل خالی بهش دادم اشکالی نداره
- تهوع و استفراغ
پسرم دو ماهشه شیر خشک نان میخوره تا ۴۰ روزگی کولیک داشت خوب شد .الانم بعدی هفته ازواکسن دو ماهگی دچار استفراغ شده ب شکل پنیری.شب تا صبح اصلا استفراغ نمیکنه در ضمن تو این دو ماه اصلا استفراغ نمیکرد حتی یک قطره
- شربت فروگلوبین
با سلام. دکتر برای پسرم در ۵ماهگی شربت فروگلوبین تجویز کرد روزی ۱سی سی. الان پسرم ۸ ماهه است، همون ۱سی سی بهش بدم یا بیشتر؟
- آبریزش بینی
باسلام نوزاد ۵ ماهه من بینیش بسته هست از قطره استفاده میکنم آبریزش بینی پیدا میکنه ولی همچنان بینیش بسته هست وراحت نمیتونه نفس بکشه گلوشم خلط داره از شربت آزیترومایسین میتونم واسه گلوش استفاده کنم؟برای بینیش چیکار کنم
- لنف نود پشت سر نوزاد
با سلام یه نوزاد ۷ماهه دارم مدتیه با دست گوشاش و موهای پشت سرشو میکشه پشت سرش با دست که لمس میکنم دوتا لنف نود ریز هست سونوگرافی ازش گرفتم خیلی ریز بودن نوشته بود احتیاج به بررسی ندارن استرس دارم دلیلش چیه البته دوماه پیش سرما خوردگی اذیتش کرد
- سلام اقایی دکتر فرزندم از بعد واکسن دوماهگی دیگه تو بیداری شیر نخورد و دائم باید تو خواب شیر بخوره تو بیداری زیر سینه گریه میکنه و کمرش رو بلند میکنه که نخوره گاهی شیر میاد تو گلوش موقع اروغ زدن و حالت ادمس میجوعه دهنش رو ولی اصلا بالا نمیاره دکتر بردمگفت رفلکس پنهان داره ولی دارو نداد فقط دایمیتیکون داد الان نوزادم پنج ماه و بیست روزشه و همچنان تو خواب باید شیر بخوره ایا راه حلی هست کمک کنه تو بیداری شیر بخوره
- یبوست نوزاد۳ماهه
سلام آقای دکترنوزادم تویه هفته دوباره یبوست میگیره الان چهارروزه شکمش کارنکرده کم شیرمیخوره شیرخودموبهش میدم
- اسهال ۵ ماه
- گوجه فرنگی
با سلام اقای دکتر میشه لطف بفرمایید وعوارض گوجه فرنگی رو دکر کنید واز چند ماهگی میشود به نوزاد گوجه داد
- رفلاكس معده
سلام پسر من الان 56روزه س وبه شدت رفلاكس داره من بهش شيرخشك ببلاكARميدم آيا كارِ درستي انجام ميدم يانه؟! اازموقعي كه اين نوع شيرخشك روبهش ميدم مدفوعش به شدت سفت شده و موقع مدفوع كردن گريه ميكنه به نظرتون چيكاركنم؟؟ ممنون ميشم جواب بديد
- زخم مقعد
پسرم از بدو تولد موقع دفع مقعدش مثل جا دکمه وحالت زخم بودالان فقط موقع دفع شیار های مقعدش حالت ورم وکمی بیرون زدگی داره در صورتی که پسر اولم این طور نبود چکار باید انجام بدم
- نفخ دلپیچه
اگه همزماازقطره پدی لاکت شربت کامی کالم به نوازادبدیم وبعدازاستفاده به شدت گریه کنه مشکل چیه
- سوختگیپا
م سن دخترم سه ماه نیم به مدت ۶ روز هست که وسط پاش وجوش ریز زده و زیاد قرمز شده اول مولفیکس استفاده میکردم یک ماه هست که مای بیبی استفاده میکنم حدس زدم که شاید از دیاپر باشه باز مولفیکس استفاده میکنم کرم هایی که استفاده کردم و هیچ تاثیری نداشته:زینک اکساید -سودوکرم-کانولا بفرمایید چکار کنم و چه کرمی استفاده کنم؟
- گریه و کبود شدن نوزاد هنگام مدفوع کردن
باسلام نوزادی 32 روزه داریم که هنگام مدفوع کردن احساس میکنم شدیدا درد داره، گریه میکنه به طوری که صورتش کبود میشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایین
- با سلام دکتر جان نوزاد ۵۰روزه دارم از دیشب سرفه میکنه چکار باید کردممنون میشم
- رفلاکس و حساسیت به لاکتوز و فاویسم در نوزادان
نوزاد 50ر روزه من مبتلا به فاویسم میباشد . از همون ابتدای تولد متوجه حساسیت به لاکتوز در کودک شدیم الان با توجه به حساسیت لاکتوزش و رفلاکس شدیدی که داره از چه شیر خشکی میتونم براش استفاده بکنم که لاکتوز نداشته باشه و دچار رفلاکسش هم نکنه

