Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر کرمبین
*برای دیدن پاسخها بر روی سوالات کلیک/لمس کنید
- شیر بالا اوردن
سلام دکتر خسته نباشی منپسرم هفت ماحو یه روزش یه هفته پیش اسهال و استفراغ گرفت اول استفراغ کرد به اسهال شد خوب شده ولی شبا تو خواب شیر میاد تو گلوش بالا میاره البته ن هرشب بعضی شبا حالا نم دونم یا عارق نمیزنه چند وقته بهش غذا ندادم و خیلی هم پنیر میکنه بچه ها تو این سن غذا ک بخورن دیگه باید کمتر پنیر بکنن
- سلام خسته نباشید برای سرفه پسرم سه ماه سالبوتامول داده بدم بخوره
سلام دکتر پسرم ۸ سالشه اماه پیش سرما خورد دکتر بردیمش خوب شد الان سرفهای شروع شده وخلط داره خیلی سرفه میزنه خودشم خسته شده دکتر الرژی ببرمش یا دکتر اطفال ممنون
- سرما خوردگی
با عرض سلام خدمت شما دکتر گرامی آقای دکتر نوزادی دارم که کمی خلط درون سینه اش است نگاهی که تحرکی از خود نشان میدهد صدای خسخس وگاهی شبیه تنگی نفس دارد گایافنزین هم با تجویز پزشک مصرف میکندبا سیتریزین ولی سیتریزین که استفاده میکند خیلی بدتر میشود میتوانید مرا راهنمایی کنید که به جای سیتریزین از چه شربتی استفاده کنم که هم برای تنگی نفسش خوب باشد وهم دفع کننده ی اخلاط باشد در ضمن با تشخیص پزشک میبازی به انتی بیوتیک هم نداشته در ضمن دخترم تازه دارد نه ماهگی شده است با تشکر
- عفونت
سلام اقای دکتر پسر من ۸سالشه وزنش۲۴کیلو هستش گلوش عفونت داره وتبش بالا میره شربت آموکسیسیلین هر چند ساعت چند سی سی بدم؟
- خوردن اهنربا
یک هفته است یکی از مگنت های یخچال گم شده و من نگرانم پسر دوساله ام اونو خورده باشه ایا خوردن اهن ربا علامتی داره؟
- دندان
بإسلام نوزادي ٦ماهه دارم كه از بدو تولد انگشت شصتش رو ميك ميزنه موقع خواب و موقع گرسنگي هم اصلا گريه نميكنه فقط انگشتش رو ميخوره آيا مكيدن انگشت باعث خراب شدن فَك يا كج در اومدن دندان هاش ميشه؟
- بیقراری نوزاد دو ماهه
سلام وقت بخیر دخترم دو ماهشه بیشتر وقت روز و مخصوصا شبها بیقراری و گریه ی شدید میکنه علائم که داره نفخ شدید و موقعی که بیتابه عضلات رو سفت میکنه پاهاشو جمع میکنه سرش رو به عقب میده فقط با تکون دادن و صدای سشوار آروم میشه حالت رفلاکس داره انگار تو دهانش یه چیز هست که مدام قورت میده خس خس سینه داره و با ولع زیاد شیر میخوره و به نفس نفس میفته شیر مادر میخوره و با صدای بلند آروغ میزنه و موقع دفع باد معده و مدفوع هم صدای بلند ایجاد میشه یه وقتایی هم موقع دفع ادرار گریه میکنه. و ناگفته نماند کم کاری تیروئید داره که قرص لووتیروکسین ۵۰ هم یه روز در میون یه نصفه و یه کامل میخوره و تحت نظر دکتر غدد هست.چند بار دکتر بردمش که در حال حاضر قطره پدی لاکت و دایمیتیکون و گریپ میکسچر و کولیکز استفاده کردیم ولی جواب نمیده.😔😔😔
- غذای کمکی
سلام بچم ۵ماهشه وزنش ۹کیلوست بهش کم کم روزی یه وعده فرنی میدم اندازه یه قاشق چون شروع کردم نمیدونم قطعش کنم یا نه اما چون ۶ماه کامل نشده همسرم میگه نباید میدادی قطعش کنم یا نه؟
- سلام من پسرى ١٠ساله دارم كف دستانش زرد ودركف پاهايش احثاس گرمامى كند دليل ان چيست
سلام من پسرى ١٠ساله دارم كف دستانش زرد ودركف پاهايش احثاس گرمامى كند دليل ان چيست
- وقتی که راه می رود زمین می خورد
برادر من 1 ساله ش است نمی تواند تعا دلش را حفظ کند
- قرص آموکسی کلاو فاویسم
سلام دخترم ۱۳ سالشه وفاویسم داره شربت آموکسی کلاو ۴۰۰ برای گلو دردش خوبه ؟ این شربت ضرری داره برای فرد فاویسمی؟
- شیر خوردن نوزاد
سلام نوزادم 25روزشه فقط زیر سینه آروم میشه ودرغیر اینصورت گریه میکنه من واقعا خسته شدم بهیچ کاری نمیرسم همش درحال شیر دادنم .طبیعیه؟
- واکسن
سلام بهترین قطره برای کولیک چیست،وبرای واکسن دو ماهگی چند ساعت جلوتر باید قطره پاراکید بدم و به چه مقدار،چون شنیدم با استامینفون مقدارش فرق میکنه،و پسر من کمی کمخونی داره دست و پاش یخه،واکسن بزنه اگه تب کنه باید پاشویه کنم یا دست و پاش داغ نمیشه؟
- شیر خشک
سلام من نوزاد نه ماه دارم که شیر وخشک آبتامیل پپتی استفاده میکردم ولی لان پیدا نمیشه چه چیزی به جای آن به نوزاد خود چه شیر جایگزین بدم ممنون اگه راهنمای کنید
- سر
سلام پسر من4سال وهفت ماهشه سرماخورده خیلی سرفه میکنه با اسپری بکلومتازون هم دیگه جواب نمیده باقله ای هست درضمن آلرژی هم داره چیکار کنم؟
- ادامه سوال قبلی
معذرت میخوام. به آموکسی کلاو هم آلرژی داره کهیر میزنه. برای تبش میتونم ایبوپروفن بدم؟ برای ۱۸ کیلو چقدر باید بدم؟
- نخوابیدن نوزاد
سلام نوزاد من۲۵روزست خیلی کم خوابه مدام بغلمه اصلا نمیخوابه به محض این که میزارمش بیدار میشه مثلاً امروز ازساعت ۱۰ صبح نخوابیده خیلی نگرانم
- اطفال
باسلام خسته نباشید پسرمن ۵۲ روزس وزن موقع تولدش ۳۴۰۰ و وزن ۴۰ روزگیش۴۶۰۰ بود و قدش۵۷ متاسفانه من از روز اول هیچی شیر نداشتم قطره ب زور و فشار در میامد پسرم شبا خیلی بی تابی میکرد مجبور شدم با قاشق شیر خشک رو براش شروع کنم و دیگه کم کم براش شیشه رو شروع کردم ک خوشبختانه هنوز سینمم میگیره با اینکه مدام من زیر سینم دارمش تا مک بزنه و تقریبا هر دو تا سه ساعت هم بهش یک شیشه ۹۰ سی سی میدم هنوز شیر نکردم یک شب تا صب ک بهش از سینم ندادم صب دوشیدم به زور ۳۰ سی سی شد خیلی شیرم کمه و پسرم وقتی میبنه شیر نمیاد گریه میکنه و همش سینه رو از دهنش میکشه بیرون میترسم دیگه کم کم از سینم بیفته و کلا شیرخشکی بشه لطفا راهنماییم کنید راهی هست تا شیرم زیاد بشه؟ روزی یک لیتر شیر میخورم مایعات زیاد میخورم از دم کرده های گیاهی بگیر تاقرص متوکلوپرامید، پودر شیرافزا و قطره قرصش و... اما بعد یک ماه و نیم تاثیری ندیدم و سوال دیگه اینکه با اینکه پسرم روزیه ۷یا۸ بار شیشه میخوره در کنارش سینمم میدم بهش اما خیلی لاغر و ضعیفه مرکز بهداشت هم گفتن کاهش وزن داره چه کنم بچم رشدش خوب بشه؟ ممنون از لطفتون
- بسته نشدن ملاج سر
دخترم 8ماه و ده روزه دندان درنیاورده و ملاج هم کامل بسته نشده پیش متخصص اطفال بردم آزمایش نوشت بنظرتون از چی میتونه باشه
- تاخیر در را رفتن
سلام خواهرزاده من 16ماهشه وقتی حتی یه دستشو ک میگیری سریع راه میره و بدو بدو میکنه ولی وقتی دستش را ول میکنیم میترسه خودش به تنهایی بایستد ولی قد مبل و دیوار میایستد نمیدونم از ترس؟ به نظرتون چکار کنیم؟

