Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- عوارض قرص کتوتیفن
با سلام دختر من 6 سال دارد سرما خورده بود بردیمش دکتر قرص کتوتیفن داد. یک قرص که بهش دادم بعد از تقریبا 5 ساعت گفت : مامان همه چیز رو دو تا می بینم. دیگه قرص رو بهش ندادم اما از اون روز یک هفته میگذره میگه چشمام درد میکنه ، لامپ و خاموش کن چشمام درد میگیره آخه تا قبل از مصرف قرص هیچ مشکلی نداشت. من شنیدم این قرص خیلی عوارض بدی دارد درسته؟ حالا چه کنم؟ یعنی چشمان دخترم مشکل پیدا کرده است؟
- دخترم 5سالشهتقریبا 15کیلوسرما خورده میگه گلوم درد میکنه روز اول 5سی سی آزیترومایسین 200دادم روز دوم چقدر بدم
- من دکترنرفتم چشم پسرم چرک میده بنظرتون از داروخونه بگیرم استفاده کنم
- حرف زدن کودک
سلام دکترعزیز پسرم دوسال و دوماههش حدود ۶۰ کلمه میگه واسم اعضای خانواده خودم و شوهرم و اطرافیان شنواییش هم عالیه و مشکلی نداره تمام دستورات خوب انجام میده ولی جمله فقط درباز کن رو میگه وخیلی از جملاتش نامفهوم هستن بیشتر صدای قلقل واینا بین حرفاش میاد ولی اون ۶۰ تا کلمه و جمله ی درباز کن رو بدن ایراد میگه مشکلی نداره
- التهاب لوزه
سلام آقای دکتر خسته نباشید پسرم یکسال و سه ماهشه که زود ب زود سرما میخوره تقریبا یک ماه پیش دچار تب شدید و سرفه و سرماخوردگی شد بردم دکتر بهش دارو داد بهتر شد ولی شبا نمیتوانست راحت بخوابه خروپف میکرد وخرخر بعد از خواب میپرید و ی شب دوباره تب کرد و دهن و زبانش لکه های سفید و گلوش و لوزه هاش قرمز شد دوباره بردم دکتر عمومی بود چون متخصص اطفال نیس گفت لوزه هاش دچار التهاب شدن و شربت آموکسی سلین ۱۲۵ و شربت گیاهی پدی کاف و قطره بینی وامپول برای کاهش التهاب لوزه هاش داد که بهتر شد چندشب راحت میخوابید و لی الان دوباره آبریزش بینی که بعضی وقتازرد رنگ میشه و ی کم سرفه و دوباره خرخر میکنه بینیش انگار گرفته نمیتونه راحت بخوابه میشه راهنمایی کنید چکار کنیم یا اینکه داروی مناسب چی بدم یا شربتی مناسب برای التهاب گلوش که دوباره همونجوری نشه با تشکر از شما دکتر عزیز
- تاخیر در واکسن یک سالگی
با سلام و عرض ادب با توجه به اینکه فرزند بنده علایم سرما خوردگی داشت و شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفتم تزریق واکسن 1 سالگی رو 2 یا 3 هفته به تاخیر بندازم مشکلی ایجاد میشود؟ ممنون از راهنماییتون
- یبوست
سلام اقای دکتر دکترم 1 ونیم سالشه خیلی غذاهای مختلف دوس نداره واکثرا برنج میخوره الان چند وقته یبوست گرفته چه دارویی واسه رفع یبوست بهش بدم؟ باتشکر
- عفونتگلو
سلام آقای دکتر نزدیک سه هفته هست که دخترم اول سرفه های خشک داشت و الان یک هفته خلطی شده و تب خفیفی هم کرده شربت سفکسیم ۱۰۰ بدم یا آموکسی کلاو؟ و چقدر؟
- لب مرز بودن تیرویید
سلام خسته نباشید آقای دکتر دختر من الان 6سالسه از 3سالگی آزمایش دادم فهمیدم کم کاری تیرویید داره بعد دوره درمان شروع کردم دوسال بعد قبل عید آخرین سه چهار ماهمم بود داروشو قطع کرده بود دکتر آزمایش بردم لب مرز بود جوابش گفت چند ماه دیگه ببرین باز آزمایش بنظرتون دخترم تیروییدش برگشته یا نه؟ ولی علائم تیرویید نداره تو نت خوندم رشد کم قدکوتاه خشکی پوست نداره خدارو شکر نرماله اونا ممنون اگه جواب بدین
- عسل
سلام دکترجان ممنونم از اینکه وقت میگذارید و با حوصله به سوالات جواب میدید سلامت باشید انشاالله ببخشید پسرم یک سال و دو ماه هست وزن کمه حدود۸۳۰۰ میشه بهش عسل بدم و اینکه ازمایش کلی بدم برای وزنش؟
- فسفر زیاد کودکان
سلام وقتتون بخیر پسرم دوهفته پیش آزمایش داده متخصص غدد براش نوشته امروز جواب آزمایش رو گرفتم باتوجه به اینکه فردا تعطیله میخواستم بپرسم فسفر آزمایش خونش باید بین ۴ تا ۵ باشه نرمال الان بین ۴ تا ۶ هست یک عدد بیشتره سنش ۳ وخورده ای است وتمام موارد خونش هم پایین هست میخواستم بدونم خیلی زیاده قبلا هم دوبار آزمایش ادرار داده نرمال بوده تمامی موارد آزمایش هم فقط قسمت خون وپلاکت کم هست کلسیم وقند وتیرویید ادرار همه نرمال هست ممنون از جوابگوییتون
- سرماخوردگی و سرفه خلط دار
پسرم ۹سالشه.سرفه خلط دار داره.۱ هفته شربت سینه تیمیان ک بر پایه اویشن هست بهش دادم ولی خوب نشد.امروز تب هم داشت ک استامینوفن دادم.برای عفونتش چکار کنم؟میتونم نصف قرص سفکسیم۴۰۰ بهش بدم؟
- نوشابه گازدار
سلام دخترم دوسال ونه ماهشه، عاشق نوشابه هست، بجای نوشابه من بهش ویتامین سی بوکا، ازاین قوطی های شیشه ایی خارجی میدم،آیاضررداره؟ قبلاالتهاب روده هم داشته، میتونه دلیلش این ویتامین سی باشه؟ تو سرماخوردگی فقط میگه ویتامین سی، ومن بهش میدم مرتب، اشکالی دارد درکل؟؟؟
- خلط گلو و جمع شدن اب در دهان
- دندان
سلام ببخشید سوال زیاد میپرسم دخترم دندون در نیاورده یه سالشه طبیعیه
- شربت آهن
سلام آقای دکتر دخترم یکسال دو ماهشه آهنش کمه .دکتر براش ایروفیکس روزی سه سیسی نوشته دو ماهه بهش میدم وزنش هنوز 8ونیم هم شیر مادره هم شیر خشک آلرژی داشت به پروئتین و لاکتز الان ببلاک بهش میدم آلرژی نشون نداده .آقای دکتر میتونم آهنن فروگلوبین بدم .بهش شیر خشکی هست که یکم بهش وزن بده . ممنون میشم راهنماییم کنید
- روغن ام تی سی اویل
سلام خسته نباشید ببخشید میخواستم بدونم روغن ام تی سی اویل برای دخترم تازه رفته تویکسال وزنش کمه بهداشت بردم داروخانه بهم پیشنهاد داد افزایش وزن وگفت مقوی تاثیری داره؟
- تب و سرفه
سلام دوباره آقای دکتر صب پرسیدم برا دخترم در مورد شربت آزیترومایسین گفتین مقدارش خوب فقط سرفه هاش حالت دو رگه ای شده همین سریال را بهش بدم بنفشه و سرماخوردگی کودکان ؟؟؟ دارو دیگه نمیخواست برای سرفش که حالت لرزش پیدا کرده و دورگه ای شده با اصطلاح صب گفتم دخترم ۱۸/۵و پنج ساله نیمه ممنون ازتون ،🌷
- یبوست
پسرم چند روز پیش مریض شد دکتر آزیترومایسین 200داده بود که هر روز 5سی سی بدم بعد اینکه موقع مدفوع گریه میکرد میگف میسوزه و اینا مدفوعش سفت بود بردیم دکتر پودر و شربت انجیر و اینا داد مدفوعش نرم تر شد ولی همچنان میگه میسوزه خودشو یجوری میکنه خودشو میده عقب فقط راه میرسه چی کارکنم آزمایش هم گرفت جوابش نیومده هنوز
- شیرخشک ای آر
سلام آقای دکتر بچم ۹ماه س هنوز رفلاکس داره، بهتر شده نسبت ب قبل ولی خب کامل نه.شیر مادر میخوره ولی شیرخشک کمکی هم میدم شیرم کمه شیرخشک ای آر براش مناسبه؟از نظر ویتامین های مورد نیاز بدنش میپرسم. خیلی خیلی ممونم

