Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- ریفلاکس
سلام دکترساشه۱۰ راکه به من معرفی کردیدبه پسر۶ماهم واسه رفلاکسش بجای قرص امپرازول۲۰صبحهانصف به پسرم بدم لطف میکنیددستورمصرفش وچه موقع به پیرم بدم رابدید
- مدفوع سفت
وقت بخیر آقای دکتر دختر من ۱۱ماهشه چند روز همش زور میزنه و یه کوچولو مدفوع میکنم اونم سفت شیر خشک هم مصرف میکنه ببلاک ۲ براش چه چیزی تجویز میکنید؟
- ابريزش بيني
سلام آقاي دكتر. وقت بخير. دخترم دقيقا ٧ روز پيش چند ساعت تب كرد (خوب شد)و بعدش آبريزش از بيني شروع شد. بدون هيچ علائم ديگه اي.پزشك گفتن سرماخوردگي جزئي هست. بعد يك هفته حالش كاملا خوب هست.ولي آبريزش از بينيش قطع نشده(كيپ نميشه)البته خيلي شديد نيست ولي بعد از يك هفته قطع نشده. نگران كننده هست؟ بايد چكار كنم؟ممنون از لطف هميشگيتون.
- محل واکسن
سلام اقای دکتر. تا چن روز به محل واکسن نوزاد نباید آب زده بشه؟
- قطره ناپریزول
سلام. پسرمن ۵ماه و ۲۰ روزشه. دکتر براش قطره ناپریزول تجویز کرده، اشکال نداره؟ عوارضی برای پسرم نداره؟
- دل پیچه واسهال
سلام دخترم ۷ماهشه دوروز اسهال دلپیچه داره تمایل به شیر خوردنش هم کم شده میخواستم بدونم چه دارویی بدم خوب شه
- داروی متوکلوپرامید
با سلام .دختر ۷ ساله ای دارم که در یک روز ۳ قرص متوکلوپرامید برای تهوع خورد و بعد دچار اسپاسم و کجی گردن شد و بعد از چند ساعت برطرف شد.الان ۴۰ روزه میگذره اما گاهی از گردن درد شکایت داره.چیکار باید بکنم ؟خدایی نکرده مشکل جدی ای داره؟؟ با به پزشک مراجعه کنم؟؟؟
- معده و گوارش
سلام دخترم دو روزه معدش درد میکنه همش احساس میکنم چیزی گیر کرده رو شکمش روز قبلش دستمال کاغذی خورد ،الان نزدیک دوساله ک ناخناشو میخوره بعضی وقتا ک موهاشم نمیبندم موهاشو میخوره ،چندباری ادامسم قورت داده همش احساس میکنم یه غده شده انگار دور نافشو ک ماساژ میدم خیلی سفته دخترم ۴ ساله
- شیر
سلام اقای دکتر خسته نباشید کودکم یک سالشه شیرمادر میخوره و روزانه صدبیس یا صدپنجاه میلی شیرخشک به عنوان کمکی.ایا لازم هسش براش شیر پاستوریزه رو شرو کنم؟یاشیرخشک کمکی میخوره کافیه؟
- آمپول جنتامایسین
باسلام خدمتون عرض کردم نوزاد۶ماه دخترم عفونت ادراری WBC12داشت یک هفته سفکسیم ۱۰۰خورد تست مجدد WBC۶ولی باکتری لز ای کویل ب باکسلیا تغیر کرده بود دکترش جنتامایسین۲۰۰ برای ۵ روز ۱۰عدد صبح وعصر تجویز کرد.این امپول ب این مقدار برای نوزاد۶ماه ک وزنش پایینه۴۵۰۰ضرر نداره?توروخدا کمکم کنید دیوونه شدم
- مقدارمصرف زینک درنوزاد شش ماهه
نوزاد شش ماهه دارم دکتر اطفال دوسی سی زینک گلوکنات تجویز کرد که هردوازده ساعت یک سی سی چون بعضی وقته بچه خواب هست ایا میتوانم همزمان دوسی سی راصبح به بچه بدم
- غذای کمکی
سلام آقای دکتر توی سوپ بچه که 8ماهش تموم شده میتونم کمی گوجه بریزم؟
- شیر شبانه
سلام نوزاد ۸ماهه ای دارم که شب چند بار از خواب بیدار میشه و شیر میخوره قبل خواب هم غذای کمکی بهش میدم ولی فایده نداره چطور میشه شیر شبش رو قطع کنم اگه قطع نکنم مشکلی داره
- سرماخوردگی
وقت بخیر . پسر ۹ ماهه با وزن ۹ گیلوگرم که برای سرماخوردگی و خس خس سینه دکتر بهش شربت نئوتادین ، اسپری بکلوتروکس داده که هر ۱۲ ساعت باید ۲ پاف زد رو چند روز باید ادامه بدم ؟ دوره درمان حداکثر چند روز میتونه باشه ؟ اگر زودتر بهبود یافت میتونم اسپری رو قطع کنم؟
- واکسن ۱۸ ماهگی
چندماه واکسن پسرم به تاخیر افتاد آیا خطرناک است و آیا الان تزریق شود مشکلی ندارد
- کارنکردن شکم نوزاد
سلام وقتتون بخیرببخشیدپسر شیش ماهه دارم ک شکمش تاشیاف گلیسرین نزارم براش کارنمیکنه ازشیرخودمم تغذیه میکنه گازهای بدبویی هم میده ومقعدشم قرمزرنگه ممنون میشم راهنماییم کنیدچکارکنم خوب شه
- نمک
سلام استفاده از مقدار کم نمک یا شکر یا رب گوجه برا کودکی که رفته تو دوازده ماه مجازه ؟ یا تا دو سال ممنوعه ؟
- آلرژی به پروتئین گاوی
سلام من پسرم به محصولات گاوی حساسیت داره برای همین بهش شیر خشک آپتامیل پپتی جونیور می دادم خوب بود ولی الان دیه پیدا نمیشه چه شیر خشکی بهش بدم
- غده
سلام وقت بخیر دختر دوماهه ای دارم که از زمان تولد یه توده بالای ابروش بود الان بزرگتر شده انداره گردو. میخواستم ببینم کجا باید مراجعه کنم و چکارش کنم خیلی نگرانم خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید
- سلام اقای دکتر جایگزین شیر نان اچ آ چیه چون خیلی کم گیر میاد

